PracaGrupypl.praca.dyskusje › [PIT] Czy takie podejście jest zgodne z prawem ??

  • 1. Data: 2004-01-31 10:03:30
    Temat: [PIT] Czy takie podejście jest zgodne z prawem ??
    Od: "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu>

    Pracuję w nowej firmie od listopada. W 2003 roku przepracowałem w niej zatem
    2 miesiące, z czego pensję za listopad odebrałem 2 grudnia, a za grudzień 3
    stycznia tego roku. Tymczasem na rozliczeniu PIT mam wykazaną pensję jedynie
    za listopad. Pracodawca argumentuje to tym, że skoro pensję za grudzień
    otrzymałem w styczniu tego roku, to są to pieniądze zarobione już na ten
    rok. Jakoś dziwnie mi ta argumentacja wygląda, bo ja je defakto zarabiałem w
    grudniu ...
    Kolega z sekcji, którego przyjęli miesiac po mnie, PIT - a wogóle nie dostał

    --
    j...@p...onet.WYTNIJTO.pl

  • 2. Data: 2004-01-31 10:33:08
    Temat: Re: [PIT] Czy takie podejście jest zgodne z prawem ??
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-01-31 11:03, osoba przedstawiająca się jako "Jakub Zysnarski"
    napisała:
    > stycznia tego roku. Tymczasem na rozliczeniu PIT mam wykazaną pensję jedynie
    > za listopad. Pracodawca argumentuje to tym, że skoro pensję za grudzień

    Prawidłowo. PIT jest deklaracją pobranych zaliczek a nie Twoich
    zarobków. Zaliczki miałeś pobrane tylko raz, w m-cu grudniu od pensji za
    listopad. Zaliczkę za grudzień będziesz miał ujętą w PIT za 2004 rok.

    ___ _ _
    __MPK__ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 3. Data: 2004-01-31 11:32:44
    Od: "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu>

    Użytkownik "Pe.Ka" <c...@t...cy> napisał w wiadomości

> [...]
    > zarobków. Zaliczki miałeś pobrane tylko raz, w m-cu grudniu od pensji za
    > listopad. Zaliczkę za grudzień będziesz miał ujętą w PIT za 2004 rok.

    W sumie można i tak. Tylko dlaczego do tej pory miałem tak, że grudniową
    pensję miałem wykazaną na PIT, z roku, do którego ten grudzień należał ?
    Czyżby pracodawca odprowadził składki w grudniu, a pensje wypłacał już w
    styczniu ?

  • 4. Data: 2004-01-31 11:41:57
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-01-31 12:32, osoba przedstawiająca się jako "Jakub Zysnarski"
    napisała:

> [...]
    > pensję miałem wykazaną na PIT, z roku, do którego ten grudzień należał ?
    > Czyżby pracodawca odprowadził składki w grudniu, a pensje wypłacał już w

    A to musisz sobie dokładnie przypomnieć kiedy brałeś pensję w zeszłym roku.
    Generalnie jest tak, że na PIT-11 powinny zostać wykazane zaliczki na
    PDoF od dochodów uzyskanych w danym roku podatkowym. Jeśli wypłatę
    dostałeś w styczniu to nijak się na dochód uzyskany w grudniu nie łapie
    i taki PIT można zakwestionować jeśli jest taka potrzeba (np. przejście
    w wyższy próg w grudniu).
    Jeśli Twój pracodwaca wykazywał grudzień 2002 na pit za 2002 to musiał
    zrobić wypłatę w tymże grudniu a przynajmniej musiał tak to zaksięgować
    i wykazać w PIT4 (wraz z odprowadzeniem zaliczki do 20 stycznia).

    Jak masz ochotę się w firmą taromosić to możesz sprawdzić w US kiedy
    poszły składki (ta sama sytuacja jest ze składkami ZUS).

    Być może po prostu firma postanowiła w tym roku uporządkować
    dokumentację i zrobiła deklaracje zgodnie z zasadami.

    ___ _ _

  • 5. Data: 2004-01-31 13:52:03
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 31 Jan 2004 12:41:57 +0100, "Pe.Ka" <c...@t...cy>
    wrote:

> [...]
    >dostałeś w styczniu to nijak się na dochód uzyskany w grudniu nie łapie
    >i taki PIT można zakwestionować jeśli jest taka potrzeba (np. przejście
    Nie jest istotne kiedy dostal, tylko kiedy srodki zostaly dla niego
    'przygotowane' np naliczenie moglo byc 30.12 i 30.12 czekac w kasie
    a on odebral 5 stycznia - wowczas pdof idzie na grudzien. nie jest
    istotna data ODBIORU pieniedzy tylko NALICZENIA.

    WAM
    --
    Poszukuje firmy wyzbywajacej sie sprzetu komputerowego.
    Chodzi o sprzet jeszcze w miare sprawny.