PracaGrupypl.praca.dyskusje › Różowe słoniki, niebieskie słoniki.....

  • 11. Data: 2004-02-02 09:06:19
    Temat: Re: Różowe słoniki, niebieskie słoniki.....
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    Użytkownik "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl> napisał w wiadomości
    news:bvh0vp$ju4$1@absinth.dialog.net.pl...
    > "Pe.Ka" <c...@t...cy> wrote in message

    Danych jest w sam raz.
    Obecnośći 3 fenotypów wskazuje, że danym przypadku zachodzi dziedziczenie
    równorzędne (nie ma dominacji). Frakcja osobników homozygotycznych w
    rozpatrywanym locus (z allelem "na różowość") wynoci 0.3333 (w
    przybliżeniu).
    Zgodnie z równaniem Hardego - Weindberga jest to kwadrat frekwencji allelu
    determinującego daną cechę, która wynosi (z grubsza) p=0.5773.
    W tej sytuacji frekwencja allelu determinującego wystąpienie tej cechy
    wynosi 1-p =0.4227. A zatem niebieskich słoni powinno być zgodnie z
    równaniem H-W) 1200*(0.4227^2) a więc ok 214.
    Jak ktoś jest dobry świerzo po maturze z biologii to już na pierwszy rzut
    oka zobaczy że jak P^2 = ~0.3 to (1-p) <> 0.03 a więc sugerowana odpowiedź
    jest błędna/

    Tereaz pojawia sie pytane, czy układający testy uznał, że dobra znajomośc
    genetyki na poziomie liceum jest niezbędna do pracy na danym stanowisku, czy
    też nie wiedział, że zadanie które zadaje to klasyczna krzyżówka genetyczne
    (sformułowana na idiotycznym przykładzia).
    Osobiście jestem głęboko przekonany, że prawdziwa jest opcja druga -
    przygotowujący testy HR-owiec nie wiedział, że itenieje rozwiązanie. I to
    niestety wydaje sie potwierdzać moją opinię o arogancji i bylejakości dużej
    częśći polskich "specjalistów" HR.
    Pozdrawiam
    Paweł

  • 12. Data: 2004-02-02 09:32:02
    Od: "Bam" <N...@o...pl>

    Użytkownik "Pawel A." <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przygotowujący testy HR-owiec nie wiedział, że itenieje rozwiązanie. I to
    > niestety wydaje sie potwierdzać moją opinię o arogancji i bylejakości

    Tak jak pisałam, stanowisko pracownika biurowego w firmie zajmującej się
    szkoleniami.
    I nie z zakresu biologii tylko informatyki.
    Może chodziło o zmylenie potencjalnego procownika.
    Zadanie było umieszczone na początku i mi osobiście te różowo-niebieskie
    słonikowały się przez cały test w oczach.

  • 13. Data: 2004-02-02 19:31:19
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 31 sty 2004, "Lesio5" <I...@w...pI> zapodal(a):

    > Nieprawda.

    NIeprawda. Na podstawie danych nie mozna stwierdzic, ze jest 400
    niebieskich sloni co nie znaczy, ze nie moze byc:)
    --
    Lukasz "Shrek" Skorupka.

  • 14. Data: 2004-02-02 19:35:06
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-02-02 10:06, osoba przedstawiająca się jako "Pawel A." napisała:

> [...]
    > / ciach te rzeczy, których nie rozumiem ;) /
    > oka zobaczy że jak P^2 = ~0.3 to (1-p) <> 0.03 a więc sugerowana odpowiedź

    ROTFL :-)))

    A na stanowisko sprzedawcy w warzywniaku trzeba będzie niedługo posiadać
    wiedzę z zakresu budowy molekularnej jądra Saturna ;)

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.5PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 15. Data: 2004-02-02 20:28:48
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2/2/2004 10:06 AM, Pawel A. wrote:
    [...]
> [...]
    > równorzędne (nie ma dominacji). Frakcja osobników homozygotycznych w
    > rozpatrywanym locus (z allelem "na różowość") wynoci 0.3333 (w
    [...]
> [...]
    > niestety wydaje sie potwierdzać moją opinię o arogancji i bylejakości dużej

    Dla mnie rewelacja!
    Po takiej odpowiedzi zapadłaby długa cisza (chyba, że HR to
    ćwierćinteligent z tupetem, ale na takiego nic nie pomoże).

    Wtedy kandydat, ze spokojem:
    - widzę, że pogłoski o rychłej dymisji prezesa nie były przesadzone.
    Chciałbym zacząć już dzisiaj, kto z Państwa wskaże mi mój gabinet?

    Pzdr: Catbert

  • 16. Data: 2004-02-02 21:09:15
    Od: "Sigurd" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ekimt" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego na zachodzie przedstawiajac swoje
    > swiadectwo ukonczenia np. "prestizowej" uczelni nikt o nic nie pyta???

