PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie a zwolnienie lekarskie-skąplikowane

  • 1. Data: 2002-06-01 21:09:10
    Temat: wypowiedzenie a zwolnienie lekarskie-skąplikowane
    Od: "sław" <s...@w...pl>

    Pozdrawiam wszystkich.
    Historia jest taka:
    dnia 28 maja br. podpisuje wypowiedzenie mi umowy o pracę.
    wypowiedzenie w trybie dwutygodniowym zgodnym z warunkami umowy o pracę
    rozpoczyna się 01.06.2002 kończy 15.06.2002.
    29.05.2002 -w czasie trwania pracy wyskakuje mi dysk i to bynajmniej nie
    twardy.
    30.05.2002 dzień wolny od pracy
    31.05.2002- wizyta u mojego lekarza pierwszego kontaktu zwolnienie
    lekarskie(31.05-07.06)
    i dodatkowo zanosi się na dłuższe chorowanie

    i tutaj mam wiele wątpliwości i pytań, albowiem nie jestem biegłym w sztuce
    prawa pracy:

    -czy to zwolnienie lekarskie zatrzymuje,przerywa bieg
    wypowiedzenia-podpisałem je już 28.05
    ale biegnie ono dopiero do 01.06 a zwolnienie lekarskie mam od 31.05
    -zanosi się na dłuższe chorowanie-jak długo w takim przypadku mogę chorować
    ?
    -do kiedy w takim przypadku jestem ubezpieczony?
    -kiedy następuje rozwiązanie umowy o pracę?
    -kiedy powinienem otrzymać świadectwo pracy?
    i jak to jest z tym wypadkowym w pracy, bo szczerze mówiąc parę lat już
    pracuje, a jakoś
    z chorowaniem nie przytrafiało mi się. Trzeba jakiś protokół napisać?
    Potrzebny jest jakiś specjalny
    numer choroby -bo to jakieś dziwne te zwolnienia teraz są.

    Proszę podpowiedzcie coś bo nie orientuje się w tym zupełnie.
    Pozdrawiam wszystkich.
    Sławek.

  • 2. Data: 2002-06-02 15:38:53
    Od: RySZARd <r...@b...interia.pl>

    sław napisał:

    >Proszę podpowiedzcie coś bo nie orientuje się w tym zupełnie.

    Wg mojej wiedzy to po okresie wypowiedzenia zasilek chorobowy bedzie
    Ci placil ZUS a nie pracodawca do czasu, aż sie wyleczysz. Czyli
    ciagnij zwolnienie najdluzej jak mozesz.

    pozdrawiam
    RySZARd

  • 3. Data: 2002-06-03 19:15:06
    Temat: Re: wypowiedzenie a zwolnienie lekarskie-sk?plikowane
    Od: <u...@s...pl>

    Z tego co wiem to zus zaczyna placic dopiero po 3 tygodniach
    chorowania.tz musisz co najmniej 3 tygodnie chorowac.
    W tym wypadku to pewnik. Poza tym Zus przysyla lekarza do sprawdzenia,
    czy faktycznie chorujesz.
    Niestety nie wiem jak to sie ma do "bycia" na wypowiedzeniu...
    Szczere wspolczucie,
    Wypadniety dysk - lekko... 3 miesiace w plecy.....
    Radze pojechac do sanatorium ( papierki zalatwia lekarz, jest mozliwosc
    by za pobyt w sanatorium zaplacilo w calosci ZUS, sklada sie wtedy
    podanie o rente). Jest dobre sanatorium w Ustroniu.
    Pomaga, jesli wypelnisz wszystkie zalecenia lekarza, naprawde pomaga.
    Poza tym - zmiana trybu zycia.
    Zupelnie.
    Bo to sie lubi nawracac...
    Zycze powrotu do zdrowia.

    Ula

  • 4. Data: 2002-06-04 19:57:26
    Od: "Jag" <j...@w...pl>

    Użytkownik "sław" <s...@w...pl> napisał

    : -czy to zwolnienie lekarskie zatrzymuje,przerywa bieg
    : wypowiedzenia-podpisałem je już 28.05
    : ale biegnie ono dopiero do 01.06 a zwolnienie lekarskie mam od 31.05

    Nie przerywa, przyjąłeś wypowiedzenie więc ono jest ważne.

    : -zanosi się na dłuższe chorowanie-jak długo w takim przypadku mogę
    chorować
    : ?

    pół roku.

    : -do kiedy w takim przypadku jestem ubezpieczony?

    Do końca choroby, możesz się zarejestrować w Urzędzie Pracy.

    : -kiedy następuje rozwiązanie umowy o pracę?

    15.06.

    : -kiedy powinienem otrzymać świadectwo pracy?

    15.06

    : i jak to jest z tym wypadkowym w pracy,

    Czy to był wypadek? Wyskoczenie dysku niekoniecznie musi być w związku z
    pracą.

    --
    Jag