PracaGrupypl.praca.dyskusje › Termin złożenia wypowiedzenia przez pracodawcę.

  • 1. Data: 2008-03-27 07:39:33
    Temat: Termin złożenia wypowiedzenia przez pracodawcę.
    Od: "Madzia" <p...@g...pl>

    Witam
    Proszę o poradę. Dostałam "cynk" że pracodawca cce mnie zwolnić:(
    Obowiązuje mnie 1-miesięczny okres wypowiedzenia.
    Czy pracodawcę obowiązuja takie terminy jak pracownika, tzn. czy musi mi
    złożyc wypowiedzenie do końca marca aby stosunek pracy ustał 30 kwietnia?
    Co się stanie jeżeli wreczy mi wypowiedzenie np. 1 czy 2 kwietnia?
    A może pójść na zwolnienie chorobowe na siebie lub dziecko, czy wtedy coś
    przeciągnę i skorzystam na tym?

    Dziękuje za informacje

  • 2. Data: 2008-03-27 08:25:11
    Od: Wojciech Malinowski <v...@w...pl>

    Madzia wrote:
    > Co się stanie jeżeli wreczy mi wypowiedzenie np. 1 czy 2 kwietnia?
    > A może pójść na zwolnienie chorobowe na siebie lub dziecko, czy wtedy coś
    > przeciągnę i skorzystam na tym?

    Jeśli spodziewasz się wypowiedzenia w obecnej firmie to może byś kupiła
    gazetę z ogłoszeniami albo zajrzała do internetu i powoli zaczęła szukać
    nowej pracy? Bardzo możliwe, że znajdziesz nową pracę od początku maja i
    będziesz miała ciągłość zatrudnienia - masz cały miesiąc na szukanie.

    Czemu pierwszą Twoją myślą jest okradanie pracodawcy i podatników przez
    lewe zwolnienia?

    Może spróbuj najpierw legalnych sposobów?

    Może spróbuj porozmawiać z pracodawcą. Skąd wiesz, że ten "cynk" jest
    prawdziwy. Może pracodawca ma zastrzeżenia do Twojej pracy ale przy
    odrobinie dobrej woli po *obu* stronach da się załatwić sprawę bez
    zwalniania?

    Nawet jeśli zabraknie tej dobrej woli albo powody zwolnienia są
    niezależne od Ciebie i pracodawcy to w tym momencie jest dużo innych
    firm, które mogą w maju być Twoim nowym pracodawcą.

    Pozdrawiam,
    Wojciech Malinowski

  • 3. Data: 2008-03-27 08:43:51
    Od: " Madzia" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dziękuję za rozwiązanie problemu.

    Szkoda tylko, że nie odpowiedziałeś mi na moje pytania.

  • 4. Data: 2008-03-27 08:49:41
    Od: Krzysztof Kordulasinski <k...@g...com>

    Madzia wrote:
    > Dziękuję za rozwiązanie problemu.
    >
    > Szkoda tylko, że nie odpowiedziałeś mi na moje pytania.

    Ależ właśnie odpowidział na Twoje pytanie. Może ja dopowiem:
    Pracodawcę obowiązują takie same przepisy jak Ciebie, więc wszystko co
    napisałaś jest prawdą. Prawdą jest też to, co napisał Wojciech
    Malinowski. Przykre jest to, że pierwszą Twoją myślą jest okradanie
    innego człowieka. Usprawiedliwiasz to pewnie tym, że "przecież on mnie
    bardziej okradł".

  • 5. Data: 2008-03-27 17:58:09
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Thu, 27 Mar 2008 07:39:33 +0000 (UTC), "Madzia"

    >Czy pracodawcę obowiązuja takie terminy jak pracownika, tzn. czy musi mi
    >złożyc wypowiedzenie do końca marca aby stosunek pracy ustał 30 kwietnia?

    Tak

    >Co się stanie jeżeli wreczy mi wypowiedzenie np. 1 czy 2 kwietnia?

    Pracujesz do końca maja.

    >A może pójść na zwolnienie chorobowe na siebie lub dziecko, czy wtedy coś
    >przeciągnę i skorzystam na tym?

    To nielegalne - i Ty i lekarz możecie mieć problemy.

    Pozostaje urlop na żądanie.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 6. Data: 2008-03-27 19:47:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fsfivl$ern$1@inews.gazeta.pl Madzia

> [...]
    > złożyc wypowiedzenie do końca marca aby stosunek pracy ustał 30 kwietnia?
    Terminy - tak.
    Niektóre inne zasady - nie.

    > Co się stanie jeżeli wreczy mi wypowiedzenie np. 1 czy 2 kwietnia?
    Jego bieg rozpocznie się 1 maja.

    > A może pójść na zwolnienie chorobowe na siebie lub dziecko, czy wtedy
    > coś przeciągnę
    Owszem, przeciągniesz.
    Pracodawca nie może dokonać wypowiedzenia umowy o pracę pracownikowi w
    okresie usprawiedliwionej nieobecności w pracy (np. zwolnienie, urlop), art.
    41 KP.
    Odwrotnie się da.
    Umiejętnie postępując możesz się na tym dość długo bujać.

    > i skorzystam na tym?
    To zależy, na czym ci zależy. ;)

    --
    Jotte