PracaGrupypl.praca.dyskusje › Szef idiota

  • 41. Data: 2004-11-02 20:35:38
    Temat: Re: Re[2]: Szef idiota
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cm88ui$1q5c$1@node3.news.atman.pl PiotrG

    > :-O
    > Zaraz, zaraz - czy to oznacza, ze jesli ktos postepuje niezgodnie z
    > prawem w stosunku do Ciebie, to _automatycznie_ Ty tez mozesz i jestes
    > usprawiedliwiony?
    Nie, oczywiście, że nie. Chyba się nieprecyzyjnie wyraziłem
    Pod pojęciem "działania na szkodę" rozumiem wszelkie czynności
    _pozostające_w_granicach_ prawa_ (przynajmniej tak długo, jak się da), a
    mogące "szefowi" czy "firmie" stworzyć problemy.
    Np. jeśli firma popełnia przekręty (powiedzmy: podatkowe), to takim
    działaniem jest zawiadomienie US lub UKS. Jeśli szef stosuje mobbing -
    uruchomienie odpowiednich procedur, itp. Z punktu widzenia szefa czy firmy
    to z pewnością będą działania "na szkodę".
    I jeszcze jedno - nie napisałem, że te czyny popełnia w stosunku do mnie,
    lecz jeśli w ogóle popełnia.

    Jotte

    PS. W przypadku mobbingu uważam za dopuszczalne metody pozaprawne
    (niekoniecznie bezprawne lub wręcz sprzeczne z prawem!), gdyż prawo
    antymobbingowe jest w Polsce raczkujące, brak skutecznych mechanizmów
    pozwalających na skuteczne ściganie, karanie i eliminowanie tego zjawiska.
    Stąd niezmiernie trudno jest je udowodnić i tym samym przeprowadzić właściwe
    postępowanie.

  • 42. Data: 2004-11-03 09:58:43
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

    > W wiadomości news:cm7v1s$mu6$1@atlantis.news.tpi.pl Immona

    > Np. mobbing, kumoterstwo, nepotyzm itd.

    Kumoterstwo i nepotyzm bym scigala w panstwowych zakladach, gdzie ktos
    finansuje rodzine i kumpli z pieniedzy podatnikow. Ale jesli wlasciciel
    prywatnej firmy ma fantazje zatrudnic/awansowac swoja kochanke czy szwagra,
    to wolno mu. Jesli taka osoba nie bedzie dobrym pracownikiem, to jego firma
    straci. A mobbing sie olewa i robi swoje albo odchodzi z danej firmy.
    Przepraszam, nie czuje sie rycerzem na bialym koniu - jesli jakas grupa
    ludzi chce sobie robic zlosliwosci i piekielko, niech sobie robia. Nie ja
    jestem od karania, potepiania czy prawienia moralow. Ja moge najwyzej
    odmowic uczestniczenia w czyms, jesli mi sie to nie zgadza z moja etyka
    osobista.

    > A w każdym razie o tym nie wiesz.
    > I nie chodzi tylko o kodeks karny. Są jeszcze przestępstwa skarbowe,
    > podatkowe.
    > Odnoszę wrażenie, że w ogóle trochę wąsko i jednostronnie postrzegasz
    > problematykę, o której rozmawiamy.

    Bylbys swietny jako prokurator/detektyw :)
    Dla mnie przestepstwo to kk. Pobicie, gwalt, kradziez, zaniedbanie
    prowadzace do narazenia czyjegos zycia itd. Rzeczy tego kalibru.
    Przestepstwo skarbowe podpada pod kradziez. Powtarzam, ze nie znam szefow,
    ktorych o to moglabym oskarzyc poza jednym, ktory dawno temu nie zaplacil mi
    za wykonane dzielo.

