PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracownik na zwolnieniu lekarskim

  • 1. Data: 2004-07-30 10:48:14
    Temat: Pracownik na zwolnieniu lekarskim
    Od: Artek <a...@e...one.pl>

    Witajcie,

    Sytuacja jest następująca: Pracownik jest zatrudniony na 1/2 etatu.
    Oprócz tego ma sporo godzin nadliczbowych.
    Pracownik idzie na zwolnienie lekarskie (załóżmy, że na tydzień).
    Jak teraz powinna być wyliczona pensja pracownika? Moja teoria jest
    następująca:
    Przyjmijmy, że 1/2 etatu to 88 godzin (22 dni robocze). Jeśli pracownik
    idzie na zwolnienie na 5 dni roboczych, to: - za te 5 dni powinien
    dostać 80% z 5/22 wynagrodzenia zasadniczego (za okres na zwolnieniu
    lekarskim) oraz 17/22 wynagrodzenia zasadniczego (za pozostałą część
    miesiąca). Wszystkie godziny ponad 68 godzin powinny być potraktowane
    jako godziny nadliczbowe.

    W pewnym zakładzie pracy zasugerowano pracownikowi (mocno nieoficjalnie,
    na zasadzie dobrej rady), że nie warto iść na zwolnienie lekarskie,
    a okres "przechorowany" potraktować jako zwykłą nieobecność wynikającą
    z zatrudnienia na pół etatu. Wtedy podobno ma wyjść lepiej finansowo.
    Tyle że nie bardzo wiem, jak musiałoby to być liczone, żeby wyszło
    korzystniej.

    Ktoś mnie oświeci, jak to jest?

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 2. Data: 2004-07-30 11:22:22
    Temat: Re: Pracownik na zwolnieniu lekarskim
    Od: "Joanna Kostrom" <j...@i...pl>

> [...]
    > z zatrudnienia na pół etatu. Wtedy podobno ma wyjść lepiej finansowo.
    > Tyle że nie bardzo wiem, jak musiałoby to być liczone, żeby wyszło

    Najprościej to tak:
    Jeśli nie chorował przez ostatnie 6 miesięcy i nie pracuje w systemie
    akordowym, sumuje sie jego wynagrodzenie
    z ostatniego pol roku (lącznie z nadgodzinami) i dzieli / 180. Uzyskujemy
    wtedy srednia do choroby na dzień.
    Wynagrodzenie za czas choroby to:
    srednia na dzien * ilosc dni choroby * 80%

  • 3. Data: 2004-07-30 11:39:18
    Od: "Joanna Kostrom" <j...@i...pl>

> [...]
    > wtedy srednia do choroby na dzień.
    > Wynagrodzenie za czas choroby to:
    > srednia na dzien * ilosc dni choroby * 80%

    I oczywiście za okres przepracowany nalezy mu sie:
    1) jesli ma stawke miesieczna to placa zasadnicza/30 * (30- ilosc dni
    choroby)
    i zaplata za nadgodziny
    2) jesli ma stawke godzinowa to musi miec zaplacone za przepracowane godziny
    i zaplata za nadgodziny

    pozdrawiam J.K.

  • 4. Data: 2004-07-31 06:16:47
    Od: "Artek" <a...@e...one.pl>

    Użytkownik "Joanna Kostrom" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > i zaplata za nadgodziny
    > 2) jesli ma stawke godzinowa to musi miec zaplacone za przepracowane godziny

    OK, wielkie dzięki. Jeszcze tylko mam wątpliwości co do sposobu wyliczania
    ilości nadgodzin. Załóżmy, że pół etatu to 90 godzin. Pracownik zanim poszedł na
    zwolnienie, przepracował już 95 godzin. Czy w takim razie ma 5 nadgodzin? Czy
    raczej:
    95 - ( 90 * ( 30 - ilość dni choroby ) / 30 )? (godziny etatowe liczymy
    proporcjonalnie do okresu, w którym pracownik nie chorował, a reszta to
    nadgodziny).

    Dziękuję i pozdrawiam,
    Artur