PracaGrupypl.praca.dyskusjePracownicy mnie straszą... › Re: Pracownicy mnie straszą...
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pracownicy mnie straszą...
    Date: Tue, 17 Aug 2004 23:37:32 +0200

    Leon ; <cftaut$ifc$1@inews.gazeta.pl> :

    > 1.mam mały sklep i moje panny pracua w nim od 6 do 14 i od 13 do 21 tydzien
    > na tydzien. za dni wolne oczywiscie dostaja wolne. jednakze od czasu do
    > czasu chcialbym zrobic maly remanent - dotąd robiliśmy go w nocy.
    >
    > Ostatnio panny sie zbuntowaly i remanent, który jest na ich życzenie (bo
    > manko mi jakies wyszlo) planowany na noc chyba bedzie odwolany.
    > One w nocy nie beda pracowac.
    > Podkreslam: Remanent ma byc na ich zyczenie.
    >
    > Nie wiecie co na to kp? Zamykając sklep w dzien narazony jestem na straty.
    >
    > 2. zarzuciły mi panny ze ja mam klucze do sklepu, a one nie wiedza co sie
> [...]

    Powinno podpasować - ale drobne "ale" - ciągnę z dysku, więc nie wiem
    czy jest aktualne:

    OBWIESZCZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ z dnia 28 listopada
    1996 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Rady
    Ministrów w sprawie wspólnej odpowiedzialności materialnej pracowników
    za powierzone mienie. (Dz. U. Nr 143, poz. 663)

    Obawiam się jednak, że w Twoim przypadku brak jest podstawowego
    instrumentu do egzekwowania odpowiedzialności wspólnej, czyli umowy o
    odpowiedzialności wspólnej - oczywiście to tylko moje gdybanie.

    Co do samego remanentu - może źle im przedstawiłeś alternatywę ;) - masz
    udokumentowane manko [nie wiem, czy finansowe, czy towarowe] i musisz im
    potrącić z wynagrodzenia - jeżeli im zależy na udowodnieniu, że do manka
    nie doszło, to powinny jak najszybciej przedstawić termin umożliwiający
    przeprowadzenie remanentu. Co innego, kiedy Ty masz tylko przeczucie, że
    "coś" się nie zgadza, ale nie posiadasz żadnych podstaw [czyli
    udokumentowanych braków] do egzekwowania odpowiedzialności.

    Flyer - nie jestem kadrowcem

    --
    Szukam roboty - zdolny i chętny - Warszawa
    http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=403101