    Ja nie mowie, ze wszyscy sa krysztalowo czysci. Ale Ty po prostu glosisz, ze
    szefowie/wlasciciele to grupa kryminogenna. Co wiecej, glosisz to bez
    dowodow, bo ze media od czasu do czasu opisza przekret, nie jest dowodem
    ilosciowym. Masz jakies liczbowe dowody na poparcie swojej tezy czy nie? Bo
    z danych, ktore ja widzialam, wynika, ze przestepczosci sprzyja bezrobocie,
    a nie posiadanie wlasnej firmy.

    A jesli zle Cie rozumiem i nie glosisz, ze wlasciciele firm to grupa o
    wysokim odsetku popelnianych przestepstw, to sformuluj jasno, o co Ci chodzi
    w tej czesci watku, skad to gadanie o przestepstwach sie wzielo i dla jakiej
    swojej tezy je wywolales.

    > Podstawa to uczciwość i honor.

    A szczerosc nie jest niezbednym warunkiem uczciwosci?

    BTW Polacy maja zaszlosci mentalnosciowe z zaborow i komuny - "wladza jest
    zawsze zla i honorowe i uczciwe jest ja oszukiwac, okradac i wzajemnie sie
    kryc przy tym". Wiele osob ma takie podejscie nie tylko do wladzy
    panstwowej, ale do jakiejkolwiek, w tym szefa i firmy. Skala kradziezy
    dokonywanych przez pracownikow we wlasnych firmach mnie zszokowala, gdy
    zobaczylam dane, jeszcze bardziej bylam zszokowana, gdy okazalo sie, ze duzy
    odsetek uwaza to za moralnie dopuszczalne, bo przeciez "malo placa" "duzo
    maja" "cos sie nam nalezy", a "szef" jest z zalozenia "zlym kapitalista", do
    ktorego nie stosuja sie normy moralne, wiec mozna mu robic to, co wobec
    wspolpracownika byloby uznane za chamstwo i czyn niegodny. Na szczescie
    udalo mi sie znalezc srodowiska, gdzie osob o takim podejsciu nie ma.

    I.

  • 43. Data: 2004-11-03 12:04:37
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cmaa2f$p5t$1@atlantis.news.tpi.pl Immona
    <n...@z...com.pl> pisze:

    > A mobbing sie olewa i robi swoje albo odchodzi z
    > danej firmy.
    Czyli albo zostajemy przysłowiową świnią, której w oczy plują a ona gada, że
    deszcz pada, albo jesteśmy przepędzani jak pętaki przez byle kmiota (bo
    tylko taki może byc mobberem).
    Wiesz co? Ty chyba nie wiesz o czym mówisz. Są ludzie, którzy nie mogą tak
    sobie odejść, bo mają rodziny, którym muszą zapewnić dochód, bo mają np. 56
    lat, bo tam gdzie żyją jest 45% bezrobocie, jedna-dwie firmy...
    Eeee, co ja Ci będę gadał, skoro sama nie rozumiesz tak prostych rzeczy.

    > Ja
    > moge najwyzej odmowic uczestniczenia w czyms, jesli mi sie to nie zgadza
    > z moja etyka osobista.
    (cut)
    > Dla mnie przestepstwo to kk. Pobicie, gwalt, kradziez, zaniedbanie
    > prowadzace do narazenia czyjegos zycia itd.
    Bardzo często używasz zwrotów: ja, moja, dla mnie itp. To w znacznej mierze
    wyjaśnia mi wątpliwości, którym dałem wyraz parę wierszy wyżej.

    > Dla mnie przestepstwo to kk. Pobicie, gwalt, kradziez, zaniedbanie
    > prowadzace do narazenia czyjegos zycia itd. Rzeczy tego kalibru.
    > Przestepstwo skarbowe podpada pod kradziez.
    Przestępstwo skarbowe podpada pod ustawę karno-skarbową.
    Co jest przestępstwem, jakim i czy to w ogóle przestępstwo - określa prawo.
    Uważam, że aby dyskusja w tym zakresie miała znamiona merytoryczności
    istotne jest jak dany czyn jest kwalifikowany w świetle obowiązującego
    prawa, nie zaś czym on jest dla Ciebie.

