PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie › Re: Pytanie
  • Data: 2005-01-14 17:22:41
    Temat: Re: Pytanie
    Od: "Beata" <bkand@(nie dla spamu ) - o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "someone_else" <n...@n...com> wrote in message
    news:GTKFd.115$P87.4992@nnrp1.ozemail.com.au...
    > Jestem mlodym Polakiem co mieszka w Australii przez ostatnie 17 lat.
    > Planuje aby pojechac do Polski i zamieszkac tam. Mam wyksztalcenie wyzsze
    > (Biznes i Economia).

    Gdzie mial bym sie poruszyc aby znalesc prace?

    Prace mozesz znalezc jako native speaker w ktorejs ze szkol angielskiego w
    swoim zawodzie biznes i ekonomia zapomnij o znalezieniu pracy.

    > Jak trudno by bylo dla mnie znalesc prace?

    Jak wyzej jako native speaker masz szanse w innych zawodach oprocz
    informatyki prace jest znelezc bardzo trudno, a nawet powiedzialbym
    niemozliwe.

    > Jakie sa srednie stawki w Polsce?

    Teoretycznie (ale tylko teoretycznie) okolo 2000 zl na reke w praktyce wacha
    sie to od okolo 700 zl najczesciej do max 1500.

    > Jakie sa zyciowe warunki w Polsce?

    Podam tutaj srednie koszty zycia w miescie wroclaw. Zaloze optymistycznie ze
    jestes szczesciarzem i znalazles prace w ktorej zarabiasz 2000 zl.

    Wynajecie mieszkania kawalerki okolo 27 metrow kwadratowych 700 zl
    miesiecznie + oplaty okolo od 100 zl do 200 zl, mozesz tez wynajmowac pokoj
    w mieszkaniu studenckim koszt okolo 350 zl + oplaty licznikowe takie jak
    prad, gaz, woda, telefon. Jedzenie okolo jesli nie bedziesz jadac w knajpach
    tylko sam przygotowywac sobie jedzenie mozesz sie zmiesc w 500 zl (bardzo
    skromnie jedzac robiac zakupy w tesco). Sluzby zdrowia praktycznie tutaj nie
    ma za wszystko trzeba placic mimo ze z wyplaty odciagaja ci na tak zwane
    ubezpieczenie zdrowotne. Jesli chodzi o ubrania to sa one drozsze niez na
    przyklad w niemczech. sredniej klasy ubrania to 100 zl spodnie, kurtka okolo
    200 zl, lepsze buty ktore nie rozwala sie po 3 miesiacach to okolo 200 zl.
    telewizor 21 cali okolo 1000 zl. Dom mozna wybudowac za 200 000 zl, oblicz
    sobie ile lat musialbys pracowac zarabiajac 2000 zl na dom, i czy wogole
    bylbys w stanie cokolwiek odlozyc co miesiac. Mieszkanie 27 m2 mozesz kupic
    za 70 000 zl. Litr (u was sa chyba galony to nie to samo) benzyny ok 4 zl.
    Teraz podliczajac wszystko zakladam caly czas ze zarabiasz okolo 2000 zl na
    reke zycie bez luksusow itp bedzie cie wynosic okolo 1500 zl (zakladam ze
    wynajmujesz sam mieszkanie, a nie tylko pokoj) bedziesz wiec w stanie
    odlozyc miesiecznie okolo 500 zl. Pamietaj jednak ze sa to zalozenia
    optymistyczne.

    Osobiscie radzilbym ci poszukac na przyklad czy nie robia u was naboru do
    szkol callana wiem ze tutaj w polsce uczyli w tych szkola ludzie z australii
    ja mialem stycznosc z chlopakiem z melbourne uczyla tez dzieczyna z tasmani.
    Jesli chcialbys znac dokladniej jakies ceny itp to szukaj na polskich
    portalach takich jak www.onet.pl www.wp.pl www.interia.pl

    Pozdrawiam.

    PS. Ja akurat chce uciekac z polski mam juz dosyc tego kraju korupcji,
    ukladow, zlodziejstwa, zaklamania, bezprawia i placenia podatkow za ktore
    panstwo nie daje nic w zamian tj. brak sluzby zdrowia, glodowa emerytura na
    ktora placisz wysokie ubezpieczenie, a jak ci ukradna samochod to zapomnij
    zeby policja kiwnela palcem.