PracaGrupypl.praca.dyskusjeSzef idiota › Re: Re[2]: Szef idiota
    From: "Immona" <n...@z...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Re[2]: Szef idiota
    Date: Wed, 3 Nov 2004 10:58:43 +0100

    news:cm8r4v$9nt$1@news.dialog.net.pl...
    > W wiadomości news:cm7v1s$mu6$1@atlantis.news.tpi.pl Immona

    > Np. mobbing, kumoterstwo, nepotyzm itd.

    Kumoterstwo i nepotyzm bym scigala w panstwowych zakladach, gdzie ktos
    finansuje rodzine i kumpli z pieniedzy podatnikow. Ale jesli wlasciciel
    prywatnej firmy ma fantazje zatrudnic/awansowac swoja kochanke czy szwagra,
    to wolno mu. Jesli taka osoba nie bedzie dobrym pracownikiem, to jego firma
    straci. A mobbing sie olewa i robi swoje albo odchodzi z danej firmy.
    Przepraszam, nie czuje sie rycerzem na bialym koniu - jesli jakas grupa
    ludzi chce sobie robic zlosliwosci i piekielko, niech sobie robia. Nie ja
    jestem od karania, potepiania czy prawienia moralow. Ja moge najwyzej
    odmowic uczestniczenia w czyms, jesli mi sie to nie zgadza z moja etyka
    osobista.

    > A w każdym razie o tym nie wiesz.
    > I nie chodzi tylko o kodeks karny. Są jeszcze przestępstwa skarbowe,
    > podatkowe.
    > Odnoszę wrażenie, że w ogóle trochę wąsko i jednostronnie postrzegasz
    > problematykę, o której rozmawiamy.

    Bylbys swietny jako prokurator/detektyw :)
    Dla mnie przestepstwo to kk. Pobicie, gwalt, kradziez, zaniedbanie
    prowadzace do narazenia czyjegos zycia itd. Rzeczy tego kalibru.
    Przestepstwo skarbowe podpada pod kradziez. Powtarzam, ze nie znam szefow,
    ktorych o to moglabym oskarzyc poza jednym, ktory dawno temu nie zaplacil mi
    za wykonane dzielo.

    Ja nie mowie, ze wszyscy sa krysztalowo czysci. Ale Ty po prostu glosisz, ze
    szefowie/wlasciciele to grupa kryminogenna. Co wiecej, glosisz to bez
    dowodow, bo ze media od czasu do czasu opisza przekret, nie jest dowodem
    ilosciowym. Masz jakies liczbowe dowody na poparcie swojej tezy czy nie? Bo
    z danych, ktore ja widzialam, wynika, ze przestepczosci sprzyja bezrobocie,
    a nie posiadanie wlasnej firmy.

    A jesli zle Cie rozumiem i nie glosisz, ze wlasciciele firm to grupa o
    wysokim odsetku popelnianych przestepstw, to sformuluj jasno, o co Ci chodzi
    w tej czesci watku, skad to gadanie o przestepstwach sie wzielo i dla jakiej
    swojej tezy je wywolales.

    > Podstawa to uczciwość i honor.

    A szczerosc nie jest niezbednym warunkiem uczciwosci?

    BTW Polacy maja zaszlosci mentalnosciowe z zaborow i komuny - "wladza jest
    zawsze zla i honorowe i uczciwe jest ja oszukiwac, okradac i wzajemnie sie
    kryc przy tym". Wiele osob ma takie podejscie nie tylko do wladzy
    panstwowej, ale do jakiejkolwiek, w tym szefa i firmy. Skala kradziezy
    dokonywanych przez pracownikow we wlasnych firmach mnie zszokowala, gdy
    zobaczylam dane, jeszcze bardziej bylam zszokowana, gdy okazalo sie, ze duzy
    odsetek uwaza to za moralnie dopuszczalne, bo przeciez "malo placa" "duzo
    maja" "cos sie nam nalezy", a "szef" jest z zalozenia "zlym kapitalista", do
    ktorego nie stosuja sie normy moralne, wiec mozna mu robic to, co wobec
    wspolpracownika byloby uznane za chamstwo i czyn niegodny. Na szczescie
    udalo mi sie znalezc srodowiska, gdzie osob o takim podejsciu nie ma.

    I.