    A o co ma pytać? Przedstawia i wychodzi.

    Sigurd MSPANC

  • 17. Data: 2004-02-02 21:39:18
    Od: "ekimt" <k...@w...pl>

    > Czytanie ze zrozumieniem, elementarna logika.
    >

    > Umiejętności przydatne w każdej pracy, na każdym stanowisku.

    Nie moge sie zgodzic z tymi stwierdzeniami , bo jakby taki test mial
    odzwierciedlac nasza wiedze ...to po co nam dyplomy i swiadectwa ukonczenia
    studiow i innych szkoł ??? Dlaczego na zachodzie przedstawiajac swoje
    swiadectwo ukonczenia np. "prestizowej" uczelni nikt o nic nie pyta???
    pozdrawiam
    kim

  • 18. Data: 2004-02-03 00:01:39
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Marcin Smieszek; <bvmkvh$2cp$1@news.onet.pl> :

    > gdzies czytalem o pytaniu:
    > "dlaczego klapy wlazow do studzienek kanalizacyjnych sa okragle"?
    >
    > w podobnym do Twojego stylu ktos sie wymadrzal przez poltorej ekranu o
    > geometrii, figurach idealnych i boskosci ksztaltu kola
    >
    > tymczasem... 'okragla nie wpadnie do srodka' :-)
    >
    > ludzie, dajcie sobie czasem na wstrzymanie

    Czyżby to o mnie? ;) Otóż odpowiedziałem wtedy, bo ktoś inny się
    wymądrzał, że tylko koło nie wpadnie do środka - o trójkącie
    równobocznym słyszałeś? ;)

    A co do "niewpadania" - gwarantuję Ci, że wpadają - kiedyś gościowi
    pocięło [na Pradze] nogę - kiedy klapa mu "wpadła", brzegiem przecięła
    mu mięsień.

    Otóż więc - odpowiedź pt. bo tylko koło nie wpadnie do środka jest wg.
    mojej miałkiej wiedzy matematycznej błędna - układ równań rozwiązywałem
    ostatnio w liceum - jeżeli nie jestem pewien to mam wybór:

    - powiedzieć NIE WIEM [udawanie, że się coś wie, lub przeświadczenie o
    swojej wiedzy, przydaje się na pewnych stanowiskach, ale nie wszędzie
    ;)];

    - poszukać wyjaśnienia praktycznego, do którego nie trzeba znać fizyki,
    ale wystarczy mieć trochę wyobraźni przestrzennej, czyli:

    a. bo reszta [studzienka] też jest okrągła;
    b. bo najtrudniej ją zniszczyć [rozkład wektorów siły] - wystarczy
    wyobrazić sobie okrągły kawałek blachy i podłużny kawałek o takiej samej
    powierzchni - który łatwiej odkształcić?
    c. bo statystycznie [??] najtrudniej zniszczyć studzienkę [skupienie
    obciążenia w punkcie] - znów test na wyobraźnię - pięść i punktak -
    który zostawi ślad na betonowej ścianie?

    Allllleee, co ja tam wiem - zastanawia mnie jednak problem nazywania
    innych rozwiązań przeintelektualizowanymi i jednocześnie wybranie
    rozwiązania, które samo w sobie zawiera spory kawałek geometrii [w
    sumie, żeby powiedzieć, że inne figury wpadają, to chyba trzeba być tego
    pewnym ;)]. ;)

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 19. Data: 2004-02-03 00:03:20
    Od: Marcin Smieszek <smiechu@WYTNIJ_TO.pointblue.com.pl>

    Pawel A. wrote:
    > Danych jest w sam raz.
    a wziales pod uwage np. mysliwych polujacych wylacznie na niebieskie slonie?
    kto Ci powiedzial ze stado nie miesza krwi na zewnatrz, ze jest
    izolowane, ze wogole kolor jest dziedziczny - a nie wynika np. z
    temperatury otoczenia w chwili urodzenia, czy z czegokolwiek innego?

    imho pytanie jest nastawione na styl odpowiedzni, a nie na wiedze,
    zwlaszcza jak sie wezmie pod uwage czas na odpowiedz.

    marcin

  • 20. Data: 2004-02-03 07:33:55
    Od: "Anulka" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nie moge sie zgodzic z tymi stwierdzeniami , bo jakby taki test mial
    > odzwierciedlac nasza wiedze ...to po co nam dyplomy i swiadectwa

    Bo bardzo czesto ta 'wiedza' ktora jakoby odzwierciedlaja dyplomy wszelakie
    (uczelni zwlaszcza) jest rownie uzyteczna jak ocenienie czy 400 slonikow
    moze byc niebieskich.
    Anulka