PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przywrocenie do pracy czy odszkodowanie ???

  • 1. Data: 2004-10-13 14:43:31
    Temat: Przywrocenie do pracy czy odszkodowanie ???
    Od: "Dexter" <g...@o...pl>

    Witam !!!

    Zostalem zwolniony z przyczyn ekonomicznych (reorganizacja
    dzialu),pracowalem 20 m-cy na okreslonym stanowisku (obsluga sprezarek),
    Jeszcze w trakcie trwania mojego wypowiedzenia ( w tym czasie korzystalem z
    zaleglego urlopu )Pracodawca zatrudnil osobe z zewnatrz ktora pracuje i
    wykonuje wszystkie czynnosci ktore ja wykonywalem oraz osoba ta ma na umowie
    o prace wpisane te stanowisko z ktorego ja jestem zwolniony !!!!

    1. Czy w takim razie mam szanse na przywrocenie do pracy, czy moge w Sadzie
    Pracy dochodzic tylko odszkodowanie bo wiadomo jak przywroca mnie do pracy
    to Pracodawca bedzie na mnie polowal (moze byc tak ze cokolwiek zrobie w
    oczach Pracodawcy bedzie odbierane ze zle pracuje)???.

    2. Czy nawet jak temu pracownikowi zmieni umowe ze niby nie jest zatrudniony
    na tym stanowisku a bede wiedzial ze pracuje na "tym moim stanowisku" to czy
    mam szanse w Sadzie Pracy uzyskac odszkodowanie za czas pozostawania bez
    pracy ???

    3. Ile wynosi maksymalne odszkodowanie za czas pozostawania bez pracy ??

    Pozdr Andrzej

  • 2. Data: 2004-10-13 15:12:31
    Temat: Re: Przywrocenie do pracy czy odszkodowanie ???
    Od: gromax <g...@N...interia.pl>

    Możesz wykazać przed sądem, że
    1. pracodawca podał nieprawdziwy powód zwolnienia
    2. nawet zmiana nazwy stanowiska niejest zmianą wykonywania obowiązków
    pracowych przez obecnego pracownika

    a w związku z tym masz prawo ubiegać się o :
    1. zmianę sposobu wypowiedzenia (musisz mieć przygotowane jaka by cię
    interesowała)
    2. przywrócenie do pracy lub odszkodowanie

    na odwołanie się do sądu pracy masz 7 dni od dnia otrzymania wypowiedzenia

  • 3. Data: 2004-10-13 16:39:25
    Od: "Dexter" <g...@o...pl>

    Użytkownik "gromax" <g...@N...interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2. przywrócenie do pracy lub odszkodowanie
    >
    > na odwołanie się do sądu pracy masz 7 dni od dnia otrzymania wypowiedzenia

    No tak ale ja juz zostalem zwolniony z dniem 30.09.2004 .
    Czy jest mozliwosc ze jak to udowodnie w Sadzie Pracy to otrzymam
    odszkodowanie i ile ???
    Generalnie nie chce przywrocenia do pracy bo i po co .Cokolwiek zrobie jak
    mnie by przywrocono to wg Pracodawcy moze byc ze wykonuje prace zle. Po
    prostu by polowal na mnie.
    Dlatego chcialbym tylko odszkodowanie za czas pozostowanie bez pracy. Wydaje
    mi sie ze optymalnie to zlozyc pozew w grudniu 2004 ( powiedzmy ze
    dowiedzialem sie w grudniu ze zatrudnil na moje stanowisko), to bym byl juz
    bez pracy 3 miesiace.
    Na jakie odszkodowanie moge liczyc ???( za ile m-cy )

    Andrzej