PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pomylka firmy - zbyt wysokie wynagrodzenie

  • 1. Data: 2002-11-26 22:33:40
    Temat: Pomylka firmy - zbyt wysokie wynagrodzenie
    Od: Voyteck <v...@t...net.pl>

    Witam,

    Mam takie pytanko - co może firma zrobić, jeśli przez pomyłkę zostanie
    pracownikowi przelane zbyt wysokie wynagrodzenie. Chodzi mi dokładnie o
    fakt przelania na konto pracownika wynagrodzenia, które jest dużo
    wyższe, aniżeli mu sie należy. Czy ma prawo żądać zwrotu pieniędzy, lub
    potrącić mu "nadwyżkę" z następnej pensji ? Jak w tej kwestii zapatruje
    sie Prawo Pracy ?
    Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek info.

    Pozdrawiam

    Voyteck

    PS. To nie ja sie pomyliłem, a mnie przelano - chcę wiedzieć, czy mogą
    mi później zabrać :)

  • 2. Data: 2002-11-26 22:47:29
    Temat: Re: Pomylka firmy - zbyt wysokie wynagrodzenie
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Voyteck" <v...@t...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek info.

    > PS. To nie ja sie pomyliłem, a mnie przelano - chcę wiedzieć, czy mogą

    A sam nie oddasz? Chcesz by bylo to twoje ostatnie wynagrodzenie?

    GreG

  • 3. Data: 2002-11-26 22:55:09
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Voyteck wrote:

> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Voyteck
    >
    > PS. To nie ja sie pomyliłem, a mnie przelano - chcę wiedzieć, czy mogą

    Prawo pracy nic nie mowi, ale prawo cywilne tak. Firma moze dochodzic
    sadownie.

    Flyer

  • 4. Data: 2002-11-27 00:00:30
    Od: von Rutkov <r...@w...pl>

    Dnia 2002-11-26 23:33, Użytkownik Voyteck napisał:

    > PS. To nie ja sie pomyliłem, a mnie przelano - chcę wiedzieć, czy mogą
    > mi później zabrać :)

    nie pamiętam przepisów (jest już późno) ale gdy wydasz te nadprogramowe
    pieniądze
    i udowodnisz że wydałeś to na niezbędne życiowo potrzeby to pracodawca
    nie może dochodzić zwrotu w żaden sposób, może jutro podam coś więcej

    BTW. nie3 zmienia to faktu iż najlepiej zwrócić nadwyżkę do kasy
    (pracodawcy) :)
    pozdrowienia
    von Rutkov

  • 5. Data: 2002-11-27 00:13:08
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    "von Rutkov" w news:3DE40B1E.6090902@wp.pl napisał(a):

    > nie pamiętam przepisów (jest już późno) ale gdy
    > wydasz te nadprogramowe pieniądze i udowodnisz że
    > wydałeś to na niezbędne życiowo potrzeby to pracodawca
    > nie może dochodzić zwrotu w żaden sposób,

    A nie podpada to czasem pod bezpodstawne wzbogacenie, czy jakos tak? Jesli
    tak to trzeba zwrocic.

    pozdrawiam
    Greg

  • 6. Data: 2002-11-27 00:22:30
    Od: "przemo" <p...@i...pl>

> [...]
    > wyższe, aniżeli mu sie należy. Czy ma prawo żądać zwrotu pieniędzy, lub
    > potrącić mu "nadwyżkę" z następnej pensji ? Jak w tej kwestii zapatruje

    Jesli kasy (powiedzmy z 10 tys) jest duzo to ja bym nie zwracal, zwolnil sie
    z firmy i szukal nowej pracy

  • 7. Data: 2002-11-27 08:56:15
    Od: ErkA <B...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Nov 2002 23:33:40 +0100, Voyteck <v...@t...net.pl>
    wrote:

    >PS. To nie ja sie pomyliłem, a mnie przelano - chcę wiedzieć, czy mogą
    >mi później zabrać :)

    hmmm chyba uczciwosc nakazywalaby na poinformowanie o tym fakcie
    swojego szefa...tak czy siak, lepiej miec pewnosc niz pozniej obudzic
    sie z reka w nocniku...;-p)

    --
    pozdrawiam
    rafi

  • 8. Data: 2002-11-27 10:17:43
    Od: w...@e...org.pl

    > Jesli kasy (powiedzmy z 10 tys) jest duzo to ja bym nie zwracal, zwolnil sie
    > z firmy i szukal nowej pracy

    I tak, k...a, tworzymy w naszym kraju normalne podjeście do pracy. Spox.

    Wysy

  • 9. Data: 2002-11-27 10:31:25
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > I tak, k...a, tworzymy w naszym kraju normalne podjeście do pracy. Spox

    Dużo, to jest milion dolarów. Trzeba wyjątkowej determinacji, by za 10k
    zostać uznanym za osobę nierzetelną i nieuczciwą.
    Nawet, jeżeli powołać się na okoliczność, że ta "górka" to np. premia
    uznaniowa, "którą obiecano" (pracownik nie odpowiada za sformalizowanie
    tego faktu) - to nie wyobrażam sobie, by poważnie traktować osobę, która
    takie pieniądze sobie przywłaszczy.
    Znam jednak podobny przypadek, gdy pracownikowi sąd pracy umorzył
    niezwrócone zaliczki, argumentując, że to w gestii pracodawcy jest
    kontrola i rozliczanie. Jakie czasy, takie obyczaje.

    Pzdr: Dogbert

  • 10. Data: 2002-11-27 11:38:20
    Od: "artpen" <g...@a...prv.pl>

    > hmmm chyba uczciwosc nakazywalaby na poinformowanie o tym fakcie
    > swojego szefa...

    Zaraz szefa, niech zapyta w płacach pewnie jest wszystko OK

    Artur