PracaGrupypl.praca.dyskusje › Refleksje (dlugie)

  • 41. Data: 2003-06-20 15:59:22
    Temat: Re: Refleksje (dlugie)
    Od: "miras" <m...@i...pl>

    Użytkownik wrote:
    >> myslisz ze to nierealne?
    >
    > Realne - mam kumpla w Motoroli :-)
    > Ale niestety mało prawdopodobne :-(

    no ja tez mam tam kumpla po Polibudzie Gdanskiej. Skonczyl studia 5 lat temu
    i od razu mu robote zaproponowali. Ale zaraz rzuca sie na mnie ci co to
    twierdza ze teraz tez jest super i tylko te niedojdy na studiach caly czas
    narzekaja zamiast zakasac rekawy i rowy kopac.

    --
    Pozdr
    miras

  • 42. Data: 2003-06-20 16:02:43
    Od: "miras" <m...@i...pl>

    bAnan wrote:
    > jeszcze raz zaznaczam, ze nie jestem zlosliwy, a jedynie staram sie
    > byc szczery

    dobra niech Ci bedzie. tyle szumu o jedno slowo.
    poza tym wydaje mi sie ze mamy do tego inne podejscie. moje jest bardziej
    akademickie i gdyby nawet mialo byc z tego mniej kasy - przezyje. grunt to
    robic to co sie lubi.

    --
    Pozdr
    miras

  • 43. Data: 2003-06-20 19:59:23
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    f...@p...onet.pl writes:

    > Z tymi indiami to tez juz nie jest tak ciekawie... Podobno wiele
    > firm sie wycofuje z powodow politycznych. Zobaczymy.

    no wycofuje sie troche, a jednak nie caly biznes.
    fakt, ze mniej ciekawie i nie da sie tego ukryc.

    > A poza tym kto chcialby przeniesc sie do indii? (poczytaj nowy
    > numer National Geografic)

    nie taki on nowy :) - jesli masz na mysli ten z artykulem na temat
    kasty nietykalnych.

    ale jakbys poczytal jakies 4 numery wstecz, tam gdzie opisywali
    wlasnie jak zyje sie w bangalore, w dzielnicy informatykow wlasnie -
    to moze ciut zmienilbys zdanie ;)))

    anyway, ja i tak nie zamierzam nikogo przekonywac do przeprowadzania
    sie do indii.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 44. Data: 2003-06-20 20:03:43
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "miras" <m...@i...pl> writes:

    > dobra niech Ci bedzie. tyle szumu o jedno slowo.

    chlopie, walnales ewidentna bzdure, potem jeszcze cos sie na ten temat
    chciales wyklocac, a jak ci teraz ktos czarno na bialym napisal, ze
    nie masz pojecia o czym piszesz - to kwitujesz "tyle szumu o jedno
    slowo".

    no pewnie ze tyle i ja sie koledze nie dziwie - jesli bowiem mieniac
    sie byc informatykiem sadzisz takie bzdety, to zaufanie do tego, co
    piszesz w temacie znajdowania pracy jako informatyk bedzie zadne.
    sam sobie wystawiasz niechlubna laurke.

  • 45. Data: 2003-06-20 22:48:43
    Od: "kuku" <k...@g...pl>

    Użytkownik "bAnan" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "kuku" <k...@g...pl> napisał
    >
    > slicznie...
    > przepraszam, ale ktorej sieci protokolem (pomijajac to, ze nie jest to
    > protokol!) jest GPRS? - LAN, MAN czy moze WAN?
    > sprobuj czytac ze zrozumieniem
    > btw. Gb _ethernet, bo chyba o to Ci chodzilo, rowniez porotokolem nie jest
    >

