PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prosba o referencje

  • 1. Data: 2006-06-28 18:42:02
    Temat: Prosba o referencje
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Witam,

    Znajomy opowiedzial mi pewien przypadek:
    pracujac w pewnej firmie (ABC) i jednoczesnie szukajac od pewnego czasu
    pracy wyslal swoja aplikacje do firmy Xzy. Pani z Xzy, zanim jeszcze
    skontaktowala sie ze znajomym, wykonala telefon do szefa z ABC z prosba
    o referencje i opinie o znajomym, gdyz ten stara sie u nich o prace i
    chcieliby czegos sie o nim dowiedziec, zanim zaprosza go na rozmowe.

    Czy takie zachowanie ze strony hr firmy Xzy jest teraz standardem?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-06-28 21:49:11
    Temat: Re: Prosba o referencje
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Uzytkownik "o`rety" <o`rety@pl.pl> napisal w wiadomosci

    > Czy takie zachowanie ze strony hr firmy Xzy jest teraz standardem?

    No ale o co chodzi? Szef ABC nie wiedzial, ze wystawil referencje?

    sz.

  • 3. Data: 2006-06-29 08:42:39
    Od: "Kuroi Bonza" <b...@w...pl>

    On Wed, 28 Jun 2006 23:49:11 +0200, szomiz
    <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> wrote:

    > No ale o co chodzi? Szef ABC nie wiedzial, ze wystawil referencje?
    mogl nie wiedziec, ze traci pracownika i wlasnie sie o tym dowiedzial... :(

    Bonza

  • 4. Data: 2006-06-29 12:25:45
    Od: herakles <h...@b...pl>

    o`rety wrote:

> [...]
    > chcieliby czegos sie o nim dowiedziec, zanim zaprosza go na rozmowe.
    >
    > Czy takie zachowanie ze strony hr firmy Xzy jest teraz standardem?

    Ja miałem taką sytuację i w ABC po rozmowie z prezesem dostałem
    natychmiastową podwyżkę 30%, nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!!!
    Co ciekawe firma Xzy się nigdy nie odezwała.

  • 5. Data: 2006-06-29 13:44:54
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Kuroi Bonza" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    .

    > mogl nie wiedziec, ze traci pracownika i wlasnie sie o tym dowiedzial...
    > :(

    A wystawiajac referencje mial na wzgledzie wylacznie zmotywowanie go do
    jeszcze wydajniejszej pracy...

    sz.

  • 6. Data: 2006-06-29 18:35:42
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik szomiz napisał:
    > Uzytkownik "o`rety" <o`rety@pl.pl> napisal w wiadomosci

    > No ale o co chodzi? Szef ABC nie wiedzial, ze wystawil referencje?
    >
    > sz.

    Szef ABC nie wystawial zadnych referencji, nie wie ze jego pracownik
    szuka pracy (tzn teraz juz wie)...

    pozdr

  • 7. Data: 2006-06-29 20:16:44
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "o`rety" <o`rety@pl.pl> napisał w wiadomości

    > Szef ABC nie wystawial zadnych referencji, nie wie ze jego pracownik szuka
    > pracy (tzn teraz juz wie)...

    A to sorry, nie zrozumialem. Generalnie i na przyszlosc: spokojnie mozna
    poprosic o niekontaktowanie sie z biezacym pracodawca.

    sz.

  • 8. Data: 2006-06-30 09:17:39
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "herakles" <h...@b...pl> napisał w wiadomości
    > o`rety wrote:
    <cut>

    > Ja miałem taką sytuację i w ABC po rozmowie z prezesem dostałem
    > natychmiastową podwyżkę 30%, nie ma tego złego co by na dobre nie
    > wyszło!!!
    > Co ciekawe firma Xzy się nigdy nie odezwała.

    To ty miales fart, ale rownie dobrze moze sie okazac, ze ktos po rozmowie z
    prezesem dostanie wypowiedzenie, albo w ogole nie dojdzie do takiej rozmowy
    nawet tylko faceta wyprowadzi ochrona - sa ludzie i ludziska... A takie
    zalatwianie sprawy ze strony hr firmy Xzy jest wyjatkowo nieprofesjonalne.

  • 9. Data: 2006-07-03 07:37:30
    Od: darek <d...@f...com.pl>

    szomiz napisał(a):

    >...Generalnie i na przyszlosc: spokojnie mozna
    >poprosic o niekontaktowanie sie z biezacym pracodawca.

    To rekrutujacy ma / moze Ciebie porpsic o to a nie Ty jego. I wszystko
    powinno odbywac sie na odpowiednim etapie rekrutacji przy pelnej wiedzy
    /swiadomosci rekrutowanego.
    darek