PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozmowy kwalifikacyjne

  • 51. Data: 2008-09-01 10:50:41
    Temat: Re: Rozmowy kwalifikacyjne
    Od: venioo <v...@p...fm>

    empireus pisze:

    > Zdziwilbys sie ile osob kupuje poniedzialkowa GW tylko dla dodatku z
    > ogloszeniami...
    > Podobnie u mnie w rejonie-czasami kupuje sie DZ(obecnia "Polska") tylko
    > dla ogloszen.

    ja tam nie wiem jaka jest statystyka, z moich znajomych i otoczenia nie
    kupuje tego nikt, jedyni ludzie jakich znam co kupuja takie gazety to
    moj szef i moj ojciec w pracy sluzbowa dostaje.

    ale jak powiedzialem wczesniej, to z moich obserwacji, moze statystyki
    są inne

    --
    venioo

  • 52. Data: 2008-09-01 11:33:30
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Tyle, że ilość godzin w miesiącu jest 168 (czasami mniej).
    > A to już nie mieści się w widełkach.

    No to mogl tez napisac w CV, ze pracuje od 8:00 do 16:00 :)

  • 53. Data: 2008-09-01 20:13:05
    Od: Krawiec <s...@k...pl>

    Wojciech Kulesza pisze:

    > Czy to jest normalne?

    Byłem 6 razy na spotkaniu w "poważnej" firmie rekrutacyjnej. Chodziło o
    pracę za około 14-15k PLN. Za każdym razem ten sam facet wypytywał o to
    samo. W końcu za szóstym razem powiedziałem mu, że mam ciekawą inną
    propozycję i rezygnuję. Czy ktoś wie jak wynagradzani są pracownicy firm
    rekrutacyjnych? Miałem wrażenie, że im płacą za ilość odbytych spotkań a
    nie za efekt (i proszę mi tu nie pisać, że facet sprawdzał moją
    odporność - no właśnie na co?).

  • 54. Data: 2008-09-02 07:54:52
    Od: "Piotr S." <d...@g...pl>

    Krawiec pisze:

> [...]
    > rekrutacyjnych? Miałem wrażenie, że im płacą za ilość odbytych spotkań a
    > nie za efekt (i proszę mi tu nie pisać, że facet sprawdzał moją

    na debili

  • 55. Data: 2008-09-02 13:09:37
    Od: "B Drapella" <s...@n...spam>

    > a czy na pewno (gw) to odpowiednie media czytane przez potencjalnych
    > kandydatow na pracownikow? bo jak szukaliscie sprzataczki to raczej watpie
    > zeby kandydaci kupowali wyborcza...

    wszystko rzeczywiście zależy od stanowiska na jakie się poszukuje
    pracownika. Dla niektórych gazety wciąż są ok, ale dla wielu już tylko net i
    portale ogólne lub nawet wyspecializowane w poszczególnych branżach. w HR
    jak w marketingu - trzeba targetować dotarcie :)

  • 56. Data: 2008-09-02 13:11:49
    Od: "B Drapella" <s...@n...spam>

    > No to może należy to zmienić.

    Znów - imho zależy od stanowiska. Jeśli nie jest ono specjalistyczne i nie
    wymaga się jakiś mega doświadczeń (np. praca w sklepie), to pewno warto i
    można stawkę podać. To zwiększy skuteczność (o ile stawka dobra), a już na
    pewno konwersję na linii przesłanieCV/zatrudnienie.

    Inna sprawa, to specjaliści i konieczność dostosowania pensji nie tylko do
    budżetu, ale do doświadczenia kandydata

  • 57. Data: 2008-09-02 13:24:52
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    B Drapella pisze:

> [...]
    > pewno konwersję na linii przesłanieCV/zatrudnienie.
    >
    > Inna sprawa, to specjaliści i konieczność dostosowania pensji nie tylko do

    Przecież wiadomo jaki się ma budżet. W Polsce jest problem taki, że
    pracodawca zazwyczaj nie wie kogo chce zatrudnić tak na prawdę. I
    później ogłoszenia są bezsensowne - jedyne co z tego ogloszenia można
    wyczytac, to, że poszukuje pracownika, dlatego wiele osób wysyła prawie
    wszędzie swoje cv, gdy tylko zobaczą jakieś słowo klucz. To powoduje, że
    pracodawca nie może znaleźć pracownika, a pracownik pracy, bo aplikują
    nie tam gdzie powinni.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 58. Data: 2008-09-02 14:50:40
    Od: "B Drapella" <s...@n...spam>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"
> [...]
    > nie może znaleźć pracownika, a pracownik pracy, bo aplikują nie tam gdzie

    W przypadku specjalistycznych stanowisk nie do końca bym się zgodził.
    Owszem, budżet jest znany, ale:
    1) dla super pracownika w niektórych firmach udaje się ten budżet naciągnąć
    (szczególnie oczywiście sektory prywatny), jeśli wiem, że będzie to dobra
    inwestycja
    2) dla słabszego pracownika, ale z potencjałem nie koniecznie od razu
    chciałbym dawać 100% budżetu, bo nie będę mial go czym później motywowac
    (oczywiście pamietając, ze nie tylko kasa motywuje - ale to nie ten wątek i
    nie zamierzam go tu poruszać szerzej;) ).

