PracaGrupypl.praca.dyskusjeRóżowe słoniki, niebieskie słoniki..... › Re: Różowe słoniki, niebieskie sł oniki.....
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Różowe słoniki, niebieskie sł oniki.....
    Date: Tue, 03 Feb 2004 01:01:39 +0100

    Marcin Smieszek; <bvmkvh$2cp$1@news.onet.pl> :

    > gdzies czytalem o pytaniu:
    > "dlaczego klapy wlazow do studzienek kanalizacyjnych sa okragle"?
    >
    > w podobnym do Twojego stylu ktos sie wymadrzal przez poltorej ekranu o
    > geometrii, figurach idealnych i boskosci ksztaltu kola
    >
    > tymczasem... 'okragla nie wpadnie do srodka' :-)
    >
    > ludzie, dajcie sobie czasem na wstrzymanie

    Czyżby to o mnie? ;) Otóż odpowiedziałem wtedy, bo ktoś inny się
    wymądrzał, że tylko koło nie wpadnie do środka - o trójkącie
    równobocznym słyszałeś? ;)

    A co do "niewpadania" - gwarantuję Ci, że wpadają - kiedyś gościowi
    pocięło [na Pradze] nogę - kiedy klapa mu "wpadła", brzegiem przecięła
    mu mięsień.

    Otóż więc - odpowiedź pt. bo tylko koło nie wpadnie do środka jest wg.
    mojej miałkiej wiedzy matematycznej błędna - układ równań rozwiązywałem
    ostatnio w liceum - jeżeli nie jestem pewien to mam wybór:

    - powiedzieć NIE WIEM [udawanie, że się coś wie, lub przeświadczenie o
    swojej wiedzy, przydaje się na pewnych stanowiskach, ale nie wszędzie
    ;)];

    - poszukać wyjaśnienia praktycznego, do którego nie trzeba znać fizyki,
    ale wystarczy mieć trochę wyobraźni przestrzennej, czyli:

    a. bo reszta [studzienka] też jest okrągła;
    b. bo najtrudniej ją zniszczyć [rozkład wektorów siły] - wystarczy
    wyobrazić sobie okrągły kawałek blachy i podłużny kawałek o takiej samej
    powierzchni - który łatwiej odkształcić?
    c. bo statystycznie [??] najtrudniej zniszczyć studzienkę [skupienie
    obciążenia w punkcie] - znów test na wyobraźnię - pięść i punktak -
    który zostawi ślad na betonowej ścianie?

    Allllleee, co ja tam wiem - zastanawia mnie jednak problem nazywania
    innych rozwiązań przeintelektualizowanymi i jednocześnie wybranie
    rozwiązania, które samo w sobie zawiera spory kawałek geometrii [w
    sumie, żeby powiedzieć, że inne figury wpadają, to chyba trzeba być tego
    pewnym ;)]. ;)

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)