PracaGrupypl.praca.dyskusjePrywatny komputer w firmie › Re: Prywatny komputer w firmie
    From: czarny <m...@f...art.lp>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Prywatny komputer w firmie
    Date: Thu, 19 Apr 2007 12:13:16 +0200

    januszek napisał(a):

    > Zrobiłem szybko START->WYSZUKAJ->PLIKI->eula.txt i czytam:
    >
    > "Wynajem. OPROGRAMOWANIE nie może być wynajmowane, wydzierżawiane ani
    > wypożyczane przez Licencjobiorcę. Powyższe ograniczenie obejmuje zakaz
    > używania OPROGRAMOWANIA w celu dostarczania komercyjnych usług
    > internetowych".
    >
    > Teraz proszę wkaż mi podstawę prawną tego, że wynajmując komuś komputer
    > na którym jest zainstalowany system, w którego licencji zapisano jak
    > powyżej nie może być użyczany np mojemu pracodawcy ;)

    Ja nie chce dyskutować nad lakonicznym zakazem zawartym w przytoczonej
    przez Ciebie umowie licencyjnej.

    Stanowisko M$ jest proste jak promien lasera: nie mozna
    wypozyczac, dzierzawic, uzyczac zakupionego oprogramowania
    innym podmiotom i czerpac z tego kase.
    Po szczegoly odsylam na infolinie M$.

    Inna sprawa jest leasing (i formy podobne), wowczas
    zawiera sie odrebna umowe z M$ przy czym nie kazde
    oprogramowanie M$ mozna w taki sposob leasingować.

    W naszym konkretnym przypadku pracownik kupil sobie sprzet (prywatnie)
    a wykorzystuje go sluzbowo (czyli w obszarze dzialalnosci firmy)
    i dodatkowo chce za to kase.

    --
    czarny
    .:: www.czarnobiale.pl ::.