PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca poza miejscem zamieszkania

  • 1. Data: 2003-06-19 19:04:46
    Temat: Praca poza miejscem zamieszkania
    Od: "Jagiennka" <j...@w...pl>

    Mam maly problemik.
    Poszukuje pracy w innym miescie niz obecnie mieszkam - odleglosc 100 km.
    Mieszkanie w nowym miejscu na poczatek mam, wiec tu nie ma zadnego problemu
    + rozstanie sie z obecna firma na mocy porozumienia stron nie sprawi
    klopotu. Tak wiec max w tydzien moge przeniesc sie "w calosci".
    Jak ta kwestie ujac z liscie motywacyjnym, zeby nie zostac z gory
    zdyskwalifikowanym z powodu domniemanych przez potencjalnego pracodawce
    klopotow ze zmiana miejsca zamieszkania? Do tej pory ujmowalam to w LM
    marginalnie ale prawie nikt nie odpowiada na oferty (wiem, ze to dzis norma)
    ale obawiam sie, ze to 100 km dziala jednak na moja niekorzysc (zaznaczam,
    ze chodzi o oferty zwiazane z moim wyksztalceniem i doswiadczeniem
    zawodowym).
    Mial ktos z Was moze podobny problem i udalo mu sie go jakos rozwiazac? Albo
    macie jakies pomysly?
    Pozdrawiam.
    Jagiennka

  • 2. Data: 2003-06-19 20:48:13
    Temat: Re: Praca poza miejscem zamieszkania
    Od: Artur Żmudzki <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jagiennka" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    l...
> [...]
    > odpowiada na oferty (wiem, ze to dzis norma)
    > ale obawiam sie, ze to 100 km dziala jednak na moja niekorzysc

    Nie martw się tym. Ja poszukuję pracy w dwóch miastach odległych
    odpowiednio 200 i 300 KM od obecnego miejsca zamieszkania i pracodawcy
    jakoś zapraszają mnie (czasami :-)). Wtedy pada pytanie/stwierdzenie:

    "W CV ma Pan informację o możliwości przeniesienia się do XXX.
    Proszę o tym opowiedzieć."

    Jeśli pracodawcę "przeraża" te 100 KM to lepiej u niego nie pracować.
    Kto wie co jeszcze może go przerazić ;-) Ja w CV mam wyraźnie
    (pogrubione/podkreślone) w informacjach dodatkowych:
    "Pełna gotowość do natychmiastowej zmiany miejsca zamieszkania"

    Oczywiście możesz walnąć wioskową nowomowę :-): "Pełna gotowość do
    relokacji" albo coś w tym stylu.

    To naprawdę nie jest problem, a rynek pracy wymaga mobilności
    więc uszy do góry. Ja w ciągu ostatnich 3 tyg. byłem 3 razy
    w stolicy. Kto wie co się z tego wykluje? (już czas najwyższy :-))

    pozdrawiam
    Art

  • 3. Data: 2003-06-20 07:52:49
    Od: "Pearl" <p...@a...bti.pl>

    Użytkownik "Jagiennka" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    l...

    > Mieszkanie w nowym miejscu na poczatek mam...

    Zamelduj się tymczasowo.

    --
    Pozdrawiam.
    Perła

  • 4. Data: 2003-06-20 14:14:26
    Od: MichaL <m...@w...pl>

> [...]
    > (pogrubione/podkreślone) w informacjach dodatkowych:
    > "Pełna gotowość do natychmiastowej zmiany miejsca zamieszkania"

    a nie lepiej taki zapis umiescic w LM ?

    m.

  • 5. Data: 2003-06-20 17:40:29
    Od: Artur Żmudzki <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MichaL" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a nie lepiej taki zapis umiescic w LM ?

    Gdy wysyłam ofertę do Wrocławia to jest o tym informacja w LM
    ponieważ jest powiązana z treścią samego LM i dobrze się z nim splata.
    Jesli wysyłam do Warszawy to tylko w CV.

    Może i umieszczanie zawsze w LM informacji o tym ma sens.
    Jednak praktycznie nie ma możliwości zbadania wpływu tej
    czy innej informacji na skuteczność naszego CV.

    pozdrawiam
    Art

  • 6. Data: 2003-06-21 10:20:24
    Od: MichaL <m...@w...pl>

    > Gdy wysyłam ofertę do Wrocławia to jest o tym informacja w LM
    > ponieważ jest powiązana z treścią samego LM i dobrze się z nim splata.
    > Jesli wysyłam do Warszawy to tylko w CV.

    Ja tez wlsnie tak mysle.Chociaz bywa i tak, ze co niektorzy LM w ogole nie
    czytaja, wtedy lepiej to co najwazniejsze umiescic w CV, tylko trzeba by
    to jakos ladnie wkomponowac.
    Np, po "Zainteresowania" umiescic "Dodatkowe informacje" i tam o tym
    napisac, mozna by ew. jeszcze o wojsku wspomniec, jezeli ma sie to
    uregulowane rzecz jasna.

    pozdrawiam
    m.

  • 7. Data: 2003-06-21 14:51:09
    Od: Artur Żmudzki <a...@p...onet.pl>

    > Ja tez wlsnie tak mysle.Chociaz bywa i tak, ze co niektorzy LM w
    ogole nie
    > czytaja, wtedy lepiej to co najwazniejsze umiescic w CV,

    Ah zapomniałem, oczywiście info o możliwości przeniesienia
    jest w CV zawsze, natomiast gdy wysyłam do Wrocławia to jest
    dodatkowo. Bo pasi :-)

    O wojsku też dobrze dopisać, przynajmniej wszystko jasne.
    Kawaler + rezerwista + chce się przenieść :-)

    pzdr
    Art

  • 8. Data: 2003-06-22 20:17:00
    Od: "Jagiennka" <j...@w...pl>

    Dzieki za cenne podpowiedzi - jak sie okazuje mozna to ujac inaczej i lepiej
    niz to do tej pory robilam. A wojsko chyba sobie daruje, skoro nie podlegam
    takiemu obowiazkowi. Zamiast tego wpisze "dla zachety" pozwolenie na bron
    ;-). Co Wy na to?
    Dzieki wielkie
    Jagiennka