    Osobiście lubię doszczegóławiać pewne kryteria dot oczekiwań obu stron
    jeszcze przed spotkaniem, aby spotykać się rzeczywiście już tylko z tymi
    osobami, z którymi widzę wstępnie większą realną szansę na nawiązanie
    współpracy. Oszczędza to czasu zarówno mojego, jak i kandydatów.

  • 59. Data: 2008-09-03 06:46:01
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    B Drapella pisze:
> [...]
    > (oczywiście pamietając, ze nie tylko kasa motywuje - ale to nie ten wątek i
    > nie zamierzam go tu poruszać szerzej;) ).

    Nie - w zakładzie potrzebna jest osoba na określone stanowisko. A nie -
    być może przyjdzie geniusz. A na konkretne stanowisko, możemy
    przeznaczyć konkretne pieniądze, bo praca na tym stanowisku przynosi
    konkretne dochody (pośrednie, czy bezpośrednie - jest rzeczą wtórną).
    Więc możemy jedynie powiedzieć tak, jeśli będziemy musieli przyuczyć, to
    możemy zapłacic tyle i tyle, a jeśli zatrudnimy od razu osobę, która nam
    odpowiada to możemy jej dac tyle i tyle - więc wystarczy podać widełki.
    Ponieważ nikt rozsądny nie będzie szukał pracownika dowolnego. I proszę
    nie mącić w glowach ludziom, już wystarczająco złego fachowcy od HR-u w
    latach 90 wykonali i teraz nikt nie wie, czy czyta prawdziwe ogłoszenie
    o pracę, czy tak na prawdę tylko część umiejętności jest pożądana,
    reszta po prostu ładnie się komponuje. To samo z aplikującymi - jakiś
    idiota wymyślił, by słać wszędzie cv-ki, a nóż widelec....

> [...]
    > osobami, z którymi widzę wstępnie większą realną szansę na nawiązanie
    > współpracy. Oszczędza to czasu zarówno mojego, jak i kandydatów.

    Najlepiej, jeśli daje sie konkretne ogłoszenie i nauczy się ludzi, że te
    ogloszenia, rzeczywiście odpowiadają temu, czego szuka pracodawca.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 60. Data: 2008-09-03 09:23:50
    Od: "B Drapella" <s...@n...spam>

> [...]
    > prawdę tylko część umiejętności jest pożądana, reszta po prostu ładnie się
    > komponuje. To samo z aplikującymi - jakiś idiota wymyślił, by słać

    Ciekawy sceptycyzm od Ciebie bije ;). Zgadzam się z tym, że jeśli stanowisko
    przynosi stały przychód dla firmy, niezależnie od tego kto na nim pracuje
    (byle przyuczony), to wówczas można mówić o stalej pensji. I bez urazy, ale
    np tak własnie robi Biedronka szukając kasjerów. Jeśli jednak chodzi o
    stanowiska specjalistyczne, gdzie trzeba wykazać się kreacją, doświadczeniem
    oraz serią innych doświadczeń to sprawa się komplikuje. Okazuje się bowiem w
    praktyce, że osoby na tym samym oficjalnie stanowisku potrafią osiągnąć
    jedna więcej, druga mniej. Nie widzę więc powodów, dla których miałbym tym
    osobom płacić tyle samo. Wolę zaoferować temu, kto ma lepsze efekty więcej
    od tego, komu mniej wychodzi i jest mniej skuteczny. W niektórych
    branżach/działach jest to po prostu prowizja od przychodu (np. działy
    sprzedaż), a w niektorych system premii uznaniowych.

    > Najlepiej, jeśli daje sie konkretne ogłoszenie i nauczy się ludzi, że te
    > ogloszenia, rzeczywiście odpowiadają temu, czego szuka pracodawca.

    Również analogicznie do wypowiedzi powyżej, zależy od stanowiska. Rekrutując
    osoby do swojego działu różnych rzeczy od nich oczekuję i staram się
    maksymalizowac potencjał poszczególnych pracowników dając im takie zadania,
    które w najlepszy sposób - biorąc pod uwagę swoją osobę - będą mogły
    wykonać.

    Próbowałem w przeszłości rekrutować na bardzo specyficzne stanowisko, ale
    oczekiwania przestraszyły ogól kandydatów, w rezultacie czego aplikacji było
    dużo mniej. Obniżyłem oczekiwania w ogłoszeniu, przyszło więcej aplikacji i
    było w czym wybierać. W rezultacie znalazłem osobę spełniającą pierwotne
    wymagania (choć sama osoba nie była tego do końca świadoma w momencie
    skladania aplikacji).

    Podsumowując - wiele zależy od stanowiska na jakie się rekrutuje.