PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV - wyksztalcenie

  • 1. Data: 2008-03-27 21:19:03
    Temat: CV - wyksztalcenie
    Od: " kotoj" <h...@g...pl>

    Chcialem prosic was o opinie jak w CV umiescic dane odnosnie mojego
    wyksztalcienia, zeby byly one czytelne:

    Moje wyksztalcienie wygalda tak:
    Studia licencjackie 3,5 letnie, z tymze pierwsze 2 lata w systemie dziennym, a
    pozniej 1,5 roku w systemie zaocznym. Zajecia skonczylem juz, zostala mi do
    obronienia praca dyplomowa.
    Jak to wszystko madrze ulozyc w CV w sekcji 'wyksztalcenie'?
    Czy umieszczac tam informacje, ze pierwsze dwa lata studiowalem dziennie?
    W jaki sposob wpisac, ze zostala mi jedynie do obrony praca dyplomowa?

    Ja sobie to ulozylem tak:

    Szkoła: XXX
    Planowany rok ukończenia: 06/2008 ( obrona pracy dyplomowej)
    Wydział: XXXX
    Kierunek: XXX / studia dzienne (semestry I-IV) / studia zaoczne (semestry V-VII).

    Z gory dzieki za wszelkie sugestie.

  • 2. Data: 2008-03-27 22:04:33
    Temat: Re: CV - wyksztalcenie
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fsh307$o1h$1@inews.gazeta.pl kotoj
    <h...@g...pl> pisze:

> [...]
    > dziennym, a pozniej 1,5 roku w systemie zaocznym. Zajecia skonczylem
    > juz, zostala mi do obronienia praca dyplomowa.
    Twoje wykształcenie wygląda tak, jak możesz je udokumentować.
    Masz dyplom licencjata?
    Nie masz.
    No to nie licencjatem jesteś.

    > Jak to wszystko madrze ulozyc w CV w sekcji 'wyksztalcenie'?
    > Czy umieszczac tam informacje, ze pierwsze dwa lata studiowalem dziennie?
    Po co?

> [...]
    > Wydział: XXXX
    > Kierunek: XXX / studia dzienne (semestry I-IV) / studia zaoczne
    IMO najlepiej napisać po prostu prawdę, że masz wykształcenie średnie, zaś w
    czerwcu 2008 bronisz pracy licencjackiej na kierunku... i tyle.
    Chyba, że z jakichś przyczyn odczuwasz nieprzepartą potrzebę głebokich
    zwierzeń przed potencjalnym pracodawcą. ;)))

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2008-03-28 07:36:56
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote in message
> [...]
    > Chyba, że z jakichś przyczyn odczuwasz nieprzepartą potrzebę głebokich
    > zwierzeń przed potencjalnym pracodawcą. ;)))

    Wyksztalcenie wyzsze nabywa sie w momencie zaliczenia ostatniego semestru
    studiow. Tytul zawodowy licencjata to inna bajka, i ten uzyskuje sie po
    pozytywnym zaliczeniu egzaminu dyplomowanego (blednie nazywanym "obrona").
    Tak wiec najlepiej napisac, ze studia ukonczone, planowana "obrona pracy" -
    czerwiec 2008. Wiadomo, ze w przypadku licencjatu to formalnosc, wiec o ile
    na zbytnim kacu nie przyjdzie to ten egz zaliczy. Tak wiec pracodawca bedzie
    wiedzial, ze gosc po studiach, ale w czerwcu bedzie potrzebowal 2 dni urlopu
    ;)

    pozdr

  • 4. Data: 2008-03-28 08:42:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Z pisze:
    > "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote in message
    >>
    > Wyksztalcenie wyzsze nabywa sie w momencie zaliczenia ostatniego semestru
    > studiow. Tytul zawodowy licencjata to inna bajka, i ten uzyskuje sie po

    Jesteś pewien? Z tego co wiem, tak zwane absolutorium nie oznacza
    wyższego wykształcenia.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-03-28 12:29:11
    Od: Mariusz Kłosiński <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Z" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przyjdzie to ten egz zaliczy. Tak wiec pracodawca bedzie wiedzial,
    > ze gosc po studiach, ale w czerwcu bedzie potrzebowal 2 dni urlopu ;)

    Absolutorium obecnie nabywa sie chyba po zaliczeniu wszystkich
    przedmiotów przewidzianych tokiem studiów oraz oddaniu pracy dyplomowej.
    Egzamin dyplomowy należy złożyc w ciągu miesiąca od momentu oddania
    pracy. Skoro obronę ma w czerwcu to znaczy, że nie oddał jeszcze pracy
    dyplomowej i absolutorium nie ma. Pytanie czy absolutorium oznacza
    wyższe wykształcenie - nie mam pojęcia.

    Pozdrawiam
    Mariusz Kłosiński

  • 6. Data: 2008-03-28 12:30:53
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Fri, 28 Mar 2008 09:42:26 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Jesteś pewien? Z tego co wiem, tak zwane absolutorium nie oznacza
    >wyższego wykształcenia.

    AFAIK absolutorium = wyższe tylko w rozumieniu ustawy o służbie
    wojskowej, czy jak jej tam. We wszystkich pozostałych zastosowaniach
    wyższe = dyplom. (Chyba że się mylę, IANAL.)

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 7. Data: 2008-03-28 12:37:41
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > Jesteś pewien? Z tego co wiem, tak zwane absolutorium nie oznacza
    > wyższego wykształcenia.

    W przypadku pewnego znanego polityka oznaczało ;)

    e.

  • 8. Data: 2008-03-28 17:36:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fsi76j$uf1$1@news.onet.pl Z <a...@o...pl> pisze:

> [...]
    > pozytywnym zaliczeniu egzaminu dyplomowanego (blednie nazywanym "obrona").
    > Tak wiec najlepiej napisac, ze studia ukonczone, planowana "obrona
    Zależy IMO jakich studiów (licencjackich, magisterskich?).
    O ile dobrze pamiętam, to _licencjat_ oznacza wykształcenie wyższe zawodowe.
    Nie wydaje mi się (choć mogę się mylić) aby 3 lata studiów licencjackich bez
    tytułu już dawały prawo do nazywania się osobą z wyższym wykształceniem.
    Natomiast absolutorium przed obroną pracy magisterskiej oznacza
    wykształcenie wyższe, tylko nie ma mgr przed nazwiskiem.

    > Wiadomo, ze w przypadku licencjatu to
    > formalnosc, wiec o ile na zbytnim kacu nie przyjdzie to ten egz
    > zaliczy.
    Mnie się parę lat temu wydawało podobnie z tym, że chodziło o podyplomowe.
    Tymczasem z grupy 32 osób dotrwało do końca wprawdzie aż 30, ale do obrony
    pracy w 1-szym terminie dopuszczono 19, na 5 obroniły się 4 z nich. Nie wiem
    jakie były losy pozostałej 11-ki po jesiennym dobiegu.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2008-03-28 21:35:41
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Wyksztalcenie wyzsze nabywa sie w momencie zaliczenia ostatniego semestru
    > studiow.

    Ze niby co ? Kwasniewski II ?

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 10. Data: 2008-03-29 21:42:46
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Jotte napisał(a):

    > Natomiast absolutorium przed obroną pracy magisterskiej oznacza
    > wykształcenie wyższe, tylko nie ma mgr przed nazwiskiem.

    A znasz na to przepis? Bo nie wydaje mi się, aby tak było.
    Przejrzałem pobieżnie kilka ustaw, w tym ustawę o szkolnictwie wyższym,
    ale nie znalazłem rozwiązania tego problemu.