PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracodawca robi problemy z rozwiązaniem umowy o pracę

  • 41. Data: 2007-10-23 06:19:59
    Temat: Re: Pracodawca robi problemy z rozwiązaniem umowy o pracę
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    Jotte wrote:

    > W wiadomości news:ffhl30$2tg$1@nemesis.news.tpi.pl Herakles

    > KP nie przewiduje możliwości zmiany okresu wypowiedzenia.
    > Istnieje natomiast możliwość przyspieszenia samego rozwiązania umowy ale
    > już po dokonaniu samego wypowiedzenia i za obopólna zgodą, art. 36 §6 KP.

    > Sprzeczne z prawem - pracownik nie może zrzec się prawa do urlopu (i tym
    > samym do ekwiwalentu), art. 152 §2 KP.

    A porozumienie stron nie może zawierać odszkodowania na rzecz pracodawcy za
    skrócenie okresu wypowiedzenia i zaburzenie ciągłości pracy w firmie?

  • 42. Data: 2007-10-23 08:12:40
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Herakles pisze:
    > A porozumienie stron nie może zawierać odszkodowania na rzecz pracodawcy za
    > skrócenie okresu wypowiedzenia i zaburzenie ciągłości pracy w firmie?

    Moim zdaniem może, ale to tylko IMO. Przy czym odszkodowaniem nie może
    być rezygnacja z należnych pracownikowi świadczeń. Ale już wypłacenie
    858zł (przykładowa równowartość ekwiwalentu urlopowego) to czemu by nie.
    W końcu to *porozumienie* stron, nikt nikogo nie zmusza i zawsze można
    ustawowo bez porozumienia się rozstać.
    Swoje zdanie wywodzę ze swobody kształtowania umów, ale być może jest
    jakiś przepis zabraniający takiego 'porozumienia' tudzież gdzieś jest
    ono zdefiniowane jako umowa bez warunków / warunków materialnych.

    chester

  • 43. Data: 2007-10-23 08:23:20
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ffk4di$bv8$1@nemesis.news.tpi.pl Herakles
    <h...@b...pl> pisze:

    > A porozumienie stron nie może zawierać odszkodowania na rzecz pracodawcy
    > za skrócenie okresu wypowiedzenia i zaburzenie ciągłości pracy w firmie?
    Albo porozumienie stron, albo wypowiedzenie.
    Jeśli okres wypowiedzenia ma być skrócony, to najpierw jedna ze stron musi
    złożyć wypowiedzenie w normalnym trybie. Następnie dopiero mogą zawrzeć
    porozumienie w kwestii skrócenia okresu wypowiedzenia. Od ustaleń zawartych
    w tym porozumieniu zależy kwestia wynagrodzenia za czas o jaki skrócono
    wypowiedzenie.

    Natomiast jeżeli umowa o pracę ma być rozwiązana za porozumieniem stron, to
    w ogóle nie ma mowy o okresie wypowiedzenia, strony zgodnie ustalają termin
    rozwiązania umowy i po wszystkim. A skoro stosunek pracy rozwiązuje się za
    obopólną zgodą, to za co odszkodowanie? Chociaż z drugiej strony jeśli
    strony się na zapis w ten sposób skutkujący zdecydują i umiejętnie go
    sformułują, to właściwie - dlaczego nie?

    --
    Jotte

  • 44. Data: 2007-10-23 10:21:41
    Od: Kira <k...@o...pl>

    Re to: Pawel [Sun, 21 Oct 2007 20:00:36 +0200]:

    > nowy pracodawca nie poczeka ... to też nie wina bliskiem mi osoby ....

    Moment. A czyja, krasnoludków? One podpisywały umowę z obecnym
    pracodawcą, w której jak byk stoją takie a nie inne warunki?

    Wkurza mnie takie podejście - jak pracodawca potrzebuje zwolnić
    to zasłanianie się KP ze wszystkich stron i takiego wała, ale jak
    sobie pracownik nową fuchę znajdzie to luz, pal licho pracę,
    terminy, plany - pracodawca ma od ręki wypuścić.

    Warunki umowy obowiązują OBIE strony. Jak się podpisało, to się
    chyba wie co się podpisywało? A jak się wie co się podpisywało,
    to czemu się umawiało na 1 listopada bez konsultacji z obecnym
    pracodawcą?

    Bliska Ci osoba wykazuje się kompletnym brakiem odpowiedzialności.
    Raz, u obecnego pracodawcy, u którego w nosie ma warunki umowy
    dobrowolnie podpisanej.
    Dwa, u nowego pracodawcy, którego z tego co rozumiem nie raczyła
    poinformować, że posiada zobowiązania.

    Świetny materiał na pracownika, pogratulować temu nowemu.

    K.

    --
    _ _ ____ _______________________________________
    | ' /| |_ http://www.Cyber-Girl.NET ~ GG 1565217 |

  • 45. Data: 2007-10-23 16:50:43
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Mon, 22 Oct 2007 22:11:35 +0200, Tomek napisał(a):

    > Hahaha. A jakie prawo reguluje grupy dyskusyjne?

    Odnosząc się literalnie do usenetu - to obowiązuje oczywiście netykieta. Co
    do stosowania prawa - to zakładasz że na "grupie dyskusyjnej" możesz
    podawać się za np. agenta służb specjalnych, za premiera, za prezydenta?

    Odpowiedź jest prosta - nie możesz.
    Tak samo nie możesz podawać się za *doradcę* jeżeli nie masz takich
    uprawnień.

