PracaGrupypl.praca.dyskusjePracownik na zwolnieniu lekarskim › Pracownik na zwolnieniu lekarskim
    From: Artek <a...@e...one.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Pracownik na zwolnieniu lekarskim
    Date: Fri, 30 Jul 2004 12:48:14 +0200

    Witajcie,

    Sytuacja jest następująca: Pracownik jest zatrudniony na 1/2 etatu.
    Oprócz tego ma sporo godzin nadliczbowych.
    Pracownik idzie na zwolnienie lekarskie (załóżmy, że na tydzień).
    Jak teraz powinna być wyliczona pensja pracownika? Moja teoria jest
    następująca:
    Przyjmijmy, że 1/2 etatu to 88 godzin (22 dni robocze). Jeśli pracownik
    idzie na zwolnienie na 5 dni roboczych, to: - za te 5 dni powinien
    dostać 80% z 5/22 wynagrodzenia zasadniczego (za okres na zwolnieniu
    lekarskim) oraz 17/22 wynagrodzenia zasadniczego (za pozostałą część
    miesiąca). Wszystkie godziny ponad 68 godzin powinny być potraktowane
    jako godziny nadliczbowe.

    W pewnym zakładzie pracy zasugerowano pracownikowi (mocno nieoficjalnie,
    na zasadzie dobrej rady), że nie warto iść na zwolnienie lekarskie,
    a okres "przechorowany" potraktować jako zwykłą nieobecność wynikającą
    z zatrudnienia na pół etatu. Wtedy podobno ma wyjść lepiej finansowo.
    Tyle że nie bardzo wiem, jak musiałoby to być liczone, żeby wyszło
    korzystniej.

    Ktoś mnie oświeci, jak to jest?

    Pozdrawiam,
    Artur