PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca tymczasowa-chorobowe-zas.macierzyński

  • 31. Data: 2007-11-06 19:14:10
    Temat: Re: Praca tymczasowa-ch orobowe-zas.macierz yński
    Od: chasm <c...@p...onet.pl>

    On Tue, 06 Nov 2007 09:08:35 +0100, Kira <k...@o...pl>
    wrote:

    >Sprawdź, jak jest ze składkami. Jeśli nie są opłacane, to mówi się
    >trudno - albo żona znajduje sobie na pozostałe kilka miesięcy inne
    >zajęcie i zaczyna opłacać składki, albo uprawnień nie ma i tyle.
    >
    >Dlatego właśnie dziwi mnie cholernie, że sobie tego nie
    >sprawdziliście wcześniej.

    Wyjaśniam - składki odprowadzane od ponad 2 lat.
    Czy byśmy to wcześniej wprawdzili czy nie - nie ma to znaczenia bo tak
    czy inaczej nie miała innej propozycji zatrudnienia więc albo mogła
    być na bezrobociu w ciąży, albo na tej umowie o pracę tymczasową -
    zgadnij, dlaczego wybraliśmy umowę ....

    Dziecko tak czy inaczej było zaplanowane właśnie mniej więcej w tym
    okresie. To był priorytet, jak nie będzie macierzyńskiego to trudno.
    Na przedłużenie umowy nie ma co liczyć, po poronieniu jak zobaczyli
    zwolnienie lekarskie od razu zadzwonili, że nie musi już przychodzić
    do pracy do jej nie przedłużą........

    Problem właśnie w tym, że panie w zus same się z sobą spierały -
    chodzi o zapis:

    "W razie urodzenia dziecka po ustaniu zatrudnienia lub w czasie urlopu
    wychowawczego zasiłek macierzyński przysługuje przez okres skrócony o
    2 tygodnie."

    http://www.zus.pl/default.asp?p=4&id=431

    Dziękuję w każdym razie za zainteresowanie.

    --
    chasm-Rafał

  • 32. Data: 2007-11-06 19:19:37
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "chasm" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy inaczej nie miała innej propozycji zatrudnienia więc albo mogła
    > być na bezrobociu w ciąży, albo na tej umowie o pracę tymczasową -

    A może jak nie przedłuża umowy to założyć działalność gospodarczą.
    http://www.e-kadry.com.pl/index.php?option=com_conte
    nt&task=view&id=35&Itemid=44

    Wtedy jeżeli były opłacane składki na ubezpieczenie chorobowe, to należy
    się zasiłek macierzyński.

    A jaka dzialanosć? hm.. np. korepetycje, pilnowanie dzieci,
    przepisywanie tekstu albo inne zgodne co do zdolności pana żony. ;)

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 33. Data: 2007-11-06 19:20:36
    Od: chasm <c...@p...onet.pl>

    On Tue, 06 Nov 2007 10:10:27 +0100, Kira <k...@o...pl>
    wrote:

    >Re to: Liwiusz [Tue, 06 Nov 2007 09:55:34 +0100]:

    >Umowę ma do końca listopada, termin porodu - na luty. Nie da się
    >tak zrobić, żeby podczas trwania TEJ umowy wykorzystać kawałek
    >urlpu macierzyńskiego. Rozrzut jest nie 2 tygodnie tylko 2 miesiące.

    Wtrącę się ;) w Waszą wymianę postów...
    Chodziło mi o słuszność propozycji jednej z pracownic zus, by wziąść
    urlop wcześniej jeszcze przed końcem lstopada....
    "Część urlopu macierzyńskiego (co najmniej dwa tygodnie) pracownica
    może wykorzystać przed przewidywaną datą porodu dziecka. Pracodawca
    nie może jej zmusić do skorzystania z tego prawa."

    i konkretnie o zwrot "co najmniej"

    --
    chasm-Rafał

  • 34. Data: 2007-11-07 06:21:13
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    chasm wrote:

    > I uważasz, że to dobry powód by żona cierpiała ?

    [...]
    > Poza tym jak chcesz zmieniać świat to oddaj połowę dochodów na chore
    > dzieci, głód w ubogich państwach, walkę z rakiem....
    > To przez takich jak Ty nie oddających połowy dochodów sytuacja
    > potrzebujących ludzi nadal jest tragiczna...

    Glupi argument. Po pierwsze, branie od kogos, kto zostal zmuszony do
    dawania niewiele ma w tym kontekcie wspolnego z dobrowolnym dawaniem, a
    po drugie nie wiesz, na co wydaje pieniadze i ile.

    Mi by bylo glupio narazac na koszty zwiazane z moim zajsciem w ciaze
    czlowieka, ktory nie mial nic wspolnego z zaciazeniem mnie i przy
    przepisach takich jak w Polsce po prostu bym sie zwolnila w takiej
    sytuacji z pracy. Oczywiscie w skrajnej, zawinionej czy nie zawinionej
    sytuacji nedzy i glodu czlowiek wykorzystuje wszystkie mozliwosci, z
    żebraniem i kradzieza wlacznie, ale dla przyzwoitego czlowieka jest to
    wtedy powodem co najmniej zaklopotania.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia