PracaGrupypl.praca.dyskusje › systemy alarmowe - montaz, czy potrzebne sa uprawnienia

  • 1. Data: 2007-10-20 12:34:24
    Temat: systemy alarmowe - montaz, czy potrzebne sa uprawnienia
    Od: m...@w...pl

    Czy w naszym dziwnym kraju, aby zalozyc firme (dzialalnosc
    gospodarcza) montujaca systemy alarmowe sa potrzebne jakies
    uprawnienia / koncecja i jak to w praktyce wyglada?

    Jakie firmy w Polsce (najlepiej polnocnej, choc nie to mus) organizuja
    szkolenia z tego tematu, przy czym zalezaloby na firmach, ktorych
    swiadectwo jest stosunkowo cenione (a moze sa takie, ktore daja
    rowniez jakies miedzynarodowe papiery)?

  • 2. Data: 2007-10-21 18:08:45
    Od: Łukasz Zemła <c...@p...wp.pl>

    m...@w...pl pisze:
    > Czy w naszym dziwnym kraju, aby zalozyc firme (dzialalnosc
    > gospodarcza) montujaca systemy alarmowe sa potrzebne jakies
    > uprawnienia / koncecja i jak to w praktyce wyglada?

    Aby założyć firmę musisz posiadać licencję pracownika zabezpieczenia
    technicznego II stopnia.

    http://wpa.policja.waw.pl/index.php?option=com_conte
    nt&task=view&id=74&Itemid=213

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz "Coulomb" Zemła

  • 3. Data: 2007-10-21 21:33:20
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Łukasz Zemła" <c...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Aby założyć firmę musisz posiadać licencję pracownika zabezpieczenia
    > technicznego II stopnia.
    >
    > http://wpa.policja.waw.pl/index.php?option=com_conte
    nt&task=view&id=74&Itemid=213

    "Montujaca syatemy alarmowe" to nie to samo co "stałym dozorze sygnałów
    przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i
    systemach alarmowych"

  • 4. Data: 2007-10-21 23:45:26
    Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl>

    aby montować systemy zabezpieszeń technicznych potrzebna jest licencja
    pracownika zabezpieczenia technicznego I stopnia.
    Aby projektować, nadozrowoac. prowadzić firmę która będzie prowadzić usługi
    zabezpieczenia technicznego itp, potrzebna jest licencja II stopnia.
    Aby prowadzić firmę świadczącą usługi zabezpieczenia technicznego musisz
    misc koncesję MSWiA oraz Licencję II stopnia
    Obydwie licencje wydaje właściwy Komendant Wojewódzki Policji
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2007-10-21 23:49:20
    Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl>

> [...]
    > szkolenia z tego tematu, przy czym zalezaloby na firmach, ktorych
    > swiadectwo jest stosunkowo cenione (a moze sa takie, ktore daja

    Szkolenia i tzw autoryzację organizuje firma TECHOM (SA-1 do SA-4)
    Nie jest to żaden oficjalny w sencie admonistracyjnym papier ale jest
    uznawany w całej branży, w całej Polsce.
    koszt (ja organizaowałem pracownikom w lipcu chyba) był 2 800 zł.
    --
    Jackare