> [...]
    > glosisz to bez dowodow, bo ze media od czasu do czasu opisza przekret,
    > nie jest dowodem ilosciowym. Masz jakies liczbowe dowody na poparcie
    Cóż - uczestniczenie w dyskusji, w której jedna ze stron usiłuje stosować
    metodę polegającą na (nieudolnych zresztą) próbach manipulowania cudzymi
    wypowiedziami jest dla mnie stratą czasu.

    Na zakończenie: chcesz liczb, przykładów? Proszę. Ostatnio przeprowadzone
    kontrole stacji beznzynowych wykazały, że 8 na 10 sprzedawało chrzczone
    paliwo. Biedronka - pracownice zmuszane do przetaczania z magazynów do sal
    sprzedaży 10÷12 i więcej ton(!) towaru dziennie. Większość super- i
    hipermarketów nie rozlicza i nie płaci za nadgodziny, nie zwraca dni wolnych
    za pracę w święto, nagminnie przekracza ustawowy czas pracy (dane PIP).
    Chcesz więcej, to sobie poszukaj. Jest tego tyle, że dziecko znajdzie.
    Hint na szybko: wpisz w googla: właściciele firm przestępstwa.

    EOT

    Jotte

  • 44. Data: 2004-11-03 13:50:57
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

> [...]
    że
    > deszcz pada, albo jesteśmy przepędzani jak pętaki przez byle kmiota (bo

    Jestem osobnikiem gruboskornym :) jesli ktos mi puszcza komentarze itd., to
    zwykle mi latwo to zignorowac - chce biedactwo sobie zrobic dobrze na
    kompleksy, to niech robi, a jesli ma problem, to jest to jego problem. Jesli
    ktos mnie uzna za swinie, ktorej pluja w oczy, to tez jego problem, a ja sie
    skupie na robieniu tego, co mam robic.

    W mojej obecnej pracy jest zero mobbingu, ale wiem, co to jest mobbing i
    srodowiska zmobbingowanego tez zaznalam. Jedyne, co moge powiedziec, to to,
    ze sa straszne roznice w odpornosci psychicznej ludzi i ze w pewnej grupie
    zawodow odpornosc psychiczna jest niezbedna, bo te zawody same w sobie
    polegaja na toczeniu ciaglej walki, w ktorej nie da sie nie oberwac :/. I ze
    niektorzy nie zdaja sobie z tego sprawy i jecza, jak tu ostatnio jeczala
    Kasia. Ja juz zdazylam sie nauczyc, do jakich zawodow i srodowisk sie nie
    pchac, bo nie wytrzymam psychicznie :), nawet ze swoja gruba skora.

> [...]
    > lat, bo tam gdzie żyją jest 45% bezrobocie, jedna-dwie firmy...
    > Eeee, co ja Ci będę gadał, skoro sama nie rozumiesz tak prostych rzeczy.

    Widzialam ludzi zmuszonych przez okolicznosci zyciowe, ktorzy dawali rade.
    Np. kobiete po czterdziestce z nierynkowym wyksztalceniem i niemal brakiem
    "rynkowego" doswiadczenia zawodowego, ktora dzis ma prosperujaca firme albo
    magistra filozofii jak wyzej czy tez goscia ze wsi postPGR. Znam osoby,
    ktore wyjechaly za granice albo na drugi koniec Polski, bo tam byla praca.
    Razem z rodzinami, jak trzeba bylo. Albo zakladaly firmy.

    Wiem, ze posiadanie tej sily, odwagi i pomyslu zalezy od mentalnosci, czyli
    wychowania, wzorcow, przekonan etc. i ze trudno jest zadac od ludzi, zeby
    mieli inna mentalnosc niz maja. Ludzie, ktorzy dostali pozytywnego "kopa",
    dostali go najczesciej po dostatecznie dlugim i bliskim kontakcie z ludzmi
    reprezentujacymi inna postawe albo wskutek desperacji o podlozu
    ambicjonalnym, czyli "ja wam pokaze".

