PracaGrupypl.praca.dyskusje › egzekwowanie naleznosci za umowe o dzielo

  • 1. Data: 2004-10-30 15:29:30
    Temat: egzekwowanie naleznosci za umowe o dzielo
    Od: "mattdesigner" <mattdesigner@_.com>

    witam, interesuja mnie skuteczne metody egzekwowania kasy za wykonanie
    projektow graficznych na umowe o dzielo od agencji reklamowej. dziekuje za
    ewentualna pomoc.

    andrzej

  • 2. Data: 2004-10-30 15:30:38
    Temat: Re: egzekwowanie naleznosci za umowe o dzielo
    Od: "Hohoń" <Hohoń@USUN_TOkonto.pl>

    Użytkownik "mattdesigner" <mattdesigner@_.com> napisał w wiadomości
    > witam, interesuja mnie skuteczne metody egzekwowania kasy za wykonanie
    > projektow graficznych na umowe o dzielo od agencji reklamowej. dziekuje za
    > ewentualna pomoc.

    przedplata, a przynajmniej zaliczka...

  • 3. Data: 2004-10-30 15:43:49
    Od: "Lukasz80" <l...@m...pl>

    mattdesigner wrote:

    > witam, interesuja mnie skuteczne metody egzekwowania kasy za
    > wykonanie projektow graficznych na umowe o dzielo od agencji
    > reklamowej. dziekuje za ewentualna pomoc.
    >
    > andrzej

    Groźby, podpalenia, napastowanie i przemoc fizyczna, a z legalnych to
    umowa w łape i do prawnika.

  • 4. Data: 2004-10-30 16:16:02
    Od: Krzysztof "gravide" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Lukasz80" <l...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Groźby, podpalenia, napastowanie i przemoc fizyczna, a z legalnych to
    > umowa w łape i do prawnika.

    Ten sposób się nie sprawdza. Przećwiczyłem.
    Najlepszy z możliwych jest taki:
    Zaliczka 25%
    Pierwszy akcept (szkic) kolejne 25%
    Ostateczny akcept (full kolor) kolejne 25%
    Przekazanie CD-ka z projektem ostatnia część.

    Wszystko przy założeniu, że pokazujesz klientowi
    wydruki u niego (dajesz do łapki, po obejrzeniu zabierasz)
    lub na monitorze u siebie.

    Jeśli chodzi o pracę zdalną taktyka następująca.
    Zaliczka 50% i umowa priorytetem.
    do akcepty malutkie prewki faxem (bw)
    lub poleconym za potwierdzeniem odbioru
    wydruk+zwrotka z parafą.
    CD za zaliczeniem pocztowym za resztę kasy.
    Niestety nie sprawdza się w młych projektach
    grav