PracaGrupypl.praca.dyskusjeProgramista PHP › Re: Programista PHP
    From: "PawelW" <p...@a...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Programista PHP
    Date: 3 Apr 2008 15:12:09 +0200

    Witam

    > Skladnia C jest jak najbardziej swietna bo ja znam.

    To magiczne zdanie jest podsumowaniem wszystkich dyskusji z cyklu "technologia x
    jest lepsza od y". W psychologii istnieje pojęcie dysonansu poznawczego ,którego
    wynikiem między innymi jest uwypuklanie zalet wyboru ,którego dokonaliśmy, oraz
    uwypuklanie wad alternatyw ,które w trakcie wyboru istniały (w większości
    przypadków). W zwiazkuz tym wiadomo ,że najlepszym językiem, najlepszą
    technologią będzie ta "którą wybrałem" , a argumenty zawsze jakieś się znajdą.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Dysonans_poznawczy

    "Eksperyment. Badacze prosili gospodynie domowe, aby oceniły różne przedmioty
    domowego użytku (były to różne roboty kuchenne) na skali od najmniej do
    najbardziej pożądanego. Następnie dano im możliwość wyboru między 5. i 6.
    przedmiotem w hierarchii - mogły zabrać go do domu (były to przedmioty bardzo
    podobnie oceniane). Po dokonaniu wyboru proszono jeszcze raz (po upływie 20 min)
    o ocenę robotów kuchennych. Za drugim razem kobiety podnosiły ocenę robota,
    który wybrały i znacząco obniżały ocenę tego, który odrzuciły[23]."

    pozdrawiam