PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwiązanie umowy

  • 1. Data: 2006-09-24 20:42:17
    Temat: Rozwiązanie umowy
    Od: "vito" <v...@h...com>

    Witam

    Mam podpisywać niedługo umowe na rok i teraz
    mam pytanie czy po podpisaniu umowy mogę w każdej
    chwili ją zerwać i pracodawca da mi świadectwo pracy?
    Czy to prawda, że osoby, które nigdy wcześniej nie pracowały
    mają na wypowiedzenie umowy 2-tygodnie?

  • 2. Data: 2006-09-24 20:53:30
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy
    Od: Cezary Morga <c...@d...pl>

    vito wrote:

    > Witam
    >
    > Mam podpisywać niedługo umowe na rok i teraz
    > mam pytanie czy po podpisaniu umowy mogę w każdej
    > chwili ją zerwać i pracodawca da mi świadectwo pracy?

    mozesz zlozyc wypowiedzenie i dostaniesz swiadectwo...

    > Czy to prawda, że osoby, które nigdy wcześniej nie pracowały
    > mają na wypowiedzenie umowy 2-tygodnie?

    To nie tak. Umowa zawarta na okres okreslony z definicji ma 2-tygodniowy
    okres wypowiedzenia (liczony od pierwszej soboty od zlozenia
    wypowiedzenia). Nie chodzi o to ktora to twoja praca.

    Zdaje sie, ze jedyne co KP mowi odnosnie pierwszej pracy to to, ze w roku
    gdy ja podejmiesz przysluguje ci 1/12 urlopu za kazdy przepracowany
    miesiac. Wypowiedzenie zalezy natomiast od rodzaju umowy.

    --
    Cezary Morga

  • 3. Data: 2006-09-24 21:21:28
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Cezary Morga <c...@d...pl> wrote in news:4516f04a@news.home.net.pl:

    > To nie tak. Umowa zawarta na okres okreslony z definicji ma 2-tygodniowy
    > okres wypowiedzenia (liczony od pierwszej soboty od zlozenia
    > wypowiedzenia). Nie chodzi o to ktora to twoja praca.

    http://www.prawopracy.fr.pl/2.php

    Jak pewnie pamiętasz umowę zawartą na czas określony można wypowiedzieć
    tylko w ściśle określonym przypadku tj: gdy w umowie przewidziano możliwość
    wypowiedzenia, a umowa została zawarta na dłużej niż 6 miesięcy. Okres
    wypowiedzenia będzie wynosił zawsze 2 tygodnie. Pisząc umowę należy okres
    ten w umowie wskazać.

    pzdrv;
    adas;

  • 4. Data: 2006-09-24 21:49:38
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:4516f04a@news.home.net.pl>
    Cezary Morga <c...@d...pl> pisze:

    > Umowa zawarta na okres okreslony z definicji ma
    > 2-tygodniowy okres wypowiedzenia

    Wręcz przeciwnie. Z definicji taka umowa nie przewiduje żadnego okresu
    wypowiedzenia.
    Istnieje on tylko wówczas, gdy w umowie zostanie zawarta klauzula na ten
    temat.
    I istotnie, wtedy okres wypowiedzenia trwać będzie 2 tygodnie.

    --
    Nixe

  • 5. Data: 2006-09-24 21:56:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ef6qoi$4r6$1@nemesis.news.tpi.pl vito <v...@h...com>
    pisze:

> [...]
    > chwili ją zerwać i pracodawca da mi świadectwo pracy?
    > Czy to prawda, że osoby, które nigdy wcześniej nie pracowały
    Proszę przeczytać kodeks pracy.

    Jotte

  • 6. Data: 2006-09-25 06:57:07
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sun, 24 Sep 2006 22:53:30 +0200, Cezary Morga <c...@d...pl>
    w <4...@n...home.net.pl> napisał:

    > mozesz zlozyc wypowiedzenie i dostaniesz swiadectwo...

    > To nie tak. Umowa zawarta na okres okreslony z definicji ma 2-tygodniowy

    Nie ma.
    Umowa na czas określony do 6 miesięcy nie ma w ogóle czegoś takiego,
    umowa dłuższa może mieć, jak się wpisze do niej.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 7. Data: 2006-09-25 09:47:16
    Od: Cezary Morga <c...@d...pl>

    Jakub Lisowski wrote:

    > Nie ma.
    > Umowa na czas określony do 6 miesięcy nie ma w ogóle czegoś takiego,
    > umowa dłuższa może mieć, jak się wpisze do niej.

    Hmm... zawsze twierdzilem, ze polskie prawo jest nieczytelne, szczegolnie
    dla mnie, ale:

    Art. 34. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na okres próbny wynosi:
    1) 3 dni robocze, jeżeli okres próbny nie przekracza 2 tygodni,
    2) 1 tydzień, jeżeli okres próbny jest dłuższy niż 2 tygodnie,
    3) 2 tygodnie, jeżeli okres próbny wynosi 3 miesiące.

    Stad, te dwa tygodnie dla pierwszej umowy, ktora z reguly jest na okres
    probny 3 miesiace.

    --
    Cezary Morga

  • 8. Data: 2006-09-25 10:23:07
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    Cezary Morga napisał(a):

    > Hmm... zawsze twierdzilem, ze polskie prawo jest nieczytelne, szczegolnie
    > dla mnie, ale:
    >
    > Art. 34. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na okres próbny wynosi:
    ^^^^^^^^^^^^

    Tu nie masz umowy na okres probny. Masz (z tego pisze watkodawca) umowe
    na czas okreslony. Wiec bedzie tak jak pisze Nixe, adasiek Jakub.

    --
    pzdr
    robbi

  • 9. Data: 2006-09-25 15:18:02
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Mon, 25 Sep 2006 11:47:16 +0200, Cezary Morga <c...@d...pl>
    w <4...@n...home.net.pl> napisał:

    > Hmm... zawsze twierdzilem, ze polskie prawo jest nieczytelne, szczegolnie
    > dla mnie, ale:
    >
    > Art. 34. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na okres próbny wynosi:

    OKRES PRÓBNY, byłoby na tyle.
    Przeczytaj jeszcze raz <ef6qoi$4r6$1@nemesis.news.tpi.pl>

    ja czyli jakub
    Revoke.