    Jak sama nazwa wskazuje, grupy dyskusyjne służą do wymiany zdań i dyskusji.
    Zresztą zerknij na bliźniacze grupy związane z prawem i prawem-podatkami -
    tam się dowiesz po ich lekturze o tym wszystkim o czym tutaj pisałem.

    Od doświadczonych ludzi tam się udzielających nie przeczytasz "udzielam
    porady", "..porada..". Jeżeli coś takiego przeczytasz - to na pewno od
    takiego początkującego grupowicza jakim Ty jesteś.

    > Dziwny jakiś jesteś.

    A mi to lotto - grunt że nikt mi nie może zarzucić "radcowania" :DDD

  • 46. Data: 2007-10-23 17:30:38
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1lwvn2ij5rxyy.nknt9w8kca7t.dlg@40tude.net Artur
    <s...@r...pbz> pisze:

    > Odnosząc się literalnie do usenetu - to obowiązuje oczywiście netykieta.
    Nie. Netykieta to tylko "prawo" zwyczajowe, środowiskowe, słowem - obyczaj.
    Nie obowiązuje w sensie formalnym, nie ma żadnego umocowania legislacyjnego
    ani żadnej samoistnej mocy wykonawczej.

    > Co do stosowania prawa - to zakładasz że na "grupie dyskusyjnej" możesz
    > podawać się za np. agenta służb specjalnych, za premiera, za prezydenta?
    > Odpowiedź jest prosta - nie możesz.
    Może. Ja też.
    Proszę, oto dowód: jezdem prezydentem. ;)
    Chcesz też spróbować? ;))

    > Tak samo nie możesz podawać się za *doradcę* jeżeli nie masz takich
    > uprawnień.
    Bo?

    --
    Jotte

  • 47. Data: 2007-10-23 18:36:38
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Tue, 23 Oct 2007 19:30:38 +0200, Jotte napisał(a):

    > Bo?

    Masz 50k na zbyciu?
    Ze względu że często się udzielasz - podam Ci parę postów w takim tonie
    "doradztwa" - zalecam przyswojenie sobie tej wiedzy, w ostateczności
    dodanie do "ulubionych" ;)
    http://tinyurl.com/ypxx5z

    Ponadto pod kątem "proszę o poradę" na p.s.p.p - poszukaj posty ...
    odpowiadają na takie posty tylko "świeżacy" - nikt ze stałych grupowiczów.

    Nie do mnie pij że to "chore" - w niedziele mieliście prawo głosowania -
    oczekujcie działań w "unormalnieniu" prawa od "swoich posłów".

    Jedno jest pewne - nie mając zdanych egzaminów - nie jesteś *doradcą*.
    Temat uważam w tej materii za zamknięty - wnioski sobie wyciągnijcie sami.

  • 48. Data: 2007-10-23 18:42:52
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Tue, 23 Oct 2007 20:36:38 +0200, Artur napisał(a):

> [...]
    >
    > Jedno jest pewne - nie mając zdanych egzaminów - nie jesteś *doradcą*.
    > Temat uważam w tej materii za zamknięty - wnioski sobie wyciągnijcie sami.

    Tutaj jeszcze tak na szybko:

    i mnóóóśtwo tym podobnych .... czujesz już "blusa" Jotte o co biega?
    To zobacz jeszcze ile jest bez odpowiedzi postów z frazą:
    ".....proszę o poradę....." :))))

  • 49. Data: 2007-10-23 18:53:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1hc75gmu36z56.ovp26o00aqtl$.dlg@40tude.net Artur
    <s...@r...pbz> pisze:

    > Ze względu że często się udzielasz - podam Ci parę postów w takim tonie
    > "doradztwa" - zalecam przyswojenie sobie tej wiedzy, w ostateczności
    > dodanie do "ulubionych" ;)
    Bez sensu.
    Zalecam zrosądnienie i to bez względu na częstość udzielania.
    Krótko mówiąc - nie pisz bzdur.

    > Ponadto pod kątem "proszę o poradę" na p.s.p.p - poszukaj posty ...
    > odpowiadają na takie posty tylko "świeżacy" - nikt ze stałych grupowiczów.
    Nie jest tak, ale to i tak bez znaczenia.
    Świeżakiem każdy kiedyś był.

    > Jedno jest pewne - nie mając zdanych egzaminów
    Jakich egzaminów, cóż to za fantazje?
    Podstawy prawne swoich twierdzeń jakieś podasz, czy tak sobie piszesz z
    nudów dla rozrywki?

    > - nie jesteś *doradcą*.
    Bo?
    A jak doradzam, to kim jestem?
    A jak sobie zmienię nicka na "doradca", to co?
    Uda ci się na jakieś akty prawne powołać, czy nie bardzo?

    > Temat uważam w tej materii za zamknięty
    Uważaj sobie co chcesz, to wolny kraj, co komu do tego?

    --
    Jotte

  • 50. Data: 2007-10-23 18:59:06
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:7xixcmg4mvs7.1mzkd8hq47ahu.dlg@40tude.net Artur
    <s...@r...pbz> pisze:

    > i mnóóóśtwo tym podobnych .... czujesz już "blusa" Jotte o co biega?
    Od dawna. A ty?

    > To zobacz jeszcze ile jest bez odpowiedzi postów z frazą:
    > ".....proszę o poradę....." :))))
    I tak powinno być.
    Tylko to żadnego związku z twoja tezą nie ma.

    --
    Jotte