PracaGrupypl.praca.dyskusje › Szkolenie BHP

  • 1. Data: 2004-10-30 18:10:39
    Temat: Szkolenie BHP
    Od: "Tysia" <t...@b...pl>

    Witam

    Czy w dniu kiedy odbywam szkolenie BHP musze przyjsc do pracy? Prace
    zaczynam o godz. 9 a szkolenie mam od 13 do 19:30. Cos mi sie kojarzy, ze to
    byl wtedy dzien wolny ale moge sie mylic. Szkolenie trwa 3 dni- razem 19
    godz. Czy to jest normalne??? Jest to moje pierwsze szkolenie bhp w tej
    pracy. Jesli to wazne to pracuje w budzetowce. Moze jakies paragrafy sa na
    to???

    Pozdrawiam

    Tysia

    ---

  • 2. Data: 2004-10-31 20:04:37
    Temat: Re: Szkolenie BHP
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tysia" <t...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracy. Jesli to wazne to pracuje w budzetowce. Moze jakies paragrafy sa na

    Zajrzyj do Kodeksu pracy
    Art. 237(3).

    § 1. Nie wolno dopuścić pracownika do pracy, do której wykonywania nie
    posiada on wymaganych kwalifikacji lub potrzebnych umiejętności, a także
    dostatecznej znajomości przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.

    § 2. Pracodawca jest obowiązany zapewnić przeszkolenie pracownika w zakresie
    bezpieczeństwa i higieny pracy przed dopuszczeniem go do pracy oraz
    prowadzenie okresowych szkoleń w tym zakresie. Szkolenie pracownika przed
    dopuszczeniem do pracy nie jest wymagane w przypadku podjęcia przez niego
    pracy na tym samym stanowisku pracy, które zajmował u danego pracodawcy
    bezpośrednio przed nawiązaniem z tym pracodawcą kolejnej umowy o pracę.

    § 3. Szkolenia, o których mowa w § 2, odbywają się w czasie pracy i na koszt
    pracodawcy

  • 3. Data: 2004-10-31 22:09:57
    Od: "Tysia" <t...@b...pl>

    Użytkownik "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > § 3. Szkolenia, o których mowa w § 2, odbywają się w czasie pracy i na
    koszt
    > pracodawcy

    Czyli jak to rozumiec? Powinny byc to dni wolne? Czy powinnam isc na kilka
    godzin do pracy a potem na szkolenie? Ja wiem, ze pracodawca woli, ze sie
    przyjdzie i chociaz czesc pracy wykona....

    Pozdrawiam

    Tysia

    ---

  • 4. Data: 2004-11-01 18:04:48
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Tysia; <cm3nqk$h7g$1@news.onet.pl> :

    > Czyli jak to rozumiec? Powinny byc to dni wolne? Czy powinnam isc na kilka
    > godzin do pracy a potem na szkolenie? Ja wiem, ze pracodawca woli, ze sie
    > przyjdzie i chociaz czesc pracy wykona....

    Z logiki przepisów wynika, że wręcz nie możesz pokazać się w pracy przed
    szkoleniem, ale w życiu raczej nikt na to nie zwraca uwagi. Skoro
    pracodawca chce, żebyś była tego dnia w pracy [on płaci], a przepisy nie
    dają Ci dnia wolnego, to powinnaś część dnia być w tej pracy.

    Flyer
    --
    Szukam roboty - zdolny i chętny - Warszawa
    http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=403101