PracaGrupypl.praca.dyskusje › Programista - pytania

  • 1. Data: 2008-01-28 10:22:31
    Temat: Programista - pytania
    Od: "Al" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    1. Jak to jest. Ciagle czytam ze firmy potrzebuja programistow, nawet do
    klepania kodu. Zlozylem CV do 12 firm, czekam juz tydzien i zero odezwu.

    2. Trudno mi okreslic poziom swoich umiejetnosci dlatego pytam, czy mam
    szanse dostac prace jako programista C++ ( lub innego jezyka) i czy poradze
    sobie jesli do tej pory mam za soba 12 lat niekomercyjnego programowania i
    jakies 5 lat w C++, a najbardziej dokonoczony program to aplikacja napisana w
    C++/Qt do zarzadzania baza danych Firebird (cos jak IBConsole, zakladanie
    tabel, edycja, wykonywanie zapytan).

  • 2. Data: 2008-01-28 10:45:44
    Temat: Re: Programista - pytania
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "Al" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > napisana w
    > C++/Qt do zarzadzania baza danych Firebird (cos jak IBConsole, zakladanie

    skąd jesteś ?? :D

  • 3. Data: 2008-01-28 11:04:04
    Od: Andrzej <k...@m...pl>

    Al pisze:

> [...]
    > C++/Qt do zarzadzania baza danych Firebird (cos jak IBConsole, zakladanie

    Problem jest taki, że często tworzy się albo właśnie takie proste
    aplikacyjki i nie wynika się w duże systemy - bo to wymaga uruchomienia
    całego aparatu inżynierii oprogramowania - albo tworzy się systemy dla
    firmy, gdzie podpisuje się klauzulę tajności.

    Czasem warto napisać projekcik duży, dla samego siebie, zdobyć wiedzę -
    bo jest ona dość odmienna - i wtedy mieć ładną podkładkę.

    Szukający lepszej pracy c# - owiec :-)

    Pozdrawiam,

  • 4. Data: 2008-01-28 11:13:29
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2008-01-28 11:22 [Al] napisał(a):

    > 1. Jak to jest. Ciagle czytam ze firmy potrzebuja programistow, nawet do
    > klepania kodu. Zlozylem CV do 12 firm, czekam juz tydzien i zero odezwu.

    Proces rekrutacji w firmie potrafi trwać długie miesiące a Ty po
    tygodniu się już niecierpliwisz ;-)

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::

  • 5. Data: 2008-01-28 15:12:50
    Od: Robert Jaskula <_rathi_@_wp_._pl_>

    Al pisze:
> [...]
    > C++/Qt do zarzadzania baza danych Firebird (cos jak IBConsole, zakladanie

    1. Masz zbyt duze doswiadczenie, a to rowna sie (zazwyczaj) duzym
    wymaganiom pienieznym. A firmy wola zatrudniac studentow i placic im
    grosze. Taki student nauczy sie tego co Ty i tak musialbys sie nauczyc w
    czasie tylko troche dluzszym niz Ty.
    2. Tydzien to malo.
    3. Wszystkie CV, ktore wyslales, byly na ogloszenia o poszukiwaniach
    pracownikow? Moze te firmy nie szukaja nowych?
    4. 5. 6. 7. ... I pewnie wiele innych powodow...
    --
    Robert Jaskula

  • 6. Data: 2008-01-28 22:35:19
    Od: MHCMega <m...@p...wp.blebleble.pl>

    Al pisze:
    > Witam,
    >
    > 1. Jak to jest. Ciagle czytam ze firmy potrzebuja programistow, nawet do
    > klepania kodu. Zlozylem CV do 12 firm, czekam juz tydzien i zero odezwu.

    Jestem trochę nie w temacie, ale 3-4 miechy to standard do momentu
    posadzenia przeciwności głowy na fotelu.
    Znany mi rekordzista to pół roku.

    Decyzja o stworzeniu nowego teamu czy powiększeniu istniejącego to
    inwestycja długoterminowa i nie dzieję się z dnia na dzień.

    O ile nie aplikowałeś do firemek typu "Ja i zięć" to manago pewnie i tak
    nie przeglądają aplikacji częściej niż raz na 2 tygodnie lub jak się
    kupka uzbiera.

    Ślij dalej i trzymaj garnek pod ręką.

    Pzdr.

  • 7. Data: 2008-01-29 10:11:48
    Od: "Al" <l...@W...gazeta.pl>

    Zakladajac ze po x czas firmy zadzwonia, a natepnie umowie sie na rozmowy i
    ewentualne testy. Po czym bede czekal na odpowiedz czy zostane przyjety. Co
    zrobic zeby z posrod kilku firm wybrac ta dobra, bo przeciez ta lepsza moze
    odpowiedziec pozniej niz gorsza. A chcac pracowac pewnie zlapie sie
    pierwszej, myslac ze nie nadarzy sie okazja.

    Jak sobie z tym radziliscie?

