PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzykładowe zarobki górników › Re: Re: Przykładowe zarobki górników
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Re: Przykładowe zarobki górników
    Date: Wed, 6 Aug 2003 14:45:01 +0000 (UTC)

    Konrad Inglot <k...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Porownaj to z dziesiatkami miliardow ktore juz wpakowano w gornictwo.

    I co ma wynikać z tego porównania ?

    > płacić.
    >
    > Zasilku bez konca sie nie placi, a do kopalni mozna wrzucac dowolnie duzo
    > dowolnie dlugo. Utonie tam kazda ilosc pieniedzy.

    A po zakończeniu wypłacania zasiłku co się stania z tymi 150 tysiącami
    ludzi. Masz jakiś pomysł ?

    > Chcesz powiedziec ze zarabiamy na gornictwie? Ciekawe.

    Nie, chcę ci tylko uświadomić, że takie rachunki można sobie bardzo różne
    prowadzić.

    > Skoro na gieldach miedzynarodowych cena wegla jest nizsza niz koszt jego
    > wydobycia u nas to czemu mamy na tym tracic?

    Przecież nie jest ważne ile kosztuje na jakiś giełdach, tylko ile w
    ostatecznym rozrachunku za to płacisz - łącznie z transportem. Chyba jasne ?

    > Tylko od kilkunastu lat nikt tego nie robi. Wiec moze trzeba w druga
    trone.

    Chłopie, naucz się tego gugla, bo ja już nie mam siły. W ciągu dziesięciu
    lat z 400 tysięcy zatrudnionych zjechano do 150 tysięcy, z wydobycia 180,
    200 milionów ton do ... Zaczynam się załamywać.

    > Wg Ciebie watpliwe.

    > Jakies wiarygodne dane?

    Naucz się tego gugla, ręce mi opadają.

    > Ale my wydobywamy znacznie ponad nasze potrzeby. A po co skoro sprzedajemy
    ze
    > strata? Poza tym transport nie jest znowu tak kosmicznie drogi jak
    piszesz.

    Niestety, ale jest. Ma istotny wpływ na cenę węgla. Poszukaj sobie w guglu.

> [...]
    > wydobycia. Nalezy zamknac te nierentowne.
    >
    > A na koniec jeszcze wsadze kij w mrowisko. Skoro bowiem gornicy bronia z
    > takim zacieciem kopalni przed zamykaniem, chca miec prace, wydobywac dalej
    > ten wegiel to ok, niech im bedzie. Niech im rzad da te kopalnie za
    > przyslowiowa zlotowke kazda i niech sobie dalej robia co chca ale juz jako
    > prywatne spolki pracownicze, ze wszystkimi tego konsekwencjami - bez
    umorzen,
    > doplat, zasilania akcjami innych przedsiebiorst itd. I wtedy sie
    przekonamy
    > jak bardzo potrzebny nam jest ten wegiel.

    Chłopie, nie mam siły. Naprawdę uważasz że wydobywany węgiel służy do
    układania dużych czarnych kupek i do niczego innego ?