PracaGrupypl.praca.dyskusje › Programista PHP

  • 11. Data: 2008-03-31 23:17:27
    Temat: Re: Programista PHP
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    news:76d46666-8111-450f-adfb-369c02e0740d@s8g2000prg
    .googlegroups.com
    l...@g...com <l...@g...com> pisze:

    [cut]
    Jak już się usiłujesz wymądrzać o językach programowania to najpierw naucz
    się prawidłowo używać języka ojczystego.

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2008-04-01 06:15:14
    Od: "l...@g...com" <l...@g...com>

    On 1 Kwi, 01:17, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
> [...]
    > Jak już się usiłujesz wymądrzać o językach programowania to najpierw naucz
    > się prawidłowo używać języka ojczystego.

    no tak, brak argumentu to trzeba sie do czegos przyczepic, brawo

    L.

  • 13. Data: 2008-04-01 12:34:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    h.googlegroups.com
    l...@g...com <l...@g...com> pisze:

    > no tak, brak argumentu to trzeba sie do czegos przyczepic, brawo
    Ja ci niczego nie chcę kontrargumentować, bo w jakiejś mierze masz
    słuszność, a reszta to dyskusja o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad
    Świętami Wielkanocnymi.
    Ale skoro usiłujesz komuś bez sensu przypisywać całkowity brak doświadczenia
    i wiedzy specjalistycznej to ja ci wskazuję, że tobie brak elementarnej.
    Nie masz zatem powodów do samopodziwu.

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2008-04-01 20:15:52
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    l...@g...com wrote:

    > panie kolego pasowaloby w pierwszej kolejnosci napisac
    > cos w c, potem napisac w c++ z uzyciem OO, a nastepnie prownac jak to
    > sie pisze w javie oraz w c#.

    Jakie konkretnie masz zastrzeżenia co do OO w C++?

    > a c i c++ beda sie 3mac poki co, bo
    > daaawno temu ludzie przewaznie w tych jezykach pisali, no i powstalymi
    > projektami musi ktos zajomowac/konserwowac.

    Będą się trzymać dlatego, że są bardzo dobre, a nie tylko dlatego, że już
    powstało w nich wiele projektów.

  • 15. Data: 2008-04-01 20:57:00
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Mon, 31 Mar 2008 15:57:43 -0700 (PDT), l...@g...com napisał(a):

    > brak wiedzy, nie wiesz, to nie piszesz, a poza tym wykazujesz sie
    > brakiem nawet jakiegokolwiek ZNIKOMEGO doswiadczenia. wyciagac takie
    > puste wnioski. panie kolego pasowaloby w pierwszej kolejnosci napisac
    > cos w c, potem napisac w c++ z uzyciem OO, a nastepnie prownac jak to
    > sie pisze w javie oraz w c#. a c i c++ beda sie 3mac poki co, bo
    > daaawno temu ludzie przewaznie w tych jezykach pisali, no i powstalymi
    > projektami musi ktos zajomowac/konserwowac.

    prosze sie nie podniecac, bo zylka peknie i po co? Najpierw prosze nauczyc
    sie czytac. Nigdzie nie porowywalem samego jezyka, tylko metodologie
    kompilacji. Nie akceptuje koniecznosci instalacji srodowiska
    uruchomieniowego. Stad moje osobiste zdziwienie ze jakos to sie przyjmuje.
    Skladnia C jest jak najbardziej swietna bo ja znam. I kazdy kto programuje
    w C# robi to dlatego ze zna C - co jest chyba logiczne nawet dla Pana.
    Tylko jesli ktos chce uzyskasc niezaleznosc platformowa to po co to wszytko
    - C# jest bez sensu.
    Kwestionowalem sama logike mojego wlasnego rozumowania a nie rzeczywistosc.
    I na prawde trudno mi uwierzyc ze ma Pan cokolwiek wspolnego z
    programowaniem kiedy Pana ortografia jest na poziomie slabego
    gimanzjalisty.

