eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeProtesty przeciw budowie HIPERMARKETOW › Re: Protesty przeciw budowie HIPERMARKETOW
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!newsfeed.tpinternet.
    pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Rafal" <?@?.?>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Protesty przeciw budowie HIPERMARKETOW
    Date: Wed, 10 Jul 2002 09:09:31 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 40
    Message-ID: <aggmjv$53e$1@news2.tpi.pl>
    References: <ag3obs$t3g$1@news.onet.pl> <3ydV8.144519$IR.2161353@news.chello.at>
    <ag3s7m$ln1$1@news.tpi.pl> <ag41q7$rd2$1@news.tpi.pl>
    <ag42bf$90s$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <ag45k5$jm1$1@news.tpi.pl>
    <PAlV8.150268$IR.2217709@news.chello.at> <agbbgt$7c8$1@news2.tpi.pl>
    <0...@4...com> <age371$ri7$1@news.tpi.pl>
    <agehmc$vbs$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <agere8$j0q$1@news.tpi.pl>
    <agesr8$5m2$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: 62.244.147.101
    X-Trace: news2.tpi.pl 1026284991 5230 62.244.147.101 (10 Jul 2002 07:09:51 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 10 Jul 2002 07:09:51 +0000 (UTC)
    X-Notice-1: This post has been postprocessed on the news.tpi.pl server.
    X-Notice-2: Subject line has been filtered and leading Odp: string removed.
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2615.200
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2615.200
    X-Subject: Odp: Protesty przeciw budowie HIPERMARKETOW
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:53298
    [ ukryj nagłówki ]

    > > Ale ja nie chce, żeby ceny wzrosły 2-3%, bo sam kupuję w hipermaketach.
    Ty
    > > chcesz, żeby ceny wzrosły?

    Ja nie widzę bezpośredniego związku wzrostu cen hipermarketów ze spadkiem
    cen w sklepach.

    Mnie uczyli czegoś innego - Jak ceny rosną u konkurencji A to wtedy klienci
    przenoszą się do konkurencji B. Firma B ma więcej klientów,a skoro ma
    więcej klientów to nie ma powodów do obniżania cen, wręcz przeciwnie. Ty byś
    obniżał ceny w swoim sklepie, skoro widzisz, że masz wzrost sprzedaży bez
    obniżek cen?

    Czyli wzrost cen w hipermarketach spowoduje albo utrzymanie cen w
    pozostałych sklepach, albo wręcz ich wzrost.

    > wspiera BIG i HUGE Business, a nie tzw, small business, ktory jest
    > najbardziej wydajny...

    A na jakiej podtsawie twierdzisz, że jest najbardziej wydajny? Najbardziej
    wydajny system jest ten, który przynosi najwięcej korzyści jego klientom.
    Skąd wiesz, że małe sklepiki przynoszą więcej korzyści klientom? (w
    uproszczeniu - np. że miła obsługa w sklepikach rekompensuje wyższe ceny niż
    w dużym sklepie).
    Ja bym skłaniał się jednak do tezy, że więcej korzyści przynosi klientom
    właśnie kupowanie w hipermarketach.

    Mówisz o obniżeniu podatków. Oczywiście, że to byłoby najlepsze. Ale w
    polskiej rzeczywistości politycznej niestety jest to nierealne. Dlatego
    rynek (tzn klienci sklepów) promuje tych, którzy na własną rękę starają się
    sami sobie obniżać te podatki poprzez np. generowanie kosztów itp...
    Innymi słowy to właśnie klienci wymuszają taką praktykę podatkową (tzn.
    sztuczne zawyżanie kosztów), bo jest im to na rękę - dzięki temu mogą
    kupować te towary właśnie 2-3% taniej. Ja się im nie dziwię - bo kto by
    chciał płacić podatki?

    Rafał



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1