PracaGrupypl.praca.dyskusjePracodawca robi problemy z rozwiązaniem umowy o pracę › Re: Pracodawca robi problemy z rozwiązaniem umowy o pracę
    From: chester <c...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pracodawca robi problemy z rozwiązaniem umowy o pracę
    Date: Tue, 23 Oct 2007 10:12:40 +0200

    Herakles pisze:
    > A porozumienie stron nie może zawierać odszkodowania na rzecz pracodawcy za
    > skrócenie okresu wypowiedzenia i zaburzenie ciągłości pracy w firmie?

    Moim zdaniem może, ale to tylko IMO. Przy czym odszkodowaniem nie może
    być rezygnacja z należnych pracownikowi świadczeń. Ale już wypłacenie
    858zł (przykładowa równowartość ekwiwalentu urlopowego) to czemu by nie.
    W końcu to *porozumienie* stron, nikt nikogo nie zmusza i zawsze można
    ustawowo bez porozumienia się rozstać.
    Swoje zdanie wywodzę ze swobody kształtowania umów, ale być może jest
    jakiś przepis zabraniający takiego 'porozumienia' tudzież gdzieś jest
    ono zdefiniowane jako umowa bez warunków / warunków materialnych.

    chester