PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca a znajomosci - powiedzcie prosze, ze nie wszyscy tak mysla... › Re: Praca a znajomosci - powiedzcie prosze, ze nie wszyscy tak mysla...
    From: "Piotr" <p...@x...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca a znajomosci - powiedzcie prosze, ze nie wszyscy tak mysla...
    Date: Wed, 13 Oct 2004 15:52:04 +0200

    > Jak widzisz ci ludzie maja _takie_ doswiadczenia i jest to ponad polowa
    > tych
    > z ktorymi rozmawiales. Po prostu takie mieli sytuacje i teraz juz wiesz
    > skad
    > takie poglady czy potrzebujesz jeszcze jakichs dowodow?

    Panowie, nie kloccie sie. Ja wierze w to, ze sa i dobrzy i zli pracodawcy. I
    tacy, ktorzy maja klase i tacy jak Biedronka :) Tacy, ktorzy chca wiazac sie
    z pracownikami na dluzej, wiedza, ze danie im urlopu jest w ich interesie,
    itd., oraz tacy, ktorzy wyciskaja jak cytryny, wyrzucaja i biora nastepnych.

    Cala sztuka polega na unikaniu tych ostatnich. Kurcze, moze powinnismy
    zalozyc jakas strone-spis niesolidnych pracodawcow? Ale pewnie ucierpialoby
    przy tym pare dobrych firm, bo wszedzie znajdzie sie jakis niezadowolony
    pracownik lub konkurent, ktory bedzie bezpodstawnie plul jadem na firme.

    Mysle, ze po prostu trzeba wierzyc w to, ze sa na tym swiecie porzadni
    pracodawcy i idac na kolejne rozmowy kwalifikacyjne zakladac, ze wlasnie sie
    na kogos takiego trafilo. Dac mu szanse. Jezeli okaze sie chamem,
    podziekiwac i szukac dalej. No nie ma innej metody.

    Podzielcie sie spostrzezeniami, kto placi najlepiej i gdzie pracuje sie
    najlepiej.

    I jeszcze pare takich luznych uwag dla osob, ktore nie znalazly dotad pracy.
    Na pewno sa na tej grupie osoby, ktore chca Wam pomoc. Nie negujcie tego, co
    one mowia, bo to sa rozwiazania, ktore sie sprawdzily. Wasze sie nie
    sprawdzily. Dlatego pytajcie, sluchajcie, wyciagajcie wnioski. Ja sam
    postaram sie bardzo zyczliwie Wam odpowiadac. Tylko nie mowcie, ze wiecie
    lepiej. Ze bez znajomosci sie nie da i kropka. Bo to zadna rozmowa.

    Postepujac i myslac caly czas tak samo nie mozna oczekiwac innych
    rezultatow. Jezeli ktos przez 2 lata szuka pracy, ale popelnia stale te same
    bledy, to jak ma ja znalezc?

    I na koniec polecam wszystkim ksiazke "Rozmowa kwalifikacyjna. Najlepsze
    odpowiedzi na trudne pytania". Chyba nie przekrecilem tytulu. Jest w niej
    bardzo wiele madrych, przydatnych, rzeczowych informacji.

    To jest ksiazka skierowana na rynek amerykanski i czytajac ja mozna odniesc
    wrazenie, ze przy tym co jest tam, u nas jest naprawde niezle. Jezeli autor
    pisze, ze tam na 500 wyslanych ogloszen i wykonanych telefonow nalezy
    spodziewac sie 1-2 zaproszen na rozmowy kwalifikacyjne, co przeciez nie
    oznacza jeszcze wcale zatrudnienia. Niezle, co? To wierzcie mi, u nas jest
    lepiej! Jezeli odpowiecie na 500 ogloszen i nikt nie zaprosi Was na rozmowe,
    to mozna sie zastanowic, co jest nie tak. Ale nie wczesniej.