    > --
    > pozdro, bAnan

    No skoro prosisz ..... to rozwine moj skrot myslowy ....Wiec Gb interface
    jest zdefiniowany miedzy SGSN a BSC oczywiscie nie musze dodawac ze to siec
    GSM. Dla tego interfejsu definiuje sie w warstwie 3 protocol stack-u
    protokol BSSGB, nizej mamy NSC ponizej SNS ktory uzywa Frame Relaya. Czy
    malo Ci protokolow? To moze przyjrzec sie innym interfejsom w tej sieci? No
    ale dla Ciebie zapewne informatyka to aplikacje dla bankow i stadko adminow.
    A, przepraszam! sieci tez ,ale LAN WAN i MAN tylko..... To jeszcze dodam ze
    te protokoly powstaja, ewoluuja caly czas, jak nie wierzysz to zajrzyj tam
    http://www.3gpp.org/specs/specs.htm No i o dziwo, pracuje sie przy tym, za
    calkiem niezle pieniadze, oczywiscie gorsze niz kiedys, bo po wielkim BUM na
    gieldzie pare lat temu wszystko przystopowalo.
    No ale dosc juz o protokolach :> co chce zauwazyc, to tyle ze jest duzo
    ciekawej tworczej roboty w szeroko rozumianej informatyce, co wiecej, bedzie
    jej przybywalo. Co wiecej sa nawet w Polsce takie firmy gdzie sie robi rozne
    ciekawe rzeczy, moze nie definiuje te slawetne protokoly ale gdzie sie je
    miedzy innymi implementuje, ( bo protokoly, przynajmniej w sieciach tele,
    glownie tworza grupy ludzi zwiazanych z duzymi providerami sprzetu,
    operatorami itd ) tworzy sie rozne uslugi zwiazane z telekomunikacja itd.
    Pisze o telekomunikacji bo w tym siedze, ale wiem ze sa tez inne dzialki
    gdzie ludzie robia ciekawe rzeczy i nie musza od razu zakladac firm po
    studiach i zajmowac sie handlem pietruszka, bieganiem po zusach itd. mozna
    robic cos ciekawego, a z czasem, z doswiadczeniem, jak sie znajdzie ciekawy
    pomysl, bedzie forsy troche na start, mozna zalozyc firme, ale to ma byc
    narzedzie do zrealizowania pomyslu, nie tak jak sugeruje autor watku, cel.
    Nie kazdy moze byc biznesmenem, bo nie bedzie mial kto pracowac i nie bedzie
    komu sprzedac....
    no nic, wracam do roboty...
    pozdrawki

  • 46. Data: 2003-06-21 11:06:53
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    f...@p...onet.pl news:bctbb5$o1n$1@news.onet.pl

    > Czlowiek po studiach, ktory dopiero rozpoczyna prace, nie jest
    > warty z punktu widzenia pracodawcy nic. Trzeba go wszystkiego
    > uczyc. Niewazne czy to jest magister czy doktor czy czlowiek po

    > Tylko ze w Polsce nikt tego nie zauwaza. Wszyscy sa strasznie
    > pewni ze studia daly im juz kompletna wiedze potrzebna do pracy.

    Sluszna uwaga. Wlasnie zostales moim idolem ;)

    W PL za duzo sie uczy "wiedzy ogolnej" i potem po LO wiekszosc osob
    umie wszystko czyli nic.

    --
    :. http://www.raf256.com/from-news .: ~~~~~~~l-.~~~~~~\ SSN 688
    :.:. Rafal (at) Raf256 (dot) com .:.: ____| ]____, '--------

  • 47. Data: 2003-06-21 12:00:05
    Od: "miras" <m...@i...pl>

    Nina M. Miller wrote:
> [...]
    > chciales wyklocac, a jak ci teraz ktos czarno na bialym napisal, ze
    > nie masz pojecia o czym piszesz - to kwitujesz "tyle szumu o jedno

    jaka bzdure?? nikt mi nie wmowi ze nowe protokoly nie beda powstawaly a
    istniejace nie beda ulepszane.

> [...]
    > sie byc informatykiem sadzisz takie bzdety, to zaufanie do tego, co
    > piszesz w temacie znajdowania pracy jako informatyk bedzie zadne.

    to znaczy jakie bzdety? wyjasnij mi informatyku? ty masz o tym jakies
    pojecie? gratuluje bo do tej pory nie zauwazylem

    --
    Pozdr
    miras

  • 48. Data: 2003-06-22 00:20:27
    Od: "bAnan" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miras" <m...@i...pl> napisał
    > jaka bzdure?? nikt mi nie wmowi ze nowe protokoly nie beda powstawaly a
    > istniejace nie beda ulepszane.

    numero uno
    > dobry admin zarobi i 10000zl. bo jak mowi stare polskie przyslowie: sa
    > admini i admini.

    kto tyle zaplaci? jaki dobry admin? gdybys orientowal sie w srodowisku w
    stopniu chociaz minimalnym, wiedzialbys, iz stawki nawet w wa-wie ksztaltuja
    sie na calkowicie innym poziomie...no chyba, ze jest to glowny admin
    systemow opartych na aix, solaris, unicos, ale podejrzewam, ze nie bardzo
    wiesz co to wogole jest

    numero due

    > nisze. Ja na przyklad studiuje informatyke, lubie to i nie chce miec nic
    > wspolnego z papierkami, biurokracja, rozliczeniami, strategiami rozwoju,
    > ekonomia itd. Chce miec mozliwosc pracy w zawodzie, rozwoju w tym kierunku
    > i...tyle. W niektorych krajach to wystarcza.

