PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozmowa na Poczcie Polskiej

  • 131. Data: 2005-03-29 14:15:29
    Temat: Re: Rozmowa na Poczcie Polskiej
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Tue, 29 Mar 2005 15:58:56 +0200, Wojciech Bańcer <p...@p...pl>
    napisał:

> [...]
    > zauważać, że gdy taki monopolista jest na rynku, to zrobi on *wszystko*,
    > by konkurencja nie urosła w siłę i by on zachował pozycję
    > monopolistyczną.
    > I bez ingerencji państwa, a więc bez czegoś co sprzeczne jest z wolnym
    > rynkiem, to tego monopolu się nie pozbędziesz. Bo monopolista będzie
    > mógł wykupić konkurencję, będzie mógł stosować dumping cenowy, będzie
    > w stanie powiedzieć 'spadaj pan, ja panu tego kanału/kabla/cokolwiek
    > nie wydzierżawię.', albo wydzierżawi po takich cenach, że ten drugi
    > nie będzie w stanie cenowo z monopolistą konkurować.

    ...na którym Microsoft może skoczyć Linusowi Torvaldsovi & His Boys &
    Girls.

    --
    Miałem jakiś pomysł na nowego siga, ale chwilowo wyleciał mi z pamięci.
    (priv: z lewej from, w środku małpa, z prawej gazeta.pl)

  • 132. Data: 2005-03-29 14:17:26
    Od: exe the cute <k...@p...onet.pl>

    Marcin napisał(a):

    > Takie rozwiązanie (utrzymanie nieefektywnej firmy zamiast prywatyzacja +
    > zasiłki dla zwolninych nie dość, że być może droższe - nie liczyłem, ale też
    > opieram się na opiniach autorytetów, które się w tej sprawie wypowiadały)

    Jest ktoś kto to policzył dla ogólnych założeń?
    Czy mam rozumieć że bilans będzie taki sam w przypadku PKP, górnicwa,
    służby zdrowia, ....?

    Pzdr
    Exe Very Cute

  • 133. Data: 2005-03-29 14:24:30
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Tue, 29 Mar 2005 16:14:26 +0200, Immona
    <c...@W...zpds.com.pl> napisał:

    > To, co mowisz, jest sluszne w odniesieniu do
    > sytuacji, w ktorej monopol juz zostal zbudowany z naruszeniem zasad
    > wolnego
    > rynku

    Monopol, obojętnie jak zbudowany - po prostu MUSI być nietrwały z jednego
    oczywistego powodu: praktycznie nie ma dóbr niezastępowalnych.

    I nad czym tu więcej deliberować?

  • 134. Data: 2005-03-29 14:35:05
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    On Tue, 29 Mar 2005 16:15:29 +0200, T.Omasz wrote:

    > ...na którym Microsoft może skoczyć Linusowi Torvaldsovi & His Boys &
    > Girls.

    No to na którymż to rynku MS był monopolistą i przestał nim być ,,dzięki''
    Linuksowi?

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/

    Better to be deprived of food for three days, than tea for one.

  • 135. Data: 2005-03-29 14:44:02
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Tue, 29 Mar 2005 16:35:05 +0200, Jarek Hirny <a...@h...pl> napisał:

    > No to na którymż to rynku MS był monopolistą i przestał nim być
    > ,,dzięki''
    > Linuksowi?

    Na żadnym i nie twierdzę, że Linux łamał jakikolwiek monopol. Chciałem
    tylko zauważyć, że Microsoft ani nikt inny na wolnym rynku, obojetnie
    jakimi środkami nie jest w stanie zapobiec stworzeniu i rozpowszechnianiu
    Linuksa. (albo Opery/Firefoxa itp.)

    Tak zwana "walka z monopolem" nie ma więc zadnego sensu i żaden z niej
    pożytek. (Lub co najmniej: więcej z niej szkody niz pozytku). Monopol moze
    się _utrzymywać_ wyłącznie dzięki _poparciu_ rządu.

  • 136. Data: 2005-03-29 14:44:09
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:opsoeky4kpz2c1mg@blaster T.Omasz
    <t...@f...pl> pisze:

    > Monopol, obojętnie jak zbudowany - po prostu MUSI być nietrwały z
    > jednego oczywistego powodu: praktycznie nie ma dóbr niezastępowalnych.
    > I nad czym tu więcej deliberować?
    Choćby nad tym, czy nietrwałość będzie trwała 3 lata, czy 30.
    Monopole w Polsce istnieją, a jak powstały to IMO sprawa drugorzędna.
    Ważniejsze jest chyba jak doprowadzić do normalnej konkurencyjności. MZ
    konkurencja dość ładnie działa np. w dziedzinie telefonii komórkowej, a
    przecież o mało nie zaczęło się od monopolu (PTK Centertel się to chyba
    zwało).

    Jotte

  • 137. Data: 2005-03-29 14:48:50
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:plmqk8ub39ul$.dlg@agnus.eu.org Jarek Hirny
    <a...@h...pl> pisze:

    > No to na którymż to rynku MS był monopolistą i przestał nim być ,,dzięki''
    > Linuksowi?
    Ponoć na rynku urzędów państwowych w Niemczech?

    Jotte

  • 138. Data: 2005-03-29 14:53:47
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Tue, 29 Mar 2005 16:48:50 +0200, Jotte <t...@W...pl> napisał:

    > W wiadomości news:plmqk8ub39ul$.dlg@agnus.eu.org Jarek Hirny

    > Ponoć na rynku urzędów państwowych w Niemczech?

    To nie jest żaden rynek.

  • 139. Data: 2005-03-29 14:54:15
    Temat: Re: Czytajcie Gazety.....(bylo; Rozmowa na Poczcie Polskiej)
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Na krótką mete przyniosą raczej kłopoty.

    Na długą też.

    > Przełożeni tego szefa starający się jakoś dogadać ze związkam ma
    > więc zmninimalizować zwolnienia, natychmiast zaczną dociekać,
    > dlacego jeden dyrektor nagle zatrudnia nowych. Zaczną się podejżenia
    > o nepotyzm, a jak nie znajdą żadnych koligacji rodzinnych to
    > dojdą do wniosku, że zatrudnił kochankę...
    > No i po co mu to?

    I nie tylko to. Zatrudniać rodzinę, a tym bardziej kochankę można,
    jeżeli w perspektywie kilku tygodni szykuje się przejście na
    emeryturkę lub do innej branży/firmy. Rodziną, a tym bardziej
    kochankami kierować się nie da. To tak jak zasada sprzedawania
    samochodu: nigdy nie sprzedawaj przyjacielowi, bo go stracisz :).
    To żarty, ale przyjęcie takiej osoby zwykle natychmiast rozwala
    atmosferę pracy i/lub dyscyplinę.

    J.K.
    --
    kilka ofert na www.zapraszam.pl/praca/

  • 140. Data: 2005-03-29 14:57:33
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Tue, 29 Mar 2005 16:44:09 +0200, Jotte <t...@W...pl> napisał:

    > W wiadomości news:opsoeky4kpz2c1mg@blaster T.Omasz

    > Choćby nad tym, czy nietrwałość będzie trwała 3 lata, czy 30.

    Możesz podać jeden taki trzydziestoletni przykład?

    > Monopole w Polsce istnieją, a jak powstały to IMO sprawa drugorzędna.
    > Ważniejsze jest chyba jak doprowadzić do normalnej konkurencyjności.

    Normalna konkurencyjność to brak przepisów ograniczających powstawanie
    konkurencji. Tylko tyle i aż tyle.