PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie o urlop

  • 1. Data: 2008-03-26 20:18:47
    Temat: Pytanie o urlop
    Od: "Dziekan" <s...@w...pl>

    Witam,

    Mam pytanie odnośnie urlopu wypoczynkowego. Na umowę o pracę z początkiem
    marca zatrudniony został pracownik, który zwolnił się w połowie marca. Jest
    to jego pierwsza praca w tym roku, ale nie w życiu. Czy mimo tak krótkiego
    okresu zatrudnienia należą się mu dwa dni urlopu, czy nie? Czy w ogóle nabył
    on prawo do urlopu?

    Pozdrawiam
    Dorota

  • 2. Data: 2008-03-26 20:32:30
    Temat: Re: Pytanie o urlop
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2008-03-26 21:18 [Dziekan] napisał(a):

    > Czy mimo tak krótkiego okresu zatrudnienia należą się mu dwa dni urlopu,
    > czy nie? Czy w ogóle nabył on prawo do urlopu?

    Tak. Jeśli to nie pierwsza praca to wystarczy jeden dzień zatrudnienia.
    Jeśli ma ponad 10 lat podstawy wymiaru urlopowego to nawet 3 dni a nie
    dwa mu się należą.

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::

  • 3. Data: 2008-03-26 20:33:15
    Od: Alpines <alpines@tlen#bez#.pl>

    Dziekan pisze:
> [...]
    > Czy mimo tak krótkiego okresu zatrudnienia należą się mu dwa dni urlopu,
    > czy nie? Czy w ogóle nabył on prawo do urlopu?

    Urlop przysługuje po przepracowaniu miesiąca jak sie nie mylę wiec jak
    sie zwolnił w połowie to mu nie przysługuje.

    --
    Pozdrowienia
    Alpines

    Niektórzy powiedzieli wszystko, zanim jeszcze otworzyli usta. (Elias
    Canetti)

  • 4. Data: 2008-03-26 20:36:10
    Od: Alpines <alpines@tlen#bez#.pl>

    Alpines pisze:

    > Urlop przysługuje po przepracowaniu miesiąca jak sie nie mylę wiec jak
    > sie zwolnił w połowie to mu nie przysługuje.

    Urlop przysługuje ci tylko wtedy, kiedy jesteś zatrudniony na podstawie
    umowy o pracę.
    Jeśli pracujesz na podstawie umowy cywilnoprawnej - o dzieło lub
    zlecenia - nie masz prawa do urlopu wypoczynkowego ani żadnego innego
    wynikającego z kodeksu pracy (np. urlopu bezpłatnego, urlopu na żądanie).
    Po miesiącu swojej pierwszej pracy masz prawo do urlopu. Należy ci się
    wtedy 1/12 rocznego urlopu (z każdym kolejnym miesiącem liczba dni
    wolnych proporcjonalnie rośnie).

  • 5. Data: 2008-03-26 21:31:18
    Od: "Dziekan" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Pe.Ka" <c...@t...cy> napisał w wiadomości

    > Tak. Jeśli to nie pierwsza praca to wystarczy jeden dzień zatrudnienia.
    > Jeśli ma ponad 10 lat podstawy wymiaru urlopowego to nawet 3 dni a nie dwa
    > mu się należą.

    Dziękuję za szybką odpowiedź.

    Też mi się tak wydawało, ale wolałam się upewnić :)

    Pozdrawiam

    Dorota

  • 6. Data: 2008-03-26 21:59:28
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fseb3p$3i9$1@news.wp.pl Dziekan <s...@w...pl>
    pisze:

> [...]
    > Czy mimo tak krótkiego okresu zatrudnienia należą się mu dwa dni
    > urlopu, czy nie? Czy w ogóle nabył on prawo do urlopu?
    Nabył prawo do urlopu. Wymiar zależy od okoliczności.
    Art. 154 KP.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2008-03-27 17:56:42
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Wed, 26 Mar 2008 21:36:10 +0100, Alpines
    <alpines@tlen#bez#.pl> zakodowal:

    >Po miesiącu swojej pierwszej pracy masz prawo do urlopu. Należy ci się
    >wtedy 1/12 rocznego urlopu (z każdym kolejnym miesiącem liczba dni
    >wolnych proporcjonalnie rośnie).

    A coś na temat - mowa o pracy i nie pierwszej w życiu a poprzednie
    były w minionych latach :P

    Nawet po 1 dniu pracy należy się 1/12 urlopu w takim przypadku
    (niepełny miesiąc pracy zaokrągla się w górę i niepełny dzień urlopu
    też w górę).
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded