PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzykładowe zarobki górników › Re: Re: Re: Przykładowe zarobki górników
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Re: Re: Przykładowe zarobki górników
    Date: Thu, 7 Aug 2003 16:54:33 +0000 (UTC)

    gromax <g...@g...pl> napisał(a):
    W tym co wyciąłeś było napisane

    > Na oddłużeniu tracą firmy które
    > lekkomyślnie dostarczały kopalniom zamówione przez nie narzędzia (od
    > gumiaków począwszy na ciężkim sprzęie kończąc).

    Moja odpowiedź sprostowała ten pogląd. Mam prośbę - czytaj co wycinasz, bo
    takie dyskusje są jałowe.

    > Z powyższego wniosek jest taki, że górnictwo nie płaci w całości zobowiązań
    > wobec skarbu pastwa, skarbówki, nie spłaca swoich kredytów nie płaci na
    PFRO
    > ani ZUS (o czym wszyscy mówią). Tak nam tu podałeś, więc nie neguj czegoś
    co
    > sam podałeś za wiążące (piszę to uprzedzając twoją odpowiedz).

    Wszyscy o tym świetnie wiedzą, nic nowego. Przecież sam to wkleiłem.

    > A w dalszym kroku jaki z tego wniosek?
    > górnictwo chce od państwa brać (i to pełnymi garściami) nie dając nic w
    > zamian.

    Na pewno nie dając nic w zamian. A wsadź paluszek do kontaktu i co się
    stanie, hę ? Może spłynie oświecenie.

    > mogi z niego wybrać.
    > ja to nazywam daniną. Coś, co muszę oddać. Na głupi podatek prawie pół roku
    > pracuję za darmo. Na głupi zus co najmniej 2 miesiące mojej pracy. czy to
    > nie przeraża cię? bo mnie tak. nie mam kasy na jakis swój niesamowity
    > rozwój, nie mogę sobie pozwolić na wyjazd wakacyjny częściej niż raz na
    > dwa-trzy lata.

    Uwazasz, że podatki to jakaś polska specyfika ? To wyjedź do kraju, gdzie
    nie trzeba płacić podatków - są takie.

    > A taka osoba z górnictwa? przez cały rok pracuje tylko na to co zarobi, nie
    > oddaje nic państwu a z niego pełno bierze. i nie zdziwiłbym się gdyby się
    > okazało, ze taki statystyczny górnik zarabia tyle co ja albo i więcej.
    Mówię
> [...]
    > Tak swoja drogą, to od dziś przestaję płacić podate dochodowy, świadczenia
    > zusowskie itp. będę miał w kieszeni więcej i będę za wsystk o płacił. i
    > pierwsze co zrobię to sie oczywiście ubezpieczę w jakiejś prywatnej
    > ubezpieczalni. zamiast płacic min. 600 zł miesięcznie. Taki medicover żeby
    > skorzystać z ich usług chce tylko 100 - 150 zł i mogę skorzystać w całym
    > kraju bez kolejek, w miłej atmosferze, zawsze dostanę kawkę i mam świezą
    > prasę (nie medyczne ulotki) do poczytania.
    > I tak za leczenie gdziekolwiek muszę płacić, wolę to robić taniej i
    pewniej.

    To co piszesz, to jakiś groch z kapustą. Masz pretensje do mnie i do
    górnika, że płacisz podatke dochodowy czy jak ?