PracaGrupypl.praca.dyskusjePrawa do stworzenia programu komp.? › Re: Prawa do stworzenia programu komp.?
    From: "news" <a...@S...GDZIE.INDZIEJ.wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Prawa do stworzenia programu komp.?
    Date: Mon, 11 Nov 2002 17:03:11 +0100

> [...]
    > klient/serwer (cos sie nauczylem od tego czasu). Czy firma moze mi cos
    > zarzucic? Przeciez kazdy moze zaczerpnac rozwiazania z GUI tego
    > projektu, a i strukture bazy moze miec podobna? Oczywiscie sam kod
    > zrodlowy nie bedzie identyczny, bo jakies nowe rozwiazania zdazylem
    > opracowac przez ten czas, a i jezyk programowania inny. Uwaga jest
    > taka, ze firma zakupila licencje na Delphi na swojego pracownika (na
    > osobe fizyczna bylo taniej), wywalila go z roboty, ale zapomniala
    > odkupic od niego licencje (szanse na odkupienie jej teraz sa, ale male).

    z tego co opisales to kod, ktory stworzyles pracujac w firmie _jest_ juz
    wlasnoscia firmy (ma zrodla, nie ? zawsze moze to byc dowod),
    i jako taki, nie moze byc powielielony (w calosci czy tez fragmentach)
    w innej apliacji. tak wyglada to formalnie. to co firma robi z aplikacja niestety
    nie ma wiekszego wplywu na status kodu.

    > Czy w takim przypadku moge sie brac za tworzenie podobnej aplikacji?

    mozesz, ale:
    jesli przezucisz algorytmy do buldiera, bez wiekszych modifikacji funkcjonalnych,
    formalnie mozesz miec potem klopoty. mozesz, jesli firma poczuje sie zagrozona
    i pojdzie z tym do sadu. wtedy zbiegna sie eksperci, by grzebac sie twoim kodzie
    i porownywac. ze swojej strony moge ci doradzic, zmieniac lub modifikowac co
    tylko mozesz np. kolejnosc pol w bazie, nazwy klas, metod, stalych, zmiennych, itd.
    itd.
    z oczywistych wzgledow wszystkiego zmienic sie nie da,
    ale twoje wypracowane usprawnienia powiiny 'polimorfizowac'.
    to wystarczy. nie zapomnij o interfejsie, komunikatach i aliasach na BDE (jesli nie
    wczytujesz bazy na sztywno).

    koduj od nowa, aplikacja napewno bedzie b. funkcjonalna, elastyczna, itd. :)

    pozdrawiam,
    aszek26