PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzykładowe zarobki górników › Re: Re: Re: Przykładowe zarobki górników
  • Data: 2003-08-07 17:30:40
    Temat: Re: Re: Re: Przykładowe zarobki górników
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mariusz \(Maniek\) Milobedzki <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Tak Polska kupuje z krajow skandynawskich nie pamietam, ale chyba z
    > Norwegii.

    Nie znam się na handlu energią. Jest jakiś "Wspólny System Energetyczny".
    Ale wątpię, czy jest to decyzja elektrowni - raczej jakiejś "Centralnej
    Dyspozycji Mocy", która kupuje prąd i wpuszcza go do krajowej sieci. Poza
    tym, to w Polsce jest raczej nadwyżka energi, a nie niedobór.

    > A kto kaze likwidowac wszystkie kopalnie ??? Zamknac ich tyle by wydobycie
    > wegla sie oplacalo.

    Nie do końca. Trzeba ograniczyć produkcję węgla do zapotrzebowania. Jak za
    dużo ich zamkniesz, to będziesz musiał importować drogi węgiel z zagranicy.
    Nie ulega wątpliwości, że częśc kopalń trzeba jeszcze zamknąć.

    > a teraz doplacam do za taniego wegla - zalapales ?

    Niestety, ale nie. Musisz rozwinąć tę myśl.

    > Nie , po prostu nie dal w lape tyle ile chcial jakis fagas przy zlobie i
    > pojechal :(

    Nie znam szczegółow.

    > Z obecnej korespondencji wynika, ze mam duzo wieksze od Ciebie chociaz to
    > nie powod do dumy, bo ty prezentujesz wybitne DNO. Co do mnie m.in. mgr
    > ekonomii PG.

    > Rozumuje logicznie w przeciwienstwie do Ciebie

    Logiczne rozumowanie podpowiada ci, że z twoich składek na ZUS rząd dopłaca
    górnikow - czy jak ?

    > A budzet to taki gosc co stoi w rogu trzepie gruche i stamtad ma kasiory
    ile
    > chce tak ??? Bo z tego co wiem to budzet to wlasnie MOJE i pozostalych
    > pracujacych podatki.

    Przeciez początkowy motym był taki, że jest zagrożony ZUS - czy już
    zmieniłeś zdanie. Może wyrażaj się jakoś precyzyjnie, bo takie skakanie z
    tematu na tematu, z ZUS na budżet i z powrotem niczemu nie służy.

    > Obawiam sie, ze nie bo wtedy kto kupil by nasz polski wegiel po cenie
    > produkcji ?? Dlatego do niego panstwo doplaca przy eksporcie by byl
    > konkurencyjny w stosunku do innych ofert ze swiata. Czyli nasz jest rownie
    > drogi a moze drozszy niz z RPA

    Jaki jest związek między tym co ja napisałem, a tym co ty. Ja napisałem o
    imporcie, a ty klepiesz o eksporcie. Tak to można do białego rana. Wszyscy
    świetnie wiedzą, że eksport jest nieopłacalny. Wcale to jednak nie oznacza,
    że trzeba z niego zrezygnować.

    > To Twoje logiczne wnioski ? Duzo wiesz o tym co cie otacza :(

    > I co z tego, ze byla/jest reforma skoro pieniadze ZUSu sa trwonione na
    > nierentowne kopalnie/marmury i inne ? Od samego hasla reforma nie bede mial
    > co jesc :(

    Ekonomisto - naucz się wyrażać przecyzyjnie, bo mnie ogarnia przrażenia.
    Napisane było, że dotacje z budżetu zagrażają twojej emeryturze. Reforma
    emerytalna polega na tym, że pieniądze ze składki emerytalnej sa niezależne
    od budzetu, to nie jest wspólny worek, że jak wyjmiesz (czyli przelejesz na
    dotacje), to masz mniej na emerytury. Przecież to właśnie o to chodziło w
    tej reformie.

    > Bez pozdrowien i EOT bo za bardzo mnie slabisz a pisanie z Toba to strata
    > czasu - BETON i tyle

    Naprawdę jestes magister ekonomii ? Biedny ten kraj.