PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prywatny komputer w firmie

  • 11. Data: 2007-04-18 10:50:54
    Temat: Re: Prywatny komputer w firmie
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Albert napisał(a):
    > Witam
    >
    > Jak to jest jak sie uzywa prywatnego kompa w firmie, czy pracodawca
    > powinien dodatkow za to placic? Tak samo jesli chodzi o wyjazd sluzbowy
    > i uzywanie prywatnego kompa . Mowie tutaj o laptopie

    Samochód to jedno, a sprzęt komputerowy to co innego.
    Nie mozesz używać prywatnego sprzetu komputerowego w firmie.
    Łamiesz w tym momencie warunki licencji oprogramowania, pod warunkiem
    oczywiście, że mowa tutaj o oprogramowaniu firmy M$.
    MOże używasz darmowego oprogramowania, a wtedy nie ma tematu.

    --
    czarny
    .:: www.czarnobiale.pl ::.

  • 12. Data: 2007-04-18 11:01:07
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Tobi napisał(a):

    > Sporządź umowę użyczenia, określ warunki użyczenia swojego sprzętu.
    >
    > http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=21910

    Opis użyczenia nie jest dokładny, bo nie zagłębia się w warunki licencji
    na oprogramowanie, (albo zakłada , że użycza się samego hardware, bez
    oprogramowania).
    Warunki licencji oprogramowania M$ zabraniają pozyczania, użyczania ,
    wypozyczania, dzierżawienia i tym podobnych zjawisk.
    Jest to wyraźnie opisane w licencji, ale kto by czytał ...;)

    Żeby mogło legalnie zachodzić jedno wyżej wymienionych
    zjawisk, nalezy otrzymać specjalne zazwolenie od M$, a takie trudno
    uzyskać.

    --
    czarny
    .:: www.czarnobiale.pl ::.

  • 13. Data: 2007-04-18 13:31:22
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    czarny napisał(a):

    > Łamiesz w tym momencie warunki licencji oprogramowania, pod warunkiem
    > oczywiście, że mowa tutaj o oprogramowaniu firmy M$.

    Że co??? Kto Ci takich głupot naopowiadał? Czytałeś kiedyś taką
    licencje? ;)

    j.

  • 14. Data: 2007-04-18 16:25:47
    Od: Mariusz Kropiwnicki <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 18 Apr 2007 13:01:07 +0200, czarny napisał(a):

> [...]

    > wypozyczania, dzierżawienia i tym podobnych zjawisk.
    > Jest to wyraźnie opisane w licencji, ale kto by czytał ...;)

    Czyli co? Za lizing sprzętu z windowsem od razu do paki?

    M.

  • 15. Data: 2007-04-19 07:49:09
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Mariusz Kropiwnicki napisał(a):

    > Czyli co? Za lizing sprzętu z windowsem od razu do paki?

    NIe wiem jak sobie to rozwiązują firmy leasingujace sprzet: moze
    maja stosowne umowy z M$ o ktorych pisałem, albo leasinguja sprzet bez
    oprogramowania.

    --
    czarny
    .:: www.czarnobiale.pl ::.

  • 16. Data: 2007-04-19 07:55:17
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    januszek napisał(a):

    > Że co??? Kto Ci takich głupot naopowiadał? Czytałeś kiedyś taką
    > licencje? ;)

    Ja tak, ale Ty, jak podejrzewam, nie.

    Pomogę Ci: keyword -> "Zakaz wynajmu"

    --
    czarny
    .:: www.czarnobiale.pl ::.

  • 17. Data: 2007-04-19 08:41:03
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    czarny napisał(a):

    > Ja tak, ale Ty, jak podejrzewam, nie.

    > Pomogę Ci: keyword -> "Zakaz wynajmu"

    Zrobiłem szybko START->WYSZUKAJ->PLIKI->eula.txt i czytam:

    "Wynajem. OPROGRAMOWANIE nie może być wynajmowane, wydzierżawiane ani
    wypożyczane przez Licencjobiorcę. Powyższe ograniczenie obejmuje zakaz
    używania OPROGRAMOWANIA w celu dostarczania komercyjnych usług
    internetowych".

    Teraz proszę wkaż mi podstawę prawną tego, że wynajmując komuś komputer
    na którym jest zainstalowany system, w którego licencji zapisano jak
    powyżej nie może być użyczany np mojemu pracodawcy ;)

    j.

  • 18. Data: 2007-04-19 10:13:16
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    januszek napisał(a):

> [...]
    > na którym jest zainstalowany system, w którego licencji zapisano jak
    > powyżej nie może być użyczany np mojemu pracodawcy ;)

    Ja nie chce dyskutować nad lakonicznym zakazem zawartym w przytoczonej
    przez Ciebie umowie licencyjnej.

    Stanowisko M$ jest proste jak promien lasera: nie mozna
    wypozyczac, dzierzawic, uzyczac zakupionego oprogramowania
    innym podmiotom i czerpac z tego kase.
    Po szczegoly odsylam na infolinie M$.

    Inna sprawa jest leasing (i formy podobne), wowczas
    zawiera sie odrebna umowe z M$ przy czym nie kazde
    oprogramowanie M$ mozna w taki sposob leasingować.

    W naszym konkretnym przypadku pracownik kupil sobie sprzet (prywatnie)
    a wykorzystuje go sluzbowo (czyli w obszarze dzialalnosci firmy)
    i dodatkowo chce za to kase.

    --
    czarny
    .:: www.czarnobiale.pl ::.

  • 19. Data: 2007-04-19 10:16:28
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    czarny napisał(a):

    > Ja nie chce dyskutować nad lakonicznym zakazem zawartym w przytoczonej
    > przez Ciebie umowie licencyjnej.

    Ok. Skoro nie chcesz dyskutować - to tego nie rób ;)))

    j.