  • 8. Data: 2008-01-29 22:15:24
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "Robert Jaskula" <_rathi_@_wp_._pl_> napisał w wiadomości
> [...]
    > nauczy sie tego co Ty i tak musialbys sie nauczyc w czasie tylko troche
    A mi się wydaje, że wręcz odwrotnie. Gościu pisze, że ma za sobą 12 lat
    doświadczenia, w tym 5 komercyjnie, jednakże z tych 12 lat doświadczenia
    niewiele wynika:
    - programuje w C++, w którym, przynajmniej w firmach które znam, robi się coraz
    mniej. Ewentualnie można czegoś szukać w programowaniu niskopoziomowym: systemy
    embedded, sterowniki itp.
    - aplikacja do zarządzania bazą danych, z tego co mogę powiedzieć na podstawie
    własnego doświadczenia, nie jest wielkim wyzwaniem. Ot, kwestia znajomości
    jednej bazy danych, i po prostu kupa roboty.
    - gościowi brakuje doświadczenia w tworzeniu aplikacji biznesowych, a to duuuuży
    minus.
    - Programista, z 12 letnim doświadczeniem, nie powinien ograniczać się jedynie
    do roli "klepacza". Ja na przykład swoją robotę określiłbym jako "software
    developer". Zajmuję się tworzeniem systemów biznesowych (głównie finansowych), a
    więc oprócz klepania ich, także projektowanie, wymyślanie rozwiązań, ustalanie
    kwestii biznesowych z klientem itp.

    Do autora wątku - co oprócz tego systemu do obsługi Firebirda stworzyłeś, i w
    ilu firmach przez te 5 lat pracowałeś? Ja pracuję zawodowo jako programista -
    obecnie software developer, od jakiś 6 lat. W tym czasie przewinąłem się przez 4
    firmy, i na swoim koncie mam między innymi:
    - system rozliczania kredytów dla banku spółdzielczego - projekt samodzielny
    - system rozliczania czasu pracy kierowców na podstawie analizy tarch
    tachograficznych (tu odszedłem w trakcie projektu) - praca w 3 osobowym zespole
    - system rejestrowania badań w zakładzie radiologii - projekt przejąłem od
    innego programisty i sam rozwijałem, zbierając wymagania od klienta.
    - system operatywnego zarządzania przedsiębiorstwem. Stworzyłem moduł struktury
    organizacyjnej firmy. Niestety, firma po krótkim czasie zarzuciła projekt.
    - moduł przetwarzania płatności dla systemu bankowego - praca zespołowa
    - system rozliczeń dla firmy zajmującej się pośrednictwem w gospodarce odpadami
    - rozwój i utrzymanie hurtowni danych w jednym z banków
    i pewnie jeszcze kilka pomniejszych, które mogłem pominąć.
    Obecnie zajmuję się tworzeniem systemu obsługi pożyczek dla pewnej instytucji
    zajmującej się udzielaniem pożyczek dla firm. Oprócz tego, że wykonuję pracę
    typowego programisty, zajmuję się projektowaniem poszczegolnych modułów systemu,
    uzgadniam szczegóły funkcjonalności biznesowych z klientem, nadzoruję pracę
    jednego programisty-juniora. Do pomocy mam architekta, którego zadaniem jest
    dbanie nad spójnością całego systemu.
    Sporo tego? Ja uważam, że jak na 6 lat to i tak mało :)

  • 9. Data: 2008-01-29 22:18:15
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "Al" <l...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Co
    > zrobic zeby z posrod kilku firm wybrac ta dobra, bo przeciez ta lepsza moze
    > odpowiedziec pozniej niz gorsza.
    Ok: skąd jesteś, gdzie chcesz pracować, w jakich działkach tworzyłeś soft - a
    jakie działki lubisz, no i najważniejsze: CO UMIESZ?

  • 10. Data: 2008-01-30 18:08:45
    Od: "Al" <l...@W...gazeta.pl>

    jaQbek <j...@s...eu> napisał(a):

> [...]
    > A mi się wydaje, że wręcz odwrotnie. Gościu pisze, że ma za sobą 12 lat
    > doświadczenia, w tym 5 komercyjnie, jednakże z tych 12 lat doświadczenia

    Nie pisalem ze 5 lat komercyjnie. Niedawno skonczylem studia, a wczesniej nie
    pracowalem w zadnej firmie. Tak wiec moje doswiadczenie podsumowalem tylko
    niekomercyjnie i pytalem o szanse na rynku.

    Tak jak pisales, wlasnie obawiam sie ze mam mierna znajomosc jesli chodzi o
    technologie biznesowe. I mam nadzieje ze w pracy bede mial okazje tego sie
    nauczyc, a pracodawca nie bedzie zdziwiony, ze jako ktos, kto dlubal w domu
    niewiele o tym wie.

    Co do mojego programu do zarzadzania baza, to zgodze sie ze nie jest to
    wybitny program, raczej bez problemu go zrobilem, ale jest do zrobiony konca.

    Pozdrawiam.