  • 16. Data: 2008-04-01 21:13:54
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-04-01, the_foe <t...@W...pl> wrote:

    [...]

    > Tylko jesli ktos chce uzyskasc niezaleznosc platformowa to po co to wszytko
    > - C# jest bez sensu.

    C# jest po to by aplikacje, które są "graficznymi nakładkami na DB"
    klepać w 10% dotychczasowego czasu. Tak samo VB.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2008-04-02 16:14:52
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    Wojciech Bancer wrote:
    [...]
    > C# jest po to by aplikacje, które są "graficznymi nakładkami na DB"
    > klepać w 10% dotychczasowego czasu. Tak samo VB.

    Chyba bardzo, ale to bardzo uogólniasz kolego.
    Poza tym w każdym języku trzeba umieć pisać i jak dla mnie
    za bardzo przykładacie wagę do literek typu C, C++ niż samego
    programowania jako takiego. Kod spaghetti może napisać
    każdy średnio mający wspólnego z programowaniem kolo -
    utrzymać go, poprawiać już nie, bo taki kod trzeba najczęściej
    przepisać od nowa.

  • 18. Data: 2008-04-02 16:49:58
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-04-02, tukan <t...@...onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > każdy średnio mający wspólnego z programowaniem kolo -
    > utrzymać go, poprawiać już nie, bo taki kod trzeba najczęściej

    Praktyka jednak pokazuje, że pewne języki są na tyle mało restrykcyjne
    (np. VB, PHP), że sprzyjają powstawaniu śmieciarskiego kodu. W innych
    językach, gdzie są nałożone jakieś restrykcje składniowe, dużo trudniej
    się pisze tego rodzaju kod.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2008-04-02 18:09:21
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    Wojciech Bancer wrote:
    [...]
> [...]
    > (np. VB, PHP), że sprzyjają powstawaniu śmieciarskiego kodu. W innych
    > językach, gdzie są nałożone jakieś restrykcje składniowe, dużo

    To u mnie troszkę inaczej jest - na studiach i trochę później C, C++
    (nowoczesne - szablony, Boost), teraz muszę grzebać się w VB, VBA
    i tego typu językach. Przyzwyczajenia mam z C++ do wcięć, spacji
    i ogólnie coding style w dobrym tonie dlatego sam sobie wyznaczam
    restrykcje, mam je już gdzieś zakodowane.
    A zaczynać od PHP i VB powiem szczerze nie chciałbym i chwała
    Bogu, że zaczynałem inaczej, mam teraz zdrowsze podejście :)

  • 20. Data: 2008-04-03 13:12:09
    Od: "PawelW" <p...@a...pl>

    Witam

    > Skladnia C jest jak najbardziej swietna bo ja znam.

    To magiczne zdanie jest podsumowaniem wszystkich dyskusji z cyklu "technologia x
    jest lepsza od y". W psychologii istnieje pojęcie dysonansu poznawczego ,którego
    wynikiem między innymi jest uwypuklanie zalet wyboru ,którego dokonaliśmy, oraz
    uwypuklanie wad alternatyw ,które w trakcie wyboru istniały (w większości
    przypadków). W zwiazkuz tym wiadomo ,że najlepszym językiem, najlepszą
    technologią będzie ta "którą wybrałem" , a argumenty zawsze jakieś się znajdą.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Dysonans_poznawczy

    "Eksperyment. Badacze prosili gospodynie domowe, aby oceniły różne przedmioty
    domowego użytku (były to różne roboty kuchenne) na skali od najmniej do
    najbardziej pożądanego. Następnie dano im możliwość wyboru między 5. i 6.
    przedmiotem w hierarchii - mogły zabrać go do domu (były to przedmioty bardzo
    podobnie oceniane). Po dokonaniu wyboru proszono jeszcze raz (po upływie 20 min)
    o ocenę robotów kuchennych. Za drugim razem kobiety podnosiły ocenę robota,
    który wybrały i znacząco obniżały ocenę tego, który odrzuciły[23]."

    pozdrawiam