PracaGrupypl.praca.dyskusjeRóżowe słoniki, niebieskie słoniki..... › Re: Różowe słoniki, niebieskie słoniki.....
    From: "Pawel A." <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Różowe słoniki, niebieskie słoniki.....
    Date: Mon, 2 Feb 2004 10:06:19 +0100

    Użytkownik "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl> napisał w wiadomości
    news:bvh0vp$ju4$1@absinth.dialog.net.pl...
    > "Pe.Ka" <c...@t...cy> wrote in message

    Danych jest w sam raz.
    Obecnośći 3 fenotypów wskazuje, że danym przypadku zachodzi dziedziczenie
    równorzędne (nie ma dominacji). Frakcja osobników homozygotycznych w
    rozpatrywanym locus (z allelem "na różowość") wynoci 0.3333 (w
    przybliżeniu).
    Zgodnie z równaniem Hardego - Weindberga jest to kwadrat frekwencji allelu
    determinującego daną cechę, która wynosi (z grubsza) p=0.5773.
    W tej sytuacji frekwencja allelu determinującego wystąpienie tej cechy
    wynosi 1-p =0.4227. A zatem niebieskich słoni powinno być zgodnie z
    równaniem H-W) 1200*(0.4227^2) a więc ok 214.
    Jak ktoś jest dobry świerzo po maturze z biologii to już na pierwszy rzut
    oka zobaczy że jak P^2 = ~0.3 to (1-p) <> 0.03 a więc sugerowana odpowiedź
    jest błędna/

    Tereaz pojawia sie pytane, czy układający testy uznał, że dobra znajomośc
    genetyki na poziomie liceum jest niezbędna do pracy na danym stanowisku, czy
    też nie wiedział, że zadanie które zadaje to klasyczna krzyżówka genetyczne
    (sformułowana na idiotycznym przykładzia).
    Osobiście jestem głęboko przekonany, że prawdziwa jest opcja druga -
    przygotowujący testy HR-owiec nie wiedział, że itenieje rozwiązanie. I to
    niestety wydaje sie potwierdzać moją opinię o arogancji i bylejakości dużej
    częśći polskich "specjalistów" HR.
    Pozdrawiam
    Paweł