PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracodawca robi problemy z rozwiązaniem umowy o pracę

  • 1. Data: 2007-10-21 16:34:45
    Temat: Pracodawca robi problemy z rozwiązaniem umowy o pracę
    Od: "Pawel" <d...@p...onet.pl>

    Witam!
    Bliska mi osoba ma nastepujacy problem. Pracuje w pewnym zakładzie pracy
    od kilku lat i ma umowe na czas nieokreślony. Na dniach dostała nową pracę i
    chcą ją przyjąć od 1 listopada (nie później). Problem w tym że stary
    pracodawca nie chce rozwiązać umowy o pracę "za porozumieniem stron",
    twierdzi że bliska mi osoba jest bardzo dobrym pracownikiem, i najwcześniej
    puści ją (za porozumieniem stron) w połowie grudnia. Oczywiście to nie
    wchodzi w gre bo nowy pracodawca nie może czekać do połowy grudnia. Co w
    takiej sprawie można zrobić? Czyw grę wchodzi jedynie "porzucenie pracy" -
    jak sprawa ma się w papierach?, bo z tego co gdzieś czytałem okres
    wypowiedzenia wynosi 3 miesiące - w praypadku umowy na czas nieokreslony
    Tak to jest w tych czasach, jak się jest dobrym pracownikiem to pracodawca
    jest nie fair i nie chce puścić!
    pozdr;
    Paweł

  • 2. Data: 2007-10-21 17:08:51
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sun, 21 Oct 2007 18:34:45 +0200, Pawel napisał(a):

> [...]
    > chcą ją przyjąć od 1 listopada (nie później). Problem w tym że stary
    > pracodawca nie chce rozwiązać umowy o pracę "za porozumieniem stron",

    Jego święte prawo.

    > twierdzi że bliska mi osoba jest bardzo dobrym pracownikiem, i najwcześniej
    > puści ją (za porozumieniem stron) w połowie grudnia.

    Ów pracodawca jednak jest szlachetnym człowiekiem.
    Gdyby się nie zgodził na porozumienie - to ta bliska Ci osoba po złożeniu
    obecnie wypowiedzenia, "wolna" byłaby dopiero po "szychcie" 31-01-2008r.

    > Oczywiście to nie wchodzi w gre

    Łaski bliska Ci osoba nie robi pracodawcy.

    > bo nowy pracodawca nie może czekać do połowy grudnia.

    To niech poszuka innego pracownika :)

    > Co w takiej sprawie można zrobić?

    Skoro nie ma woli na porozumienie stron - złożyć wypowiedzenie umowy o
    pracę.

    > Czyw grę wchodzi jedynie "porzucenie pracy" - jak sprawa ma się w papierach?,

    "papier" to mały pikuś. Na miejscu bliskiej Ci osoby - oczekiwałbym po
    takim porzuceniu pozwu i żądania odszkodowania dla "porzuconego
    pracodawcy". Czego bym bardzo sobie życzył by nastąpiło.

    > bo z tego co gdzieś czytałem okres wypowiedzenia wynosi 3 miesiące -
    > w praypadku umowy na czas nieokreslony

    Istotny jest okres stosunku pracy.

    > Tak to jest w tych czasach, jak się jest dobrym pracownikiem to pracodawca
    > jest nie fair i nie chce puścić!

    Dlaczego mówisz że pracodawca jest nie fer????
    Gdyby to bliska Ci osoba "dostała ofertę porozumienia" i odejście z pracy
    bez okresu wypowiedzenia (ciężka sytuacja pracodawcy) - to byś tej swojej
    bliskiej osobie doradzał sąd pracy i odszkodowanie - prawda?
    Jakie to społeczeństwo jest popaprane :(((((
    Każdy kij ma dwa końce - i bardzo dobrze.

  • 3. Data: 2007-10-21 17:10:29
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    > Tak to jest w tych czasach, jak się jest dobrym pracownikiem to pracodawca
    > jest nie fair i nie chce puścić!

    jak sie jest dobrym pracownikiem, to nowy pracodawca poczeka miesiac!

  • 4. Data: 2007-10-21 17:46:23
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > jak sie jest dobrym pracownikiem, to nowy pracodawca poczeka miesiac!

    Albo choćby i pół roku. No chyba, że jest się np. dobrym kasjerem, czy
    innym pracownikiem łatwo wymienialnym, w przypadku którego określenie
    "dobry" jest bardzo względne...