    a ja lubie pic piwo i ogladac gwiazdy, dlaczego nikt mi za to nie zaplaci
    39kzl + szkodliwe?
    praca nie polega tylko i wylacznie na rzeczach, ktore lubisz i czym
    wczesniej sobie to uzmyslowisz, tym lepiej dla Ciebie
    btw. wystawcza do czego? w niektorych krajach, by utrzymac sie, auto i
    mieszkanie wystarczy sprzedawac bilety w parku zabaw

    i kolejna

    > poza tym: opracowywanie nowych protokolow dla sieci LAN,MAN,WAN czy
    > radiowych, badanie ich skutecznosci, optymalizacja, kryptografia i wiele
    +
    > no tak to wychodzi na to ze u nas caly instytut za darmo kase bierze.

    a potem, chyba tylko z Tobie znanych powodow, wyskakujesz z sieciami
    radiowymi...moze Ty sie chciales pochwalic, ze znasz takie terminy ? :P
    ale to juz chyba omowilismy

    i dodam jeszcze, ze instytut $ na pewno za darmo nie bierze - w odniesieniu
    do Twojej niecheci do pracy papierkowej zapytaj prosze losowo wybranego
    kierownika instytutu (najczesciej prof lub prof uczelniany) ile ma pracy
    wlasnie tego typu, zwizanej chociazby z doktorantami

    wspomne jednak, ze z pewnymi sposrod Twoich innych stwierdzen sie w
    mniejszym lub wiekszym stopniu zgadzam

    > to znaczy jakie bzdety? wyjasnij mi informatyku? ty masz o tym jakies
    > pojecie? gratuluje bo do tej pory nie zauwazylem

    wyjasnie Ci cos przyjacielu, pracuje kilka godzin na uczelni jako pracownik
    dydaktyczny, bardziej dla przyjemnosci niz $ i zaobserwowalem, ze studentow
    o gornolotnych idealach, pragnacych pracowac nad rozwojem nowych technologi
    (lub egzaminowac studentki) jest wielu - jednak w wiekszosci przypadkow, by
    robic doktorat na zasadzie stypendium musisz byc pracownikiem danej uczelni,
    a One z kolei nie zatrudniaja kazdego, ktory wyraza taka chec - musisz byc
    dosc dobry, a zaznaczam, ze to raczej scisle pojecie
    ze swojej strony jak najbardziej zachecam do pracy naukowej, potrzeba nam
    ludzi wyksztalconych, specjalizujacych sie w danych dziedzinach, a jak
    wynika z tej dyskusji, to nawet przyzwoitych demagogow wyprodukowac nie
    potrafimy

    --
    pozdro, bAnan

  • 49. Data: 2003-06-22 00:20:32
    Od: "bAnan" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    adminow.
    > A, przepraszam! sieci tez ,ale LAN WAN i MAN tylko..... To jeszcze dodam

    wspaniale tak wyrawac kilka slow z kontekstu, ehh...gwoli scislosi i by
    uniknac dalszych nieporozumien nadmienie, iz okreslenia typow sieci uzylem w
    odpowiedzi na poprzedni post, a nie jak swiadomie, lub tez nie, zeznales, w
    celu klasyfikacji wspomnianych przez Ciebie "protokolow"

    --
    pozdro, bAnan

  • 50. Data: 2003-06-22 23:34:50
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    > ale panstwo w ktorym nie potrzebuja np. biologow, naukowcow,
    > a nawet filologow jezyka polskiego to dla mnie panstwo chore. nie jest w
    > stanie rozwijac sie ani technologicznie ani kulturalnie.

    Sorry, ale nie wytrzymalem.
    Znaczy panstwo jest zle? No dobra. I pewnie panstwo powinno dac filologom,
    biologom i naukowcom prace? To Twoje zdanie? A pisales kilka postow temu, ze
    nie masz "postawy roszczeniowej"...
    Cos mi tu nie halo ;-)

    PiotrG

    PS. Nic nie mam oczywiscie do filologow, biologow i innych naukowcow ;-) i
    zycze im jak najwiecej pracy.