PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzykładowe zarobki górników › Re: Re: Re: Przykładowe zarobki górników
    From: "gromax" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Re: Re: Przykładowe zarobki górników
    Date: Thu, 7 Aug 2003 16:02:29 +0200

    > Zlituj się.
    // ciach //
    grrrrrrr będę gryzł
    //ciach //
    > Oddłużenie doytyczy (cytuję)
    > // ----------
    // ciach //
    > budżetu państwa (z wyłączeniem zobowiązań z tytułu podatku dochodowego od
    > osób fizycznych oraz z tytułu spłaconych przez Skarb Państwa rat kredytów
    > odsetek na budowę kopalń),
    > ubezpieczeń społecznych oraz składek na Fundusz Pracy i Fundusz
    > Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych,
    > Państwowego Funduszy Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
    > wojewódzkich funduszy ochrony środowiska, Narodowego Funduszu Ochrony
    > Środowiska i Gospodarki Wodnej z tytułu opłat i kar wynikających z
> [...]
    // ciach //

    Z powyższego wniosek jest taki, że górnictwo nie płaci w całości zobowiązań
    wobec skarbu pastwa, skarbówki, nie spłaca swoich kredytów nie płaci na PFRO
    ani ZUS (o czym wszyscy mówią). Tak nam tu podałeś, więc nie neguj czegoś co
    sam podałeś za wiążące (piszę to uprzedzając twoją odpowiedz).
    A w dalszym kroku jaki z tego wniosek?
    górnictwo chce od państwa brać (i to pełnymi garściami) nie dając nic w
    zamian.
    A co to oznacza? że ktos inny musi włożyć do kuferka państwowego żeby inni
    mogi z niego wybrać.
    ja to nazywam daniną. Coś, co muszę oddać. Na głupi podatek prawie pół roku
    pracuję za darmo. Na głupi zus co najmniej 2 miesiące mojej pracy. czy to
    nie przeraża cię? bo mnie tak. nie mam kasy na jakis swój niesamowity
    rozwój, nie mogę sobie pozwolić na wyjazd wakacyjny częściej niż raz na
    dwa-trzy lata.
    A taka osoba z górnictwa? przez cały rok pracuje tylko na to co zarobi, nie
    oddaje nic państwu a z niego pełno bierze. i nie zdziwiłbym się gdyby się
    okazało, ze taki statystyczny górnik zarabia tyle co ja albo i więcej. Mówię
    o kwocie jaką dostaje na konto. Bo w ostatecznym rozrachunku dla mnie jest
    to najważniejsze, co dostaję na konto.
    Tak swoja drogą, to od dziś przestaję płacić podate dochodowy, świadczenia
    zusowskie itp. będę miał w kieszeni więcej i będę za wsystk o płacił. i
    pierwsze co zrobię to sie oczywiście ubezpieczę w jakiejś prywatnej
    ubezpieczalni. zamiast płacic min. 600 zł miesięcznie. Taki medicover żeby
    skorzystać z ich usług chce tylko 100 - 150 zł i mogę skorzystać w całym
    kraju bez kolejek, w miłej atmosferze, zawsze dostanę kawkę i mam świezą
    prasę (nie medyczne ulotki) do poczytania.
    I tak za leczenie gdziekolwiek muszę płacić, wolę to robić taniej i pewniej.