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 5. Data: 2007-10-21 17:52:13
    Od: "Pawel" <d...@p...onet.pl>

    > jak sie jest dobrym pracownikiem, to nowy pracodawca poczeka miesiac!

    ale ten nowy pracodawca nie poczeka i tu jest problem

  • 6. Data: 2007-10-21 17:53:02
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:ffg39d$1qru$1@opal.icpnet.pl, *Any User* wrote:

    > Albo choćby i pół roku. No chyba, że jest się np. dobrym kasjerem, czy
    > innym pracownikiem łatwo wymienialnym, w przypadku którego określenie
    > "dobry" jest bardzo względne...

    bo tu chyba bardziej pasuje okreslenie;
    jak jestes dla inego "cennym nabytkiem" to poczeka :)

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 7. Data: 2007-10-21 18:00:36
    Od: "Pawel" <d...@p...onet.pl>

    > Ów pracodawca jednak jest szlachetnym człowiekiem.
    > Gdyby się nie zgodził na porozumienie - to ta bliska Ci osoba po złożeniu
    > obecnie wypowiedzenia, "wolna" byłaby dopiero po "szychcie" 31-01-2008r.

    zgadza się, a o nowej, lepszej pracy mogłaby zapomnieć i tak naprawde
    musiałaby zostać u starego pracodawny - po prostu kur... super! ;((((
    nowy pracodawca nie poczeka ... to też nie wina bliskiem mi osoby ....

    > To niech poszuka innego pracownika :)

    bardzo śmieszne .. oczywićie dla ciebie ... czyli pewnie jakiegoś pracodawcy
    co zatrudnia za minimalną krajową, przy maxymalnym wyzysku pracownika
    (przynajmniej tak cie można ocenić po twoich wypowiedziach)

    > Skoro nie ma woli na porozumienie stron - złożyć wypowiedzenie umowy o
    > pracę.

    wystarczy przeczytać wyżej - nie wchodzi to w gre

    > "papier" to mały pikuś. Na miejscu bliskiej Ci osoby - oczekiwałbym po
    > takim porzuceniu pozwu i żądania odszkodowania dla "porzuconego
    > pracodawcy". Czego bym bardzo sobie życzył by nastąpiło.

    no comment ... lepiej żebyć już nic nie pisał ... bierzesz 100% strone
    pracodawcy.

> [...]
    > bez okresu wypowiedzenia (ciężka sytuacja pracodawcy) - to byś tej swojej
    > bliskiej osobie doradzał sąd pracy i odszkodowanie - prawda?

    otóż nie

    > Jakie to społeczeństwo jest popaprane :(((((

    więc po przeczytaniu posta i twoich wypowiedziach, Bliska mi osoba powinna
    zostać u starego pracodawcy, tracąc szanse na lepszą prace ....

  • 8. Data: 2007-10-21 18:02:11
    Od: "Pawel" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Albo choćby i pół roku. No chyba, że jest się np. dobrym kasjerem, czy
    > innym pracownikiem łatwo wymienialnym, w przypadku którego określenie
    > "dobry" jest bardzo względne...

    w tym przypadku średniowymienialnym, a nowy pracodawca nie bedzie czekać na
    okres wypowiedzenia u starego pracodawcy ....

  • 9. Data: 2007-10-21 18:07:14
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Pawel pisze:

    > Tak to jest w tych czasach, jak się jest dobrym pracownikiem to
    > pracodawca jest nie fair i nie chce puścić!

    Dziwne podejście do sprawy. Każdy powinien wiedzieć jakie są jego
    obowiązki i przywileje i jak negocjuje z nowym pracodawca to
    wynegocjować takie warunki żeby wszystkim pasowały.

    Wcale sie nie dziwie temu pracodawcy.

  • 10. Data: 2007-10-21 18:13:39
    Od: "Pawel" <d...@p...onet.pl>

    > Dziwne podejście do sprawy. Każdy powinien wiedzieć jakie są jego
    > obowiązki i przywileje i jak negocjuje z nowym pracodawca to wynegocjować
    > takie warunki żeby wszystkim pasowały.

    w tym przypadku nie dało się wynegocjować, choć były podejmowane próby

    > Wcale sie nie dziwie temu pracodawcy.

    nie wiem naprawde w jakim ty świecie zyjesz .... nie jest łatwo o to aby
    znaleść dobrą pracę a jak się już znajdzie to żeby nowy pracodawca szedł do
    tego stopnia na ręke - czekał aż się skończy okres wypowiedzenia u starego
    pracodawcy.
    Przecież dobrze wiesz że to nie zależy od Bliskiej mi osoby tylko od nowego
    pracodawcy....!