PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca a znajomosci - powiedzcie prosze, ze nie wszyscy tak mysla... › Re: Praca a znajomosci - powiedzcie prosze, ze nie wszyscy tak mysla...
    From: "mangha" <R...@t...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca a znajomosci - powiedzcie prosze, ze nie wszyscy tak mysla...
    Date: Fri, 8 Oct 2004 10:17:04 +0200

    Użytkownik "Piotr" <p...@x...com.pl> napisał

    > to. Mam srednie wyksztalcenie, ale znam dobrze jezyk. Znalazlem prace jako
    > tlumacz. Bez zadnych koneksji. Wyszedlem z biednej rodziny. Od zera. Po
    > dwoch latach pracy mam pare tysiecy na reke. Naprawde sie da! Moi znajomi
    No to gratuluję. Tylko weź pod uwagę, że aby być tłumaczem, trzeba uczyć się
    języka kilka lat. Tego nie da się przyuczyć "w tydzień". Ale na kierownicze
    czy nawet dyrektorskie stanowisko - jak najbardziej tak ;) I niestety takie
    stanowiska bardzo często obsadzane są po znajomościach.
    Według mediów tylko 10% wolnych wakatów jest ogłaszana. Zatem jak obsadzana
    jest reszta? Nie wiem, pewnie różnie, ale na pewno w dużym stopniu po
    koneksjach.

    > tak samo! Pensje podobne. To nie jest fart, tylko starannie zaplanowane
    > dzialania. Tylko trzeba:
    >
    > - Uwierzyc w siebie i przestac powtarzac o tych znajomosciach, o tym, ze
    nic
    > sie nie da, itd.
    > - Nie liczyc na szkole, tylko samemu wziac sie za zdobywanie umiejetnosci,
    > ktore sa potrzebne na rynku pracy (ksiazki to najlepsza inwestycja)
    Zgadzam się z Tobą. Polski rynek pracy jest trudny, dlatego łatwo się
    załamać bezskutecznie szukając pracy. Jest naprawdę trudno. Najważniejsze,
    jak sądze, to podejmowanie pracy w trakcie studiów i bardzo dobra znajomość
    minimum 1 języka obcego. Takie osoby mają szanse.

    --
    mangha

    May we live long and die out!
    The Voluntary Human Extinction Movement