PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prosze o pomoc w ocenie przedsiewziecia

  • 11. Data: 2005-08-25 12:45:16
    Temat: Re: Prosze o pomoc w ocenie przedsiewziecia
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Jan Kowalski [Thu, 25 Aug 2005 12:38:13 +0000 (UTC)]:

    > Skup się na jednej działalności tej która pozowli Ci wejść
    > łatwo na rynek,abyś mógł trzeżwo spojrzeć klientowi prze ramię.

    Nie no, spokojnie, to wcale nie jest takie glupie. Na poczatek
    jesli wezmie sobie jednego czlowieka do pomocy, to on sie moze
    skupic na klientach rano na pracy potem, a tamten tylko na pracy
    -- tak sie ze 3-4 miesiace da pociagnac jesli ma sie spora doze
    samozaparcia. A potem i tak majac juz klientow trzeba pomyslec
    o wiekszej ilosci ludzi, bo sie zwyczajnie przestajesz wyrabiac.

    Zauwaz, ze to jakistam jego poczatek. Poczatki maja to do siebie
    ze sie nazapierniczasz tak czy siak, tego nie ominiesz. Sek w tym
    zeby tak to zrobic, zeby nie zasuwac non-stop przez pare lat,
    tylko porzadnie do momentu solidnego rozkrecenia -- a potem sie
    nauczyc zlecac robote.

    Kira

  • 12. Data: 2005-08-25 12:53:25
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <deke6g$qcv$1@inews.gazeta.pl>
    Koziorozec napisał(a):

    > jest np. firma Brooklyn (http://www.brooklyn.pl/), która robi strony
    > internetowe
    > i chociaż na szybko widzę tam brak deklaracji typu dtd w źródle strony, to
    > reszta wygląda nieźle i na brak klientów chyba nie narzekają.

    Od strony wizualnej tak. Od strony kodu i dostępności słabo.

    > Inne - strony www:
    > Webring IS - http://switch.pl/web.htm

    Flash. Wyszukiwarki nie zaindeksują.

    > Chyba zrobiłeś słabe rozeznanie rynku.
    > Nie twierdzę, że nie masz szans się utrzymać, ale pamiętaj, że
    > takie bagatelizowanie konkurencji może doprowadzić Cię
    > w przyszłości do głębokiego (rozgo)ryczenia ;)))

    Po powyższych linkach widać, że jak umie robić strony na dzisiejszym
    poziomie, a nie jak powyższe dwie firmy to ma miejsce dla siebie. Jak umie
    tylko 'osiołki' to niech się lepiej za to nie bierze.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 13. Data: 2005-08-25 13:00:04
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 25-08-2005 o 14:53:25 Paweł 'Styx' Chuchmała
    <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl> napisał:

> [...]
    > umie
    > tylko 'osiołki' to niech się lepiej za to nie bierze.

    Wszyscy są przegrani, Dogmat Multimedia zmiecie ich z rynku. :-)

  • 14. Data: 2005-08-25 13:03:16
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <op.sv2edle7frn0ri@donkichot>
    Tomasz Płókarz napisał(a):

    > Wszyscy są przegrani, Dogmat Multimedia zmiecie ich z rynku. :-)

    Ciekawe kiedy google będzie we flashu. :)

    pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 15. Data: 2005-08-25 13:33:03
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Paweł 'Styx' Chuchmała [Thu, 25 Aug 2005 13:03:16 +0000 (UTC)]:

    > Ciekawe kiedy google będzie we flashu. :)

    Ty mnie nawet tak nie strasz!!!!

    Kira (z wizja koszmarow sennych)

  • 16. Data: 2005-08-25 14:14:15
    Od: b...@o...pl

    > MOże być, ale chyba już nie te czasy.
    > Teraz informatykiem jest każdy.

    > NIe rób tego.

    > Moze, ale nie długo.

    > Chcesz Polakom wciskać wyzłomowane komputery? To nie ładnie.

    > NIe bez powodu. Ty też tego nie rób.

    > Sam nie masz szans.
    >
    > --
    zajmowałem się tym 15 lat i szukam przebranżowienia. duze firmy mają duże firmy
    a małe radzą sobie same. zawsze w rodzinie jest jakiś infirmatyk
    ja też mieszkam w 100 tyys mieście

  • 17. Data: 2005-08-25 14:14:55
    Od: b...@o...pl

  • 18. Data: 2005-08-25 14:52:11
    Od: "stokrotka" <p...@o...pl>

    > a ja w odróżnieniu od stokrotki powiem ci - na wszystko mozesz znaleźć
    > klienta.
    Ja nie napisałam,że to się nie uda, ale nie jest to już branża na której można
    spokojnie zarobić.

    > Warto mieć stałą umowę np. z kilkoma firmami
    Skąd je wziąść. To nie jest pogotowie komputerowe. To normalna obsługa firm. W
    takim mieście (100 tyś, jak napisał) rynek jest już prawdopodobnie podzielony.
    A wywalczyć własny rewir to dużo trudniejsze od napisania stroniczki czy bazy.

    > Dodatkowo mając szeroką ofertę - np sprzętową, programistyczną możesz
    > pomagać klientom dorzucając np. stronki. moze pójść w stronę hostingu.
    > musisz przekalkulować co klientom jest potrzebne, co możesz im zaproponować,
    > ile na tym mozesz zarobić i jak bardzo ci się to opłaca
    Tak, mimo, że stronę www można napisać w Wordzie, myślę, że w dziedzinie
    programowania, jeszcze przez jakiś czas, mimo recesji będzie można coś zarobić.
    Ale znów problem zlecenia i klienta.
    Małe zlecenia bowiem wydają się już w obecnych czasach bez sensu.
    Kupuje się gotowe programy, lub korzysta z darmowych.
    Udział w dużych projektach, lub projektach małych, ale masowego stosowania
    wymaga bądź "stosunku pracy", bądź "dojścia" do zleceń.

  • 19. Data: 2005-08-25 15:08:04
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    jakby nie patrzeć, handel polega na tym żeby szukać klienta.

    i prowadzenie firmy właśnie na tym polega - znaleźć klienta, który zapłaci.
    za usługę, towar...
    i nikt mi nie wmówi, że branża informatyczna nie będzie miała coraz większej
    ilości klientów

  • 20. Data: 2005-08-25 16:18:55
    Od: "stokrotka" <p...@o...pl>

    > jakby nie patrzeć, handel polega na tym żeby szukać klienta.
    Tak.

    > i prowadzenie firmy właśnie na tym polega - znaleźć klienta, który zapłaci.
    > za usługę, towar...
    NIe koniecznie, bo nie każda firma musi być handlowa.
    Jeśli tak jest to świadczy o ogólnej recesji.
    W normalnych, dobrych warunkach firma np. produkcyjna nie ma inwestować w
    pozyskiwanie klienta, a w produkcję, nowe konstrukcje i technologie.

    > i nikt mi nie wmówi, że branża informatyczna nie będzie miała coraz większej
    > ilości klientów
    Tak, ale klientów dla supermarketów, a nie dla małych firm.