PracaGrupypl.praca.dyskusje › Protesty przeciw budowie HIPERMARKETOW

  • 21. Data: 2002-07-09 14:43:49
    Temat: Re: Protesty przeciw budowie HIPERMARKETOW
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik "Rafal" <?@?.?> napisał w wiadomości
    news:agere8$j0q$1@news.tpi.pl...

    > gdyby
    >
    > Ale ja nie chce, żeby ceny wzrosły 2-3%, bo sam kupuję w hipermaketach. Ty
    > chcesz, żeby ceny wzrosły?

    Ale dzieki temu w malych i srednich sklepach spadna, a jezeli chcesz zeby
    ceny spadly
    to niech obniza podatki...
    Chodzi mi jedynie o to zeby wszyscy mieli rowne szanse, bo obecny system
    podatkowy
    wspiera BIG i HUGE Business, a nie tzw, small business, ktory jest
    najbardziej wydajny...

  • 22. Data: 2002-07-09 18:59:00
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    > Mam znajomych pracujących w handlu i słyszałem, że kontrole PIHu karały za
    > brak metkowania towaru na półkach.

    Towar trzeba metkowac od zawsze. Na przelomie lat 80/90 ubieglego wieku PIH
    przymykal na to oko, bo byla duza inflacja.

    --
    Jacek

  • 23. Data: 2002-07-09 20:34:05
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On Tue, 9 Jul 2002 20:59:00 +0200, "Jacuo" <z...@p...onet.pl>
    wrote:
    [ciach...]
    >Towar trzeba metkowac od zawsze. Na przelomie lat 80/90 ubieglego wieku PIH
    >przymykal na to oko, bo byla duza inflacja.
    I tak i nie - towar na polce ma miec oznaczona cene - czy to bedzie
    zakodowane w kodzie paskowym czy bedzie to metka z cena to w sumie
    obojetne. Klient po prostu musi wiedziec ile co kosztuje.

    Pzdr
    Limfo

  • 24. Data: 2002-07-10 07:09:31
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Ty

    Ja nie widzę bezpośredniego związku wzrostu cen hipermarketów ze spadkiem
    cen w sklepach.

    Mnie uczyli czegoś innego - Jak ceny rosną u konkurencji A to wtedy klienci
    przenoszą się do konkurencji B. Firma B ma więcej klientów,a skoro ma
    więcej klientów to nie ma powodów do obniżania cen, wręcz przeciwnie. Ty byś
    obniżał ceny w swoim sklepie, skoro widzisz, że masz wzrost sprzedaży bez
    obniżek cen?

    Czyli wzrost cen w hipermarketach spowoduje albo utrzymanie cen w
    pozostałych sklepach, albo wręcz ich wzrost.

    > wspiera BIG i HUGE Business, a nie tzw, small business, ktory jest
    > najbardziej wydajny...

    A na jakiej podtsawie twierdzisz, że jest najbardziej wydajny? Najbardziej
    wydajny system jest ten, który przynosi najwięcej korzyści jego klientom.
    Skąd wiesz, że małe sklepiki przynoszą więcej korzyści klientom? (w
    uproszczeniu - np. że miła obsługa w sklepikach rekompensuje wyższe ceny niż
    w dużym sklepie).
    Ja bym skłaniał się jednak do tezy, że więcej korzyści przynosi klientom
    właśnie kupowanie w hipermarketach.

    Mówisz o obniżeniu podatków. Oczywiście, że to byłoby najlepsze. Ale w
    polskiej rzeczywistości politycznej niestety jest to nierealne. Dlatego
    rynek (tzn klienci sklepów) promuje tych, którzy na własną rękę starają się
    sami sobie obniżać te podatki poprzez np. generowanie kosztów itp...
    Innymi słowy to właśnie klienci wymuszają taką praktykę podatkową (tzn.
    sztuczne zawyżanie kosztów), bo jest im to na rękę - dzięki temu mogą
    kupować te towary właśnie 2-3% taniej. Ja się im nie dziwię - bo kto by
    chciał płacić podatki?

    Rafał