    Duza czesc spoleczenstwa woli nie slyszec o takich historiach, pograza sie w
    poczuciu beznadziejnosci, niemoznosci i braku szans i mowi, ze sie czegos
    "nie da", bo wiek, bo wyksztalcenie, bo miejscowosc, bo rodzina, bo plec
    itd.

    I bardzo cenie te osoby, ktore sie wyrwaly ze srodowisk, w ktorych taka
    mentalnosc panowala i pokazaly, ze sie da. Znoszac potem oczywiscie zwiazana
    z tym zawisc swoich rodzimych srodowisk, w Polsce nieodlaczna od takich
    sytuacji.

    Co do pracy - zawsze jest praca dla ph, czy akwizytorow, w wiekszym miescie.
    Dostac sie nie jest trudno. Jest to praca bardzo ciezka, wiecej niz 8 godzin
    dziennie, stresujaca, no i ta zaleznosc pensji od wynikow, dla niektorych
    nie do zniesienia. Dlatego, o ile ktos nie czuje powolania albo nie jest ph
    z wyzszej polki, jest to wybor desperacki. Niemniej jednak duza wiekszosc
    ludzi, o ktorych wspomnialam, ktorzy mieli sytuacje rodzinno-wyksztalceniowa
    "beznadziejna", a wyplyneli w pieknym stylu na powierzchnie, zaczela to
    wyplyniecie od pracy ph. Do ktorej bardzo latwo zostac przyjetym.

> [...]
    > za pracę w święto, nagminnie przekracza ustawowy czas pracy (dane PIP).
    > Chcesz więcej, to sobie poszukaj. Jest tego tyle, że dziecko znajdzie.

    Uwielbiam, jak ktos probuje manipulowac liczbami ;b

    Ile jest zarejestrowanych firm w Polsce? 1,5 mln aktywnych (nie
    zawieszonych, nie w upadlosci), jesli dobrze pamietam. Wezmy, ze milion. Ile
    z tego to hipermarkety - gdy zalozymy, ze kazdy hipermarket lamie prawo? Ile
    z tego to stacje benzynowe? Jaki odsetek calosci? Nijak mi nie wychodzi
    wyzszy odsetek przestepstw niz wsrod osob fizycznych po uznaniu wszystkich
    stacji benzynowych i hipermarketow za kryminalne. Jeszcze by trzeba duzo
    branz dolozyc, zeby procent zaczal sie zblizac.

    > Hint na szybko: wpisz w googla: właściciele firm przestępstwa.

    Wpisalam. Pierwszy link jest do "Praca.onet.pl - oferty pracy "

    :))))

    I.

  • 45. Data: 2004-11-04 12:15:27
    Od: "agnuk" <a...@p...fm>

    > (No, może z wyjątkiem tej premii na chorobowym - to już jednak IMHO
    > trochę głupota)

    dlaczego głupota ja dostawałam zawsze premię na chorobowym

    --
    Aga

  • 46. Data: 2004-11-04 13:40:41
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <cmd6go$gq1$1@opal.futuro.pl>, agnuk wrote:
    > dlaczego głupota ja dostawałam zawsze premię na chorobowym

    Odpowiem trochę po apcohowemu: czym jest dla Ciebie premia?
    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 47. Data: 2004-11-04 18:09:48
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    > Cóż - uczestniczenie w dyskusji, w której jedna ze stron usiłuje stosować
    > metodę polegającą na (nieudolnych zresztą) próbach manipulowania cudzymi
    > wypowiedziami jest dla mnie stratą czasu.
    Pan sie placze, Panie Jotte :-))))))

> [...]
    > Chcesz więcej, to sobie poszukaj. Jest tego tyle, że dziecko znajdzie.
    > Hint na szybko: wpisz w googla: właściciele firm przestępstwa.
    To wyliczyles niezle (jesli umiesz w ogole liczyc).
    Zreszta Immona Ci odpowiedziala.

