PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie o negocjacje płacowe w Wojewódzkim Urzędzie Pracy z elementami chwalenia się ;-) › Re: Pytanie o negocjacje płacowe w Wojewódzkim Urzędzie Pracy z elementami chwalenia się ;-)
    From: "Immona" <c...@n...googlemailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pytanie o negocjacje płacowe w Wojewódzkim Urzędzie Pracy z
    elementami chwalenia się ;-)
    Date: Wed, 23 Nov 2005 12:37:17 +0100

    Użytkownik "Marcin Delektowski" <t...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:dm00en$7gv$1@inews.gazeta.pl...

    > Jasne. Ale bezrobocie, zwłaszcza u nas, głównie wynika ze stanu gospodarki
    > to poprawa tego stanu głównie może ten problemy rozwiązać. Chodziło mi o
    > to, że
    > UP nie wytrzepie etatów z rękawa. Może tylko stymulować rynek pracy
    > poprzez
    > stwarzanie dogodniejszych warunków dla zatrudnienia/stworzenia etatu
    > (szkolenia/staże, roboty publiczne itp.).

    To nie jest tworzenie dogodniejszych warunkow, tylko
    tworzenie/dofinansowywania etatow z pieniedzy publicznych.

    > Bardzo mi się ten pomysł podoba. Pozwolisz, że (jeżeli będę miał taką
    > możliwość)
    > wykorzystam go? :-)

    Alez nie musisz prosic o pozwolenie. Na ten pomysl wpasc bardzo latwo.

    > Takie niepoprawnie polityczne działania istnieją - nasz WUP pośredniczył w
    > rekrutacji do Irlandzkiej firmy sporej brygady ludzi (zarówno ścisłych
    > specjalistów, jak i zwykłych pracowników fizycznych).

    Ja mowie o czyms innym. Nie o sytuacji, kiedy zagraniczny pracodawca
    "zamawia" sobie ze swojej inicjatywy pracownikow z polskiego UP, tylko o
    sytuacji, gdy UP szkoli bezrobotnych i pomaga im w wyjechaniu za granice i
    tym, zeby oni tam sobie _sami_ znalezli prace.

    > U nas to chyba aż do takiego absurdu (że skuteczność nie jest istotna),
    > nie jest

    Nieuwaznie przeczytales. Skutecznosc jest istotna, bo to za nia sie placi.
    Tyle, ze bez rozdrabniania sie, czy prace znalazlo sie bezposrednio wskutek
    szkolenia, np. w zawodzie, do ktorego przygotowywalo szkolenie. Jest
    zalozenie, ze jesli ktos znalazl prace podczas szkolenia i jakiegos czasu
    po, to szkolenie bylo skuteczne i za tego czlowieka dostaje sie kase. Jesli
    ktos z wyslanych na szkolenie nie znalazl, to firma nie dostaje za niego
    kasy.

    > posunięte - sporządza się raporty ze skuteczności danych szkoleń (ilość
    > zatrudnionych po szkoleniu) i są firmy, które wyróżniają się większą bądź
    > mniejszą skutecznością. Następnym razem konkurs wygrywa ta skuteczniejsza
    > (przynajmniej w założeniach).

    Blad tkwi IMHO w tym, ze u nas firma dostaje pieniadze za samo
    przeprowadzenie szkolenia, a nie za efekty.

    I.