PracaGrupypl.praca.dyskusjePrawo pracy a kwestie rekrutacji › Re: Prawo pracy a kwestie rekrutacji
    From: "Immona" <c...@n...googlemailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Prawo pracy a kwestie rekrutacji
    Date: Tue, 27 Sep 2005 11:09:23 +0200

    Użytkownik "Galathea" <g...@n...poczcie.w.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1q6u88gqrpweg.1fs2p5g8xo260.dlg@40tude.net...

    > Prawdę mówiąc - czytając ogłoszenia o pracę - mam wrażenie, że
    > wynagrodzenie jest raczej objęte tajemnicą - czasem zdarzy się
    > "adekwatne do umiejętności" bądź "atrakcyjne" (rzadko). Dotychczas
    > _nigdzie_ nie spotkałem ogłoszenia polskiej firmy, która podawałaby
    > jawnie - ile można oczekiwać.
    >
    > Czyżby rodzimi pracodawcy nie mieli się czym chwalić ? To pytanie
    > retoryczne z mojej strony :P.

    Chyba to nie jedyny powod, poniewaz firmy, ktore bez wstydu moglyby pokazac
    zakres oferowanych zarobkow - np. w IT Siemens czy Motorola placa
    przyzwoicie - rowniez tego nie robia. Sadze, ze wynika to ogolnie z biedy w
    kraju i emocji budzonych zarowno przez niskie, jak i wysokie pensje. Te
    niskie, gdy sa publicznie pokazane, budza oburzenie i psuja image firmy,
    choc i tak mnostwo osob bedzie o nie konkurowac. Te wysokie budza natomiast
    oburzenie na tle nierownosci spolecznych. Z reklamowego punktu widzenia jest
    niekorzystne, gdy osoba widzaca ogloszenie danej firmy, nawet nie skierowane
    do niej, dozna negatywnych uczuc - chocby nie byly skierowane bezposrednio
    przeciwko firmie.
    Dodatkowo na rynku specjalistow jest u nas niedobor wykwalifikowanych ludzi
    i podanie takich danych jest powiedzeniem konkurencji, ile trzeba dac, zeby
    miec szanse podkupienia tych ludzi.

    I.