PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie d/s pracy chałupniczej jako webmaster

  • 1. Data: 2002-06-01 21:46:22
    Temat: Pytanie d/s pracy chałupniczej jako webmaster
    Od: j...@g...pl (Kuba)

    Witam serdecznie !

    Milo mi powitać wszystkich grupowiczów.
    Jestem nowy wiec nisko sie klaniam.
    Bede tutaj krotko: Chce jesli to mozliwe zadac jedno pytanie i znikam - Czy
    istneije mozliwosc (a jesli tak to na jakich warunkach i zasadach) aby bedac
    webmasterem pracowac w domu przy komputerze. Jesli nie to czy jest - jesli
    tak to jaka - praca w jaknajbardziej podobnym charakterze aby moc pracowac
    chalupniczo. Koncze po prostu wlasnie kurs webmasterski a chcialbym pracowac
    na wlasny rachunek zamiast sleczec godzinami w biurze. Czy jest taka
    mozliwosc.?
    Bede ogromnie wdzieczny za wszekie wskazowki.

    Z gory przepraszam za trywialne pytanie

    Z powazaniem

    Jakub Żołędziowski

  • 2. Data: 2002-06-01 22:56:54
    Temat: Re: Pytanie d/s pracy chałupniczej jako webmaster
    Od: "ADMIN" <a...@T...PL>

    Użytkownik "Kuba" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    et...
> [...]
    > mozliwosc.?
    > Bede ogromnie wdzieczny za wszekie wskazowki.

    Może zaprezentujesz swoje projekty,
    to ocenimy czy powinieneś pracować w domu jako chałupnik.
    --
    AndBer
    http://www.the.pl

  • 3. Data: 2002-06-02 06:57:38
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

> [...]
    > mozliwosc.?
    > Bede ogromnie wdzieczny za wszekie wskazowki.

    Argh. "Praca chalupnicza". IMO wiele lepiej jest stosowac okreslenie
    "telepraca", gdyz "praca chalupnicza" kojarzy sie raczej ze skladaniem
    dlugopisow i innymi rzeczami nie wymagajacymi wykorzystania wyzszych funkcji
    mozgu.

    Czy mozna telepracowac w zawodzie Webmastera? Tak, jak najbardziej. Problem
    w tym, ze zbyt wiele osob podejmuje sie takiego zajecia mimo, ze nie
    powinni. Nie wystarczy bowiem znac HTML. Trzeba miec wyczucie estetyki,
    wiedziec jak konstruowac czytelne i mile dla oka strony, oraz posiadac zmysl
    artystyczny. Niestety - o tym zapomina zdecydowana wiekszosc "webmasterow"
    oglaszajacych sie na grupach jako tanio-szybko-skutecznie i wykonujacych
    roboty za 50 zl od sajtu.

    No i oczywiscie trzeba byc zorientowany w problematyce internetu - wiedzec
    co sie ludziom podoba, a na widok czego maja drgawki.

    Jesli sadzisz, ze spelniasz te wymagania to wykonaj ze 2-3 zlecenia pro
    publico bono, abys mogl pokazac pracodawcy co tak naprawde potrafisz.

    Merlin

  • 4. Data: 2002-06-02 08:33:32
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > powinni. Nie wystarczy bowiem znac HTML. Trzeba miec wyczucie estetyki,
    > wiedziec jak konstruowac czytelne i mile dla oka strony, oraz posiadac

    No tak. A później się rozmawia z gościem, którego firma ma odstrzeloną
    stronkę, zgodnie z najnowszymi trendami 'dicho polo', i który mówi: Internet
    to kicha, wybuliłem dwa tysiące, a w ciągu trzech miesięcy nikt za
    pośrednictwem tej strony ze mną się nie skontaktował. Sprawdzasz
    statystyki - fakt - kilkadziesiąt wizyt, z czego połowa przypada na
    pracowników firmy i kolesia, który stronkę strzelił.
    Dowiadujesz się jeszcze, że specjaliści od e-commerce zaproponowali
    rozwiązania, które zwiększą oglądalność strony (czytaj - wykupienie banerów,
    miejsc w wyszukiwarkach, itd.) za więcej niż parę tysięcy. Patrzysz na
    stronę i się zaczynasz zastanawiać - po h... ona w ogóle jest, bo i tak
    niczego się z niej nie można dowiedzieć, prócz tego, że robił ją kolo, który
    wie gdzie są efekty w 'trialu' Photoshopa.

    > No i oczywiscie trzeba byc zorientowany w problematyce internetu - wiedzec
    > co sie ludziom podoba, a na widok czego maja drgawki.

    :)

    Asmira

  • 5. Data: 2002-06-02 08:36:21
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

> [...]
    który
    > wie gdzie są efekty w 'trialu' Photoshopa.

    No i dokladnie o to mi chodzilo..

    Inna sprawa to to, ze klienci czesto sami wymyslaja taki design, ze tylko
    slepemu moglby sie spodobac, a biedny Webmaster nie ma nic do gadania :(

    Merlin

  • 6. Data: 2002-06-02 11:04:23
    Od: "Remigiusz Szwed" <r...@i...pl>

    > niczego się z niej nie można dowiedzieć, prócz tego, że robił ją kolo,
    który
    > wie gdzie są efekty w 'trialu' Photoshopa.

    triale adobow sa savedisabled:-)))

    A tak serio to robota jest, niestety za sredni pieniadz - mowi to
    webdes/skladacz z 3-letnim doswiadczeniem, w tym 2 lata w jednej z
    najwiekszych firm webowych w Polsce. Za duzy podaz wzgledem popytu, choc
    dobrego skladacza lub projektanta ze swieca szukac, ja nie moge sie wymigac
    nawet w czas sesji - nie ma kogo po prostu polecic na zastepstwo. Rok
    pracowalem jako freelancer (konczylem studia:-), teraz bedzie trzeba czegos
    poszukac - zagranica? Ktos sie orientuje jak z rynkiem w Irlandii? Flash,
    Szop, Dreamweaver, szybko sie ucze, z rzeczy pobocznych podstawowa znajomosc
    Toolbooka, papier informatyka (licencjat), zmysl plastyczny...

    pozdrowka, Remik

  • 7. Data: 2002-06-02 11:26:47
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

    > który
    >
    > triale adobow sa savedisabled:-)))

    :) wiadomo, ale też wiadomo, że niewielu "webmasterów" wyłożyło kasę
    chociażby na Photoshop Elements.

    A koniecznie chcesz pracować u kogoś?

    Asmira

  • 8. Data: 2002-06-02 11:50:52
    Od: "Remigiusz Szwed" <r...@i...pl>

    > A koniecznie chcesz pracować u kogoś?

    Sam nie szukam zlecen - jestem podwykonawca, wygodniej i bez klopotow z
    papierkowa robota. A praca freelancera jest fajna, ale wiadomo - umowa o
    prace to ZUS, pewien pieniadz co miesiac (a nie kiedy firmie dla ktorej cos
    zrobilem uda sie wyszarpnac pieniadze od klienta:-), mozliwosc zaciagniecia
    kredytu czy nawet taki bzdet jak komora w promocji... A praca na zlecenie na
    zachod - coz, nie raz nie dwa bralem udzial w takich probach i spalily na
    panewce:-(. Moze po egzaminach znow poprobuje, bo w Polsce na "robieniu
    stron" jak i na polityce, gospodarce itp. zna sie kazdy (czego efekty widac
    i czuc)...

    pozdrowka, Remik