PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwiązanie umowy o pracę - uzasadnienie

  • 1. Data: 2002-11-26 20:53:37
    Temat: Rozwiązanie umowy o pracę - uzasadnienie
    Od: "Przemek Galuba" <g...@p...onet.pl>

    Witam

    Nastepująca sytuacja. Dostaję wypowiedzenie umowy o pracę, tak naprawdę z
    powodu złej kondycji finansowej firmy, ale jako uzasadnienie pisze: "słabe
    wyniki w pracy". Absolutnie nie zgadzam się z tym uzasadnieniem, jest według
    mnie krzywdzące.
    Co mogę zrobić, oddać sprawę do sądu pracy, jakie mam szanse? Dodam, że
    kilka już wcześniej zwolnionych osób jest gotowych świadczyc na moją
    korzyść.

    PG

  • 2. Data: 2002-11-26 21:21:10
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy o pracę - uzasadnienie
    Od: "TS" <f...@o...pl>

> [...]
    > Co mogę zrobić, oddać sprawę do sądu pracy, jakie mam szanse? Dodam, że
    > kilka już wcześniej zwolnionych osób jest gotowych świadczyc na moją

    Szanse masz duże.
    Jeśli zależy Ci na kasie, to idź do sądu. Jeśli natomiast zależy Ci na tym,
    żeby następny pracodawca się nie zraził, to dogadaj się na porozumienie
    stron + referencje. W drugim przypadku dodatkowa korzyść może być taka, że
    jak się firmie polepszy, to może znów do Ciebie się zgłoszą, a jak akurat
    będziesz "wolny" :-) to wrócisz.

    --
    ______________________
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-11-26 21:29:14
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Przemek Galuba" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Co mogę zrobić, oddać sprawę do sądu pracy, jakie mam szanse? Dodam, że
    > kilka już wcześniej zwolnionych osób jest gotowych świadczyc na moją

    Przede wszystkim czy masz czas?
    Od momentu podpisania wypowiedzenia masz tydzien na odwolanie sie do sadu
    pracy od jego przyczyn

    > PG

    Krzysztof

  • 4. Data: 2002-11-26 23:25:03
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 26 Nov 2002 21:53:37 +0100, "Przemek Galuba"
    <g...@p...onet.pl> zakodował:

    >powodu złej kondycji finansowej firmy, ale jako uzasadnienie pisze: "słabe
    >wyniki w pracy". Absolutnie nie zgadzam się z tym uzasadnieniem, jest według
    >mnie krzywdzące.

    Umowa o pracę nie zobowiązuje Cię do osiągania wyników a jedynie do
    dokładania należytej staranności. Nie można zwolnić sprzedawcy za
    słabą sprzedaż - nie ma on wpływu na wizerunek firmy, marketing, ceny,
    koszty itd.

    >Co mogę zrobić, oddać sprawę do sądu pracy, jakie mam szanse? Dodam, że
    >kilka już wcześniej zwolnionych osób jest gotowych świadczyc na moją
    >korzyść.

    Szanse masz duże. O możliwości odwołania musi być pouczenie na
    wypowiedzeniu. www.pip.gov.pl

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775