PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozmowy kwalifikacyjne › Re: Rozmowy kwalifikacyjne
    From: "B Drapella" <s...@n...spam>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rozmowy kwalifikacyjne
    Date: Wed, 3 Sep 2008 11:23:50 +0200

> [...]
    > powiedzieć tak, jeśli będziemy musieli przyuczyć, to możemy zapłacic tyle
    > i tyle, a jeśli zatrudnimy od razu osobę, która nam odpowiada to możemy
    > jej dac tyle i tyle - więc wystarczy podać widełki. Ponieważ nikt rozsądny
    > nie będzie szukał pracownika dowolnego. I proszę nie mącić w glowach
    > ludziom, już wystarczająco złego fachowcy od HR-u w latach 90 wykonali i
    > teraz nikt nie wie, czy czyta prawdziwe ogłoszenie o pracę, czy tak na
    > prawdę tylko część umiejętności jest pożądana, reszta po prostu ładnie się
    > komponuje. To samo z aplikującymi - jakiś idiota wymyślił, by słać

    Ciekawy sceptycyzm od Ciebie bije ;). Zgadzam się z tym, że jeśli stanowisko
    przynosi stały przychód dla firmy, niezależnie od tego kto na nim pracuje
    (byle przyuczony), to wówczas można mówić o stalej pensji. I bez urazy, ale
    np tak własnie robi Biedronka szukając kasjerów. Jeśli jednak chodzi o
    stanowiska specjalistyczne, gdzie trzeba wykazać się kreacją, doświadczeniem
    oraz serią innych doświadczeń to sprawa się komplikuje. Okazuje się bowiem w
    praktyce, że osoby na tym samym oficjalnie stanowisku potrafią osiągnąć
    jedna więcej, druga mniej. Nie widzę więc powodów, dla których miałbym tym
    osobom płacić tyle samo. Wolę zaoferować temu, kto ma lepsze efekty więcej
    od tego, komu mniej wychodzi i jest mniej skuteczny. W niektórych
    branżach/działach jest to po prostu prowizja od przychodu (np. działy
    sprzedaż), a w niektorych system premii uznaniowych.

    > Najlepiej, jeśli daje sie konkretne ogłoszenie i nauczy się ludzi, że te
    > ogloszenia, rzeczywiście odpowiadają temu, czego szuka pracodawca.

    Również analogicznie do wypowiedzi powyżej, zależy od stanowiska. Rekrutując
    osoby do swojego działu różnych rzeczy od nich oczekuję i staram się
    maksymalizowac potencjał poszczególnych pracowników dając im takie zadania,
    które w najlepszy sposób - biorąc pod uwagę swoją osobę - będą mogły
    wykonać.

    Próbowałem w przeszłości rekrutować na bardzo specyficzne stanowisko, ale
    oczekiwania przestraszyły ogól kandydatów, w rezultacie czego aplikacji było
    dużo mniej. Obniżyłem oczekiwania w ogłoszeniu, przyszło więcej aplikacji i
    było w czym wybierać. W rezultacie znalazłem osobę spełniającą pierwotne
    wymagania (choć sama osoba nie była tego do końca świadoma w momencie
    skladania aplikacji).

    Podsumowując - wiele zależy od stanowiska na jakie się rekrutuje.