PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzykładowe zarobki górników › Re: Re: Re: Przykładowe zarobki górników
  • Data: 2003-08-07 16:48:15
    Temat: Re: Re: Re: Przykładowe zarobki górników
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Konrad Inglot <k...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > W takim razie o co sie spieramy skoro myslimy tak samo? Aha, bylbym
    > zapomnial - Ty proponujesz kolejne inwestycje w redukcje. I co z moja
    > propozycja prywatyzacyjna?

    Problem jest taki, że chętni będą na kopalnie rentowne, zas będzie brak
    chętnych na nierentowne. Więc problem pozostanie taki sam - co zrobić z
    nierentownym kopalniami.

    > Dla mnie towar jak kazdy inny. I nie widze powodu zeby traktowac go wg
    > ekonomii ksiezycowej.

    Niestety, ale specyficzny. Z węgla produkuje sie energię - towar o znaczeniu
    strategicznym. Producentów i konsumentów (kopalnie i elektrownie) łączą na
    ogół stałe umowy itp itd.

    > To kopalnie, podobnie jak szpitale, reguluja wszystkie swoje naleznosci
    wobec
    > dostawcow?

    Szczegółów nie znam, ale pisząc "zadłużenie" ma się na myśli zobowiązania
    względem budżetu, ZUSu, gminy itp itd. Sądzę, że bieżące zobowiązania raczej
    regulują - może stosują długie terminy płatności, czy coś takiego.

    Jesli uwazasz ze tak to dosc ciekawe stwierdzenie. Poza tym za te
    > bankructwa dostana po dupie szczegolnie inwestorzy - sam na akcjach
    Elektrimu
    > niezle wtopilem. Na szczescie nie az tyle co zarobilem na Prokomie podczas
    > pamietnej hossy internetowej:))

    Po to się bankrutuje, żeby nie płacić dostawcom i kredytodawcom. Bankructwo
    to często niezły interes.

    > To fakt. Ale banki od tego placa ciezkie pieniadze fachowcom zeby to
    > przewidzieli i/lub zminimalizowali ryzyko wpadki. Jesli sie nie uda - life
    is
    > brutal. Zobacz na BRE - raz rekordowe zyski, raz pod kreska.

    Owszem, ale zauważ, że nie tylko banki tracą. Traci budżet - bo ma
    pomniejszony podatek dochodowy, płaci gospodarka, bo kredyty zamiast
    napędzać gospodarkę utopiono u bankruta itp itd. Więc zgadza się, że traci
    bank, ale pośrednio także inni tracą. Oczywiście,.że bank takie ryzyko ma
    wkalkulowane w działalność.