    A moja rada: siedz w domu, nie chodz do pracy - przeciez to syf, wyzysk itp.
    I przede wszystkim nie bedziesz narazony na przestepcza dzialalnosc
    WSZYSKICH szefow i wlascicieli firm.
    Bo, z tego co rozumiem, to ich trzeba sie bac, a nie zlodziei, mordercow
    itp.
    PiotrG

  • 48. Data: 2004-11-04 18:14:45
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    > Nie, oczywiście, że nie. Chyba się nieprecyzyjnie wyraziłem
    Chyba tak.

    > Pod pojęciem "działania na szkodę" rozumiem wszelkie czynności
    > _pozostające_w_granicach_ prawa_ (przynajmniej tak długo, jak się da), a
    > mogące "szefowi" czy "firmie" stworzyć problemy.
    Czyli uwazasz sie za Boga, Janosika itp.????
    Co tam policja - Ty mozesz wymierzac sprawiedliwosc????
    I w/g Ciebie kazdy obywatel moze????
    A nie szkoda Ci pieniedzy, ktore ida na policje i system prawny?
    Przeciez to w takiej sytuacji zupelnie niepotrzebne.

> [...]
    > to z pewnością będą działania "na szkodę".
    > I jeszcze jedno - nie napisałem, że te czyny popełnia w stosunku do mnie,
    Czyli masz prawo w zasadzie prawie wszystkich ludzi teraz karac w dowolny
    sposob - bo malo chyba kto nigdy nie zrobil czegos na niekorzysc kogos
    innego.

> [...]
    > pozwalających na skuteczne ściganie, karanie i eliminowanie tego zjawiska.
    > Stąd niezmiernie trudno jest je udowodnić i tym samym przeprowadzić
    Pytam ostatni raz - kto dal Ci prawo do egzekwowania prawa????????????

    Jestem w szoku, ze tacy ludzie jak Ty w ogole istnieja.
    PiotrG

  • 49. Data: 2004-11-04 19:30:48
    Od: Pajączek <p...@o...pl>

    Użytkownik "PiotrG" <p...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    [ciach]

> [...]
    > WSZYSKICH szefow i wlascicieli firm.
    > Bo, z tego co rozumiem, to ich trzeba sie bac, a nie zlodziei, mordercow

    Oojjj, toś teraz się popisał...Szkoda gadać.

  • 50. Data: 2004-11-04 19:33:58
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cmdqkk$ko8$1@node2.news.atman.pl PiotrG

    > Chyba tak.
    Ale przy odrobinie wnikliwości można się było połapać. Nawet Ty.

    > Czyli uwazasz sie za Boga, Janosika itp.????
    > Co tam policja - Ty mozesz wymierzac sprawiedliwosc????
    > I w/g Ciebie kazdy obywatel moze????
    Napraw klawiaturę, zacina się znak "?" ;)
    A wnioski masz niespecjalnie sensowne. Działania pozostające w granicach
    prawa != wymierzanie sprawiedliwości, a podejmować takowe może każdy.

    > Pytam ostatni raz - kto dal Ci prawo do egzekwowania prawa????????????

    Klawiatura w coraz gorszym stanie..., próba naprawy może być bezcelowa i
    trzeba będzie nabyć nową... ;)
    Z tym "ostatni raz" dotrzymaj słowa.

    > Jestem w szoku, ze tacy ludzie jak Ty w ogole istnieja.
    Spokojnie chłopie, głeboko oddychaj, może szok minie i przyjdzie czas na
    rozsądną refleksję. W ogóle czytaj ze zrozumieniem, nawet jeśli masz
    biegunowo odmienne poglądy, nie podniecaj się, nie konfabuluj, zachowaj jako
    taki poziom argumentacji.
    Dalszą dyskusję uważam za